// پنجشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۸

کمپانی بلیزارد نام Battle.net را تغییر داد

در جریان اخبار جدید از سوی استودیو بلیزارد، دیگر شاهد نام Battle.net نیستیم.

طبق آخرین اخبار منتشر شده از سوی استودیو بلیزارد، سازنده و ناشر بازی‌های ویدیویی، این استودیو دیگر از نام Battle.net استفاده نخواهد کرد. سازنده در جریان یک پست اعلام کرده که این برنامه همچنان به عنوان سیستم مرکزی بازی‌های ساخته بلیزارد عمل خواهد کرد ولی دیگر اسم آن بتل.نت نبوده و آن را به «بلیزارد تک» (Blizzard Tech) تغییر می‌دهند.

سرویس بتل.نت برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ زمانی که اولین نسخه بازی Diablo عرضه شد، به تمامی مخاطبان و گیمرها معرفی شد و پس از آن به عنوان یک سرویس آنلاین مختص به بازی‌های بلیزارد تبدیل شد. تا به امروز تمامی بازی‌های این استودیو به خوبی بتل‌.نت را پشتیبانی کرده و برای بازی کردن حتما به نصب بودن این برنامه نیاز داشتید. حال طبق تصمیم تیم سازنده این سرویس، بنظر می‌رسد با گسترش محدوده گیمینگ بلیزارد و خرید پلتفرم‌های بازی جدید نظیر فیسبوک، دیگر نیازی به نام بتل‌.نت ندارد. این کمپانی در این باره می‌گوید:

در ابتدا زمانی که قصد داشتیم بتل.‌نت را طراحی کنیم هدفمان جمع آوری و در کنارهم گذاشتن بازی‌هایمان بود تا کاربران بتوانند به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. به همین دلیل تمرکز خود را بر روی این بخش قرار داده و در ابتدا یک معرفی‌نامه از نحوه کارکردن این سرویس نیز آماده کردیم که نظیر نام بتل.نت نیز می‌شد. با گذشت زمان مشاهده سردرگمی‌هایی برای مخاطبان و سایرین شدیم. اینکه نام کمپانی بلیزارد و نام سرویس بازی‌های این کمپانی بتل.نت و هیچ شباهتی در این میان نیست، کمی ناخوشایند بود.


منبع TheVerge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده