نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

مایکروسافت: ایکس باکس اسکورپیو بازیسازان را ملزم به ساختن بازی های 4K نمی‌کند

آلبرت پنلو، برنامه‌ریز ارشد مایکروسافت، تأکید کرده که ایکس‌باکس اسکورپیو قرار نیست توسعه‌دهندگان را به تولید محتوای 4K مجبور کند.

نسل هشتم کنسول‌ها آرام‌آرام به سوی رزولوشن 4K پیش می‌رود؛ ولی هنوز درست نمی‌دانیم که سونی و مایکروسافت چه برنامه‌ای برای طرفداران‌شان دارند و چگونه می‌خواهند در محصولات‌شان از این استاندارد بهره ببرند. در این میان، آلبرت پنلو (Albert Penello)، مدیر تولید و برنامه‌ریز ارشد مایکروسافت، به‌تازگی بر این موضوع تأکید کرده که ایکس‌باکس اسکورپیو، کنسول جدید ردموندی‌ها، قرار نیست رزولوشن خاصی را به بازی‌سازان تحمیل کند.

پنلو در گفت‌وگو با وب‌سایت تک‌ریدار (TechRadar) گفت:

گمان می‌کنم از همان ابتدا گفته‌ایم که [رزولوشن انتخابی] به نظر بازی‌سازها بستگی خواهد داشت. توسعه‌دهندگان بازی‌ها، بسته به اولویت‌ها و چشم‌اندازشان برای بازی موردنظر، خودشان تصمیم خواهند گرفت که با [توان پردازشیِ] ۶ ترافلاپسی [اسکورپیو] چه‌کار کنند… [در این میان، اگر] کسی [پیدا شود که] بخواهد یک بازی [با رزولوشن] 1080p بسازد و [در عوض،] کاری کند که آن بازی خوش رنگ و لعاب ترین بازی عرضه‌شده برای اسکورپیو لقب بگیرد، اتفاقاً خیلی هم خوب است و از دید من، [حرکتی] عالی به نظر می‌رسد.

ایکس‌باکس اسکورپیو قرار است در تعطیلات پایانی سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شود.


منبع GamePur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده