نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۸

توضیحات مدیر یوبیسافت پیرامون نینتندو NX و سخت افزار‌های جدید

ایوز گیلموت، مدیرعامل یوبیسافت، اخیرا توضیحاتی در مورد نینتندو NX و سخت‌افزار‌های جدید ارائه کرده است.

یوبیسافت یکی از کمپانی‌هایی است که همواره حمایت خوبی از محصولات کمپانی نینتندو داشته و حتی جزء معدود بازیساز‌های Third Party بود که یک بازی اختصاصی و انحصاری برای کنسول Wii U در هنگام عرضه آن با نام ZombiU عرضه کرد. حال ایوز گیلموت، مدیرعامل این شرکت، در مورد حمایت یوبیسافت از نینتندو NX توضیحاتی ارائه کرده است. وی که در جلسه‌ای با حضور مسوولان سایت گیم‌اسپات شرکت داشت، توضیحاتی هم در مورد دیگر سخت‌افزار‌های جدید مثل پلی‌استیشن 4 پرو، ایکس‌باکس اسکورپیو و واقعیت مجازی ارائه کرد. گیلموت در مورد NX گفت:

کنسول جدید نینتندو واقعا عالی است. این یک تجربه جدید در زمینه کنسول‌های بازی است و نینتندو دوباره با یک ایده جدید بازگشته تا گیمر‌ها را سرگرم کند.

چندی پیش شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه NX تلفیقی از کنسول دستی و خانگی خواهد بود و دیروز مدیر کمپانی پوکمون هم به نوعی این شایعات را تایید کرد و به نظر می‌رسد که به همین دلیل گیلموت هم کنسول جدید نینتندو را یک تجربه جدید معرفی کرده است. مدیر یوبیسافت در ادامه و در مورد تنوع بالای کنسول‌های جدید گفت:

ما همواره از تنوع بالا استقبال کرده و از دید مثبت به آن نگاه می‌کنیم. چرا که وقتی یک دستگاه جدید به دست خریدار می‌رسد، او ابتدا سراغ محصولات شناخته شده‌ای مثل Assassin's Creed یا Call of Duty می‌رود و حتی اگر به بازی‌های کم‌تر شناخته‌شده هم علاقه داشته باشد، آن‌ها را در اولویت بعدی خریداری می‌کند. به‌علاوه وقتی کنسول جدیدی عرضه می‌شود، ما این شانس را داریم تا تجربیات جدید و بهتری روی آن خلق کنیم؛ این تجربیات می‌توانند در قالب بهبود IP‌های فعلی یا خلق IP‌های کاملا جدید باشند.

بخش بعدی گیلموت در رابطه با واقعیت مجازی بود:

واقعیت مجازی به ما اجازه خلق محصولاتی کاملا متفاوت را می‌دهد که چیزی مابین فیلم و بازی هستند. شما می‌توانید شبیه یک بازی در محصول واقعیت مجازی تاثیر داشته و با آن تعامل داشته باشید یا اینکه محصولی مثل فیلم را تجربه کنید که در بطن آن قرار گرفته و از داستان و موارد این‌چنینی لذت می‌برید. پس در مجموع می‌توان گفت که این تکنولوژی به ما اجازه خلق تجربیات جدید را می‌دهد و ما هم کمپانی‌ای هستیم که از چنین چیزی استقبال می‌کنیم. چون هم می‌توانیم به خوبی قابلیت‌های خود را نشان دهیم و هم مواردی را یاد بگیریم که پیش از این امکانش را نداشتیم.

گیلموت در ادامه دوباره سراغ نینتندو NX رفته و گفت علاوه بر Just Dance که پیش‌تر برای این کنسول تایید شده است، یوبیسافت ساخت چند بازی دیگر را برای محصول جدید نینتندو در نظر دارد. سپس گیم‌اسپات از وی دلیل داشتن چنین تعهدی به نینتندو را جویا شد که مدیر یوبیسافت در پاسخ گفت:

این به همان سیاست ما در قبال محصولات جدید بر می‌گردد. وقتی یک محصول کاملا جدید و متفاوت عرضه می‌شود، مشتریان به طرف آن جذب می‌شوند و این فرصتی برای ما است تا ایده‌های خلاقانه خود را روی این محصول عرضه کنیم و در بهره بردن از قابلیت‌های آن، اولین باشیم. چه بسا همین امر باعث شود تا کلا وارد یک ژانر جدید شده و تجربیاتی خلق کنیم که پیش از این مشاهده و تجربه نشده‌اند. برای مثال هنگام عرضه کنسول Wii U، بازیسازان ما دوست داشتند تجربه‌ای مانند ZombiU خلق کنند و این کنسول چنین امکانی را فراهم می‌کرد. در مورد NX هم به همین شکل خواهد بود. معمولا زمانی که کنسول‌ها به حالت پایداری رسیده و آن تازگی اولیه را از دست می‌دهند، شاهد عرضه بازی‌های مرسوم برای آن‌ها هستیم که خلاقیت کمی در آن‌ها دیده می‌شود. ولی ما دوستدار خلاقیت هستیم و کنسول‌های جدید چنین امکانی را فراهم می‌کنند.

به‌علاوه هنگامی که تجربه‌ای جدید خلق می‌کنیم و شکست می‌خورد، خیلی زود می‌توان به روال سابق برگشت و مشکلی هم در این حال پیش نخواهد آمد. در کل برای ما ساخت بازی برای کنسول‌های جدید بسیار لذت‌بخش است.

نظر شما در مورد صحبت‌های گیلموت چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده