نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۱

نسخه کنسولی DayZ کماکان در دست ساخت است

بوهمیا، سازنده بازی DayZ اعلام کرد که نسخه کنسولی این بازی، لغو نشده است.

با اینکه مدت زمان نسبتا زیادی است که خبری از نسخه کنسولی بازی DayZ نیست، بوهمیا، سازنده بازی، اعلام کرد که این نسخه از بازی کماکان در دست ساخت قرار دارد و دلیل تاخیر در عرضه آن، تمرکز بسیار زیادی است که تیم آنها برروی نسخه رایانه‌های شخصی بازی گذاشته است. 

برایان هیکس،‌ کارگردان بازی، در این‌باره گفت:

پلتفرم اصلی ما برای بازی DayZ، رایانه‌های شخصی است و به همین دلیل ما ۹۹ درصد از منابع تیم خود را به این نسخه از بازی اختصاص داده‌ایم. با اینکه از طرف سونی و مایکروسافت،‌ فشار بسیار زیادی بر روی ما برای عرضه سریع‌تر نسخه کنسولی بازی قرار داشت، تمرکز اصلی ما پلتفرم پی‌سی بود و تا زمانی که ما نتوانیم تمام باگ‌ها و مشکلات نسخه پی‌سی بازی را حل کنیم، نمی‌توانیم به پلتفرم‌های دیگر فکر کنیم.

در ادامه هیکس افزود که آنها تیمی کوچک از برنامه‌نویسان را به نسخه‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان اختصاص داده‌اند و بازی هم‌اکنون برروی این پلتفرم‌ها در دست ساخت است اما آنها قصد ندارند هیچ تاریخ دقیقی را برای عرضه بازی اعلام کنند.

در انتها نیز هیکس اعلام کرد به لطف برنامه Xbox Game Preview، بازی احتمالا اول برای پلتفرم ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد و سپس در دسترس کاربران پلی‌استیشن 4 قرار خواهد گرفت. نسخه رایانه‌های شخصی بازی نیز کماکان در مرحله بتا قرار دارد و سال آینده نسخه اصلی و کامل آن عرضه خواهد شد. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده