نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

Horizon: Zero Dawn یک تجربه کاملا جدید برای گوریلا گیمز است

گوریلا گیمز اخیرا اعلام کرده که خلق بازی Horizon: Zero Dawn یک تجربه کاملا جدید برای آن‌ها بوده است.

استودیو گوریلا گیمز عمده شهرت خود را مدیون ساخت سری بازی‌های Killzone است. با این حال این استودیو ناگهان مسیر خود را تغییر داده و سراغ ساخت بازی جدیدی با نام Horizon: Zero Dawn رفت که یک اثر جهان‌باز با المان‌هایی از اکشن و نقش‌آفرینی است و شخصیت اصلی مونثی به نام «اِیلوی» دارد. حال هرمن هالست، رییس این استودیو، در مصاحبه با سایت گیم‌اینفورمر توضیحاتی در مورد کنار گذاشتن سری کیلزون و ساخت بازی جدید ارائه کرده و گفته که این یک تجربه کاملا هیجان‌انگیز و متفاوت بوده است:

رفتن سراغ یک بازی با سبک کاملا جدید واقعا هیجان‌انگیز است. مخصوصا زمانی که بیش از یک دهه روی یک بازی متفاوت کار کرده باشید و ناگهان مسیر خود را عوض کنید.

با اینکه دو بازی Horizon: Zero Dawn و Killzone کاملا متفاوت هستند، ولی هالست اعلام کرده که از حیث طراحی شباهت‌هایی بین این دو وجود دارد:

ما در سری Killzone روی خلق یک تجربه روان و لذت‌بخش از نبرد تاکید داشتیم و این مورد در باره Horizon: Zero Dawn هم صدق می‌کند. یا در مورد دیگر، ما علاقه زیادی به خلق دنیا‌های علمی-تخیلی داریم و این مورد هم بین دو بازی مشابه است. در کل شباهت‌های زیادی بین این دو بازی وجود دارد ولی در عین حال Horizon: Zero Dawn یک تجربه کاملا جدید است.

هالست در ادامه صحبت‌های خود هم اشاره کرد که سازندگان تاکید زیادی هم روی خلق یک دنیای بسیار زیبا داشته‌اند و این مساله کاملا از تریلر‌های بازی مشخص است. به‌علاوه در سری بازی‌های کیلزون، هدف شما همواره فرار از جهانی بی‌رحم و خشن بود، ولی در Horizon: Zero Dawn گوریلا گیمز جهانی خلق کرده که گیمر را جذب خود کرده و وادار به بررسی تمامی قسمت‌های آن می‌کند. هالست در این مورد گفت:

در Horizon: Zero Dawn با جهانی روبرو خواهید شد که بیش‌تر از اینکه بخواهید از آن فرار کنید، دوست دارید رمز و راز‌های آن را کشف کنید.

همچنین ماتیاس دی‌یانگ، سازنده بازی Horizon: Zero Dawn، در مصاحبه‌ای که با سایت گیم‌اینفور داشته اعلام کرده که گوریلا گیمز پس از عرضه Killzone: Shadow Fall، ایده‌های مختلفی را در سر داشته که برخی از آن‌ها وارد فاز آزمایشی نیز شده‌اند. سپس این ایده‌ها را به صورت لیست‌وار به اعضای استودیو نشان داده و از آن‌ها خواسته تا جذاب‌ترین ایده و طرحی را که بیش‌ترین ریسک را دارد انتخاب کنند:

ایده Horizon: Zero Dawn از نظر برخی اعضا ریسک بالایی داشت، ولی در عین حال همه آن‌ها توافق نظر داشتند که این بازی باید ساخته شود. پس با اینکه شاید ساخت بازی ریسک بالایی داشته باشد، ولی در عین حال شخصا هم علاقه زیادی به ساخت آن داشتم و در نتیجه خیلی زود فرایند توسعه آن را آغاز کردیم.

دی‌یانگ همچنین اشاره کرد که گوریلا یک پروژه دیگر هم در نظر داشت که بعد‌ها کاملا لغو شد. با این حال وی اشاره‌ای به این بازی نکرد و احتمال دارد که منظور از این پروژه، یک نسخه جدید از کیلزون بوده باشد.

Horizon: Zero Dawn ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۶ به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه شود که چندی پیش سازندگان عرضه آن را تا تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۱۷ (۱۰ اسفند ۹۵) به تعویق انداختند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده