بررسی ماوس گیمینگ Logitech G900 Chaos Spectrum

بررسی ماوس گیمینگ Logitech G900 Chaos Spectrum

یکشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

با بررسی ماوس مخصوص بازی مدل G900 Chaos Spectrum محصول لاجیتک همراه زومجی باشید.

ماوس G900 Chaos Spectrum لاجیتک، گران قیمت‌ترین و بالارده‌ترین ماوس مخصوص بازی این شرکتِ ساخت وسایل جانبی کامپیوتر است. اما این ماوس چه ویژگی‌هایی دارد که باعث شده آن را تبدیل به یک ماوس گران‌قیمت و در حقیقت گران‌قیمت‌ترین ماوس Logitech بکند؟‌ و آیا اصلا پرداخت چنین هزینه‌ای برای یک ماوس،‌ توجیه منطقی‌ای دارد؟ با بررسی زومجی از ماوس G900 Chaos Spectrum همراه باشید تا بررسی کنیم که چرا این ماوس،‌ کاملا ارزش پولی را که برایش پرداخت می‌کنید دارد.

مشخصات فنی

  • ابعاد: ۱۳۰ در ۶۷ در ۴۰ میلی‌متر
  • وزن:‌ ۱۰۷ گرم
  • نوع ارتباط:‌ سیم‌دار / بی‌سیم
  • رزولوشن: ۲۰۰ - ۱۲۰۰۰ DPI
  • عمر ماوس: ۲۰ میلیون کلیک و ۲۵۰ کیلومتر
  • بیشینه سرعت: بیش از ۳۰۰ ips
  • بیشینه شتاب: 40G
  • ۶ تا ۱۱ کلید
  • عمر باتری با فعال بودن نور: ۲۴ ساعت
  • عمر باتری با غیر فعال بودن نور: ۳۲ ساعت
  • نوع حسگر: PMW3366
  • دارای چراغ‌های رنگی با قابلیت انتخاب از بین ۱۶/۸ میلیون رنگ

طراحی

اولین نکته‌ای که در هنگام باز کردن جعبه G900 نظر من را به خود جلب کرد، جزئیات بسیار بالایی بود که لاجیتک در طراحی بسته‌بندی این ماوس استفاده کرده بود. به محض اینکه جعبه این ماوس را از به دست می‌گیرید، با یک جعبه مشکی روبه‌رو می‌شوید که لوگوی لاجیتک با ظرافت و زیبایی و رنگ آبی خاص این شرکت، برروی آن حک شده است و در همان نگاه اول می‌فهمید که با یک محصول بالارده و ویژه طرف هستید. پس از باز کردن جعبه G900، با خود G900 مواجه می‌شوید که در همان نگاه اول، بسیار نظر شما را جلب خواهد کرد.

Logitech G900

در زیر جعبه این ماوس،‌ کابل شارژ و اتصال ماوس به رایانه‌ شخصی به همراه جعبه وسایل جانبی آن قرار دارند. در جعبه وسایل جانبی G900، یک دانگل وایرلس، یک آداپتور USB به مایکرو USB و دکمه‌های اضافه ماوس را می‌بینید. نکته بسیار جالب درباره این ماوس این است که طراحی آن به گونه‌ای است که هم برای افراد چپ‌دست و هم برای افراد راست‌دست مناسب است و حتی دکمه‌های آن نیز قابلیت شخصی‌سازی دارند! 

علاوه بر دکمه‌های چپ و راست ماوس و چرخ اسکرول، برروی این ماوس و زیر چرخ اسکرول، دکمه‌ای قرار دارد که شما می‌توانید با فشردن آن، نحوه اسکرول چرخ را انتخاب کنید. این نکته جدیدی نیست و در ماوس‌های قبلی این شرکت و به طور مثال ماوس G700s که چندی پیش آن را در زومجی بررسی کرده‌ایم نیز قرار دارد. در زیر این دکمه، دو دکمه دیگر وجود دارد که می‌توانید DPI ماوس را با فشردن یک کلیک تنظیم کنید و در زیر این دو دکمه، چراغ‌ها LED وجود دارند که میزان DPI ماوس را به شما اعلام می‌کنند.

Logitech G900

Logitech G900

برروی این ماوس،‌ لوگوی G بخش گیمینگ کمپانی لاجیتک قرار دارد که در زیر آن چراغی تعبیه شده که شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار مخصوص لاجیتک، افکت‌های مختلفی را برای رنگ این ماوس انتخاب کنید. در زیر ماوس هم دکمه خاموش و روشن آن وجود دارد. اما نکته‌ای که بسیار درباره G900 حائز اهمیت است، این است که در کناره‌های ماوس، به صورت پیش‌فرض دو دکمه وجود دارد که شما می‌توانید آنها را جدا کنید و با کاوری که در جعبه قرار گرفته است، روی آن را بپوشانید و عملا ماوس را به یک ماوس ۶ دکمه تبدیل کنید. دو دکمه اضافی دیگر نیز در جعبه G900 وجود دارد که می‌توانید آنها را به سمت راست ماوس متصل کنید. در حقیقت شما می‌توانید G900 را با تعداد دکمه‌های مختلفی استفاده کنید. این مسئله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما فرد چپ‌دستی باشید و بخواهید ماوس را با دست چپ استفاده کنید.

سبکی این ماوس نیز در نوع خود بسیار جالب است. G900 تنها ۱۰۷ گرم وزن دارد و به همین دلیل باعث می‌شود که به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید و در استفاده‌های طولانی مدت، اصلا و ابدا احساس ناراحتی نمی‌کنید. 

ویژگی‌ها

علاوه بر ویژگی نیمه ماژولار بودن این ماوس که در بخش طراحی به تفصیل درباره آن صحبت کردیم و این ویژگی G900 را به یک ماوس بسیار ویژه تبدیل می‌کند، از دیگر ویژگی‌های G900، می‌توانیم به بازه DPI زیاد آن اشاره کنیم. G900 رزولوشنی بین ۲۰۰ تا ۱۲ هزار DPI دارد و سنسوری که در آن استفاده شده است، سنسور PMW3366 است که حسگری است که در بین گیمرها بسیار محبوب است. 

Logitech G900

برای اینکه بتوانید از تمام امکانات G900 استفاده کنید، باید برنامه مخصوص این ماوس را برروی رایانه شخصی خود نصب کنید. از طریق این برنامه می‌توانید به تمام تنظیمات G900 دسترسی پیدا کنید. به طور مثال، می‌توانید از گزینه نورپردازی، افکت و نوری که برروی ماوس وجود دارد را تنظیم کنید. افکت‌های نورپردازی G900، شامل افکت رنگ ساده، نفس کشیدن، تغییر متناوب رنگ‌ها است که همه این‌ها را می‌توانید از طریق نرم‌افزار این ماوس،‌ تغییر دهید. شما می‌توانید از بین ۱۶/۸ میلیون رنگ مختلف، رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزار این ماوس،‌ می‌توانیم به تنظیم پروفایل‌های مختلف اشاره کنیم. نرم‌افزار گیمینگ لاجیتک، توانایی این را دارد که بازی‌های نصب شده برروی سیستم شما را تشخیص دهد و پروفایل‌های بازی را از اینترنت دانلود کند. خود ماوس نیز دارای حافظه داخلی است و می‌توانید تعدادی پروفایل را برروی آن ذخیره کنید. همچنین می‌توانید دکمه‌های مختلف ماوس را به طور دلخواه شخصی‌سازی کنید.

عملکرد

یکی از ویژگی‌های خوب این ماوس، این است که شما می‌توانید آن را همه به صورت بی‌سیم و هم باسیم به دستگاه خود وصل کنید. به دلیل استفاده از ارتباط رادیویی ۲/۴ گیگاهرتز، در هنگام استفاده از G900 در حالت بی‌سیم، هیچ‌گونه لگ و تاخیری را حس نمی‌کنید و دستورات شما بدون کوچکترین تاخیری به بازی منتقل می‌شود. از طرف دیگر، مکانیزمی که لاجیتک برای دکمه‌های این ماوس طراحی کرده است، به صورتی است که فرقی نمی‌کند که برروی کدام قسمت از دکمه کلیک می‌کنید. بدون هیچ مشکلی، دستور شما ثبت خواهد شد. در حالت اتصال باسیم هم، علاوه بر شارژ شدن باتری آن، می‌توانید به استفاده خود از ماوس ادامه دهید.

Logitech G900

ماوس G900، یکی از بهترین عملکردها را در بازی‌های ویدیویی به خصوص بازی‌های شوتر اول شخص داشت. تمامی دستورات شما به سرعت و بدون تاخیر در بازی اجرا می‌شود و هدشات کردن با G900 لذت خاصی دارد. هنگام کلیک کردن برروی ماوس نیز به دلیل مکانیزم استفاده شده در آن، صدای بسیار لذت‌بخشی تولید می‌شود که واقعا لذت بازی را دو برابر می‌کند! در بازی‌های استراتژی و MMORPG نیز این ماوس عملکرد بسیار خوبی داشت و شاید بتوان تنها نکته منفی آن را، کم بودن دکمه‌های روی آن برروی بدنه ماوس دانست. بسیاری از گیمرهای MMORPG علاقه دارند که دکمه‌های زیادی را برروی ماوس خود داشته باشند و خب G900 این قابلیت را ارائه نمی‌کند. 

G900، یکی از راحت‌ترین ماوس‌های مخصوص بازی است که من تا به حال از آن استفاده کرده‌ام. به احتمال بسیار زیاد می‌دانید که گیمرها معمولا به دو صورت مختلف دست خود را برروی یک ماوس می‌گذراند. حالت اول، حالتی است که گیمر ترجیح می‌دهد کف دست خود را برروی بدنه ماوس بگذارد. به این حالت، حالت Palm گفته می‌شود. حالت دوم، حالتی است که گیمر، دست خود را به صورت پنجه برروی ماوس قرار می‌دهد و کف دست او، با بدنه ماوس تماسی ندارد. نام این حالت، Claw است. ماوس G900، برای هر دو دسته از این افراد بسیار راحت است و فرقی نمی‌کند که شما کدامیک از این دو روش را ترجیح دهید. 

باتری این ماوس هم بر اساس ادعای لاجیتک، ۳۲ ساعت در حالت خاموش بودن چراغ‌ها و ۲۴ ساعت در حالت روشن بودن آنها دوام میاورد اما بسیار بعید است که شما در این رابطه با مشکل مواجه شوید زیرا می‌توانید در هنگامی که با رایانه شخصی خود کاری ندارید، آن را با کابل به به رایانه شخصی وصل کنید و بگذارید که ماوس شارژ شود. از طرف دیگر،‌ شما می‌توانید هنگامی که ماوس در حال شارژ شدن است، به استفاده از آن ادامه دهید.

Logitech G900

شاید بتوان یکی از مشکلات G900 را، عدم وجود یک داک شارژ دانست زیرا هنگامی که محصولی به این گرانی خریداری می‌کنید (و مشابه آن را در محصولات رقیب نیز دیده‌ایم)، انتظار دارید که تمامی وسایل جانبی در اختیار شما قرار بگیرد. با این حال این مسئله اصلا دلیل قانع کننده‌ای برای نخریدن این ماوس نیست!

جمع‌بندی

بدون شک می‌توان G900 را یکی از بهترین ماوس‌های مخصوص بازی موجود در بازار و بهترین ماوس گیمینگ Logitech نامید. طراحی فوق‌العاده زیبا، سبکی، مناسب بودن برای افراد چپ‌دست و راست‌دست، دکمه‌های قابل شخصی‌سازی، باتری خوب و عملکرد فوق‌العاده، G900 را به انتخابی فوق‌العاده تبدیل کرده است. شاید نبود یک داک شارژ و دکمه‌های کم که برای کسانی که بازی‌های استراتژی و MMORPG بازی می‌کنند را بتوان از نکات منفی G900 دانست اما این موارد، به قدری جزئی هستند که به محض اینکه شروع به کار کردن با G900 می‌کنید، از یادتان می‌روند. اگر به دنبال یک ماوس مخصوص بازی هستید و پول آن برای شما مهم نیست، مطمئن باشید که G900 یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود.

شما می‌توانید از لینک پایین مدل جدیدتر G900‌ با نام G903 را خریداری کنید. همچنین برای مشاهده لیست قیمت موس های مختلف گمینگ و اداری و همچنین مشخصات آن‌ها می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. انواع ماوس لاجیتک، ماوس تسکو، ماوس ریزر و ماوس های A4Tech و دیگر برندها را در این بخش مشاهده خواهید کرد.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده