نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۹

توضیحات سازنده Horizon: Zero Dawn در مورد داستان و المان‌های نقش آفرینی

سازنده بازی Horizon: Zero Dawn توضیحاتی در مورد داستان و المان‌های نقش‌آفرینی بازی ارائه کرده است.

Horizon: Zero Dawn یکی از مورد انتظار‌ترین بازی‌های ویدیویی است که ابتدا قرار بود امسال به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه شود که پس از مدتی گوریلا گیمز، سازنده بازی، از تاخیر در عرضه آن تا تاریخ ۱۰ اسفند ۹۵ خبر داد. در این بازی گیمر نقش شخصیت اِیلوی را ایفا می‌کند که در دنیایی بی‌رحم و مملو از ربات‌های مختلف و حتی دایناسور مانند، به دنبال هویت خودش است. سازندگان بازی تا به امروز در مورد اینکه این ربات‌های غول‌پیکر از کجا آمده‌اند و اصلا چرا جهان بازی چنین حالتی دارد، ارائه نکرده‌اند. اخیرا مجله گیم‌اینفورمر مصاحبه‌ای با سازندگان بازی داشته و آن‌ها اعلام کرده‌اند که هدف‌شان از عدم ارائه اطلاعات داستانی، این است که گیمر‌ها بتوانند شخصا آن‌ها را تجربه کرده و لذت ببرند.

با این حال جان گونزالز، نویسنده داستان بازی، در مصاحبه با سایت مذکور در این مورد گفت:

به نظر من افرادی که عاشق داستان هستند، افرادی که همه فایل‌های صوتی یا متنی را در گوشه گوشه جهان بازی جستجو کرده و به دقت بررسی می‌کنند و افرادی که از داستان‌های عمیق و چند لایه لذت می‌برد، با داستان بازی Horizon: Zero Dawn شگفت‌زده خواهند شد. چرا که ما یک داستان عظیم برای آن‌ها آماده کرده‌ایم.

در ادامه ماتیاس دی‌یانگ، کارگردان بازی، اعلام کرد که المان‌های نقش‌آفرینی بازی خیلی عمیق نخواهند بود؛ چرا که سازندگان قصد ندارند با این پیچیدگی‌ها گیمر‌ها را سردرگم کنند:

ما دوست نداریم که بازی‌مان پر از منو‌های مختلف باشد که گیمر از گردش در آن سردرگم شود. به‌علاوه ما ترجیح دادیم تا المان‌های نقش‌آفرینی بازی خیلی عمیق و پرجزییات نباشد و در نتیجه بازی به سمت و سوی یک اثر نقش‌آفرینی محض نرود. در نتیجه این المان‌ها فقط تا یک سطح محدودی در بازی گنجانده شده‌اند و تصمیم گرفتیم که بیش‌تر از این حد به آن‌ها نیازی نداریم.

Guerilla Games همچنین اخیرا اعلام کرده بود که Horizon: Zero Dawn یک تجربه کاملا جدید برای آن‌ها بوده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده