نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۸

کارگردان Warcraft پس از ۱۲ سال فیلم Mute را می‌سازد

دانکن جونز ۱۲ سال پیش ساخت فیلم Mute را تایید کرد و حال وی به تازگی فیلمبرداری آن را آغاز کرده است.

جدیدترین فیلم دانکن جونز به نام وارکرفت (Warcraft) که اقتباسی از یک بازی کامپیوتری محبوب بود، در تابستان امسال به روی پرده رفت و حال وی خیلی زود کار ساخت فیلم بعدی و جدید خود را آغاز کرده است. با این حال، با وجود انتظار طرفداران فیلم Warcraft، این فیلم Warcraft 2 نیست بلکه یک فیلم علمی تخیلی با بودجه بسیار کم در دست ساخت است که جونز کار بر روی این فیلم را از ۱۲ سال پیش آغاز کرده بود. نام این فیلم صامت (Mute) اعلام شده است و آن را به نسخه علمی تخیلی از فیلم کازابلانکا (Casablanca) توصیف کرده‌اند.

جونز که پسر دیوید بویی، خواننده مرحوم و برجسته موسیقی است، با انتشار توییتی در توییتر شخصی خود اعلام کرد فیلمبرداری این فیلم از هفته آینده آغاز می‌شود. اتفاقات این فیلم اسرار آمیز قرار است در برلین سال ۲۰۵۶ رخ دهد. جونز همچنین در تویتر خود فاش کرد که این فیلم دارای ارتباطات داستانی با فیلم علمی تخیلی ماه (Moon) نیز است که در سال ۲۰۰۹ با بازی سام راکول و صداپیشگی کوین اسپیسی، به روی پرده رفت. او در تویت خود تصویر مفهومی را نیز از فیلم Mute منتشر کرده است که شما در ادامه می‌توانید این تصویر را مشاهده کنید:

First Concept Art from Mute Movie

طبق اطلاعاتی که وب‌سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده است، فیلم Mute داستان یک پیشخدمت با بازی الکساندر اسکارشگرد را روایت می‌کند که به شهر‌های کوچک سفر می‌کند و در این ماجراجویی با دو جراح آمریکایی برخورد می‌کند که نقش یکی از این دو جراح آمریکایی را پل راد بازی می‌کند. راکول نیز نقش کوچکی را در این فیلم بازی خواهد کرد. هالیوود ریپورتر در ادامه اضافه می‌کند فیلم Mute، دومین فیلم از سه گانه‌ای است که با فیلم Moon آغاز شده است. فیلم سوم هنوز به صورت رسمی معرفی و اعلام نشده است. جونز همچنین کارگردانی فیلم کد منبع (Source Code) را که در سال ۲۰۱۱ اکران شد، نیز بر عهده داشته است. کار نوشتن فیلمنامه این فیلم بر عهده مایکل رابرت جانسون است. وی سابقه نوشتن فیلمنامه فیلم‌هایی چون شرلوک هولمز (Sherlock Holmes) و پمپئی (Pompeii) را در کارنامه دارد. تا به این لحظه تاریخی برای اکران فیلم Mute در نظر گرفته و اعلام نشده است.

جونز همچنین پیش از این گفته است که علاقه دارد به مجموعه فیلم‌های Warcraft بازگردد و ایده‌هایی را برای ساخت یک سه گانه از این مجموعه دارد. ساخت قسمت دوم یک فیلم، به موفقیت تجاری فیلم اول بستگی دارد و فیلم Warcraft موفق به فروش ۴۳۰ میلیون دلار سراسر جهان شده است که بیشتر فروش آن در بازارهای بین المللی و کشور چین بوده است که ساخت دنباله این فیلم را تا حد زیادی پیچیده می‌کند و کمی سخت به نظر می‌رسد دنباله‌ای برای این فیلم در نهایت ساخته شود. ماه گذشته نسخه بلوری، دی‌وی‌دی و دیجیتالی فیلم Warcraft منتشر شد. اگرچه فیلم Warcraft با بودجه‌ای معادل ۱۶۰ میلیون دلار ساخته و اکران شد، اما نتایج بررسی‌ها از تبلیغات فیلم نشان می‌داد که فیلم پول زیادی را از دست خواهد داد و سازنده فیلم ضرر زیادی از آن خواهد کرد. با این حال، هنوز هم ممکن است دنباله‌ای برای این فیلم ساخته شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده