نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۲

بازی Alien: Isolation ممکن است در قالب واقعیت مجازی هم عرضه شود

نسخه‌ی واقعیت مجازی Alien: Isolation یکی از پروژه‌هایی است که کمپانی سگا ممکن است به نتیجه برساند.

یکی از محصولاتی که می‌توانند به‌خوبی از قابلیت‌های هدست‌های واقعیت مجازی بهره ببرند، بازی‌های سبک ترس و بقا هستند (البته اینکه انتشار آن‌ها در چنین قالبی سلامت روانی بازیکنان را تهدید می‌کند یا خیر، بحث دیگری است). همین موضوع باعث شده تا سازندگان این دسته از بازی‌ها توجه خاصی به فناوری مطرح این روزها (به‌اختصار VR) نشان دهند. کمپانی سگا (Sega) هم یکی از ناشر-بازی‌سازهایی است که ظاهراً روی به‌کارگیری واقعیت مجازی در بازی‌های‌اش حساب ویژه‌ای باز کرده است.

یورگن پست، رئیس سگای اروپا، به‌تازگی گفت‌وگویی با وب‌سایت MCV داشت و در میان صحبت‌های‌اش به احتمال ساخته شدن نسخه‌ی واقعیت مجازی Alien: Isolation اشاره کرد. او گفت:

[فناوری] واقعیت مجازی تمام توجه کمپانی را به خودش جلب کرده است. ما در دفتر تعداد زیادی کیت VR داریم و افراد سرگرم کار کردن با آن‌ها هستند. ما به دنبال این هستیم تا بازی‌هایی [بر اساس این فناوری] منتشر کنیم و گرچه هنوز محصولی را [در این زمینه] معرفی نکرده‌ایم، اما در آستانه‌ی یک معرفی [رسمی] هستیم.

پست در ادامه گفت:

ما Alien: Isolation را نزدیک به سه سال پیش، در قالب یک دموی بسیار ترسناک، به [هدست] آکیولس ریفت [آوردیم]. دوباره اجرا کردن آن در قالب VR یک رؤیا است و رؤیاها می‌توانند به واقعیت تبدیل شوند… [کار در زمینه‌ی] واقعیت مجازی نیاز به زمان دارد؛ اما ما برای فرا گرفتن [آن] هم که شده، انتشار چند [بازی] را آغاز خواهیم کرد. [واقعیت مجازی] پلتفرمی برای آینده است.

بازی ترسناک و اکشن-ماجراجویی Alien: Isolation در سال ۲۰۱۴ به‌همت سگا برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شد. ساخته‌ی استودیو کریتیو اسمبلی (Creative Assembly) در آن زمان با بازخوردهای مختلفی از سوی بازیکنان و منتقدین روبه‌رو شد و نمرات گوناگونی، از متوسط گرفته تا عالی، را از سوی آن‌ها دریافت کرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده