نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲

توسعه دهندگان اندروید می توانند برنامه های خود را در Early Access گوگل پلی قرار دهند

روز گذشته گوگل اعلام کرد که برنامه Early Access گوگل پلی را در اختیار تمام توسعه‌دهندگان اندروید قرار داده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

مدتی پیش بود که کمپانی Google اعلام کرده بود که تعدادی از توسعه‌دهندگان برگزیده که تعداد آنها ۲۹ عدد بود، می‌توانند برنامه‌ها و بازی‌های خود را در برنامه دسترسی پیش از موعد Google Play قرار دهند. روز گذشته این کمپانی اعلام کرد که از این پس، این سرویس برای تمامی توسعه‌دهندگان در دسترس است و هر کسی می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌های خود را در سرویس Google Play Early Access قرار دهد. 

سرویس دسترسی پیش از موعد گوگل پلی در جریان کنفرانس گوگل I/O معرفی شد و از طریق این سرویس، برنامه‌نویسان می‌توانند بتاهای عمومی برنامه‌ها و بازی‌های خود را برای تست و آزمایش توسط کاربران عادی عرضه کنند. در ادامه اعلام این خبر، گوگل افزود که از زمان معرفی این برنامه، بیش از یک میلیون بار بازی‌ها و برنامه‌های این بخش برروی گوشی‌ها و تبلت‌های کاربران اندرویدی نصب شده است و گفت که استارت‌آپ‌ها و سازندگان مستقل که توانایی مالی برگزار کردن بتاهای عمومی را ندارند، از این طریق می‌توانند باگ‌های برنامه‌های خود را رفع کنند.

در حقیقت گوگل از این برنامه به عنوان یک برنامه بسیار موفق از همان ابتدا یاد کرد و اعلام کرد که دسترسی پیش از موعد، یک برنامه برد - برد است زیرا کاربرانی که نظرات خود را درباره برنامه یا بازی‌ای اعلام می‌کنند، کاربرانی هستند که واقعا ایرادات را با صراحت به سازندگان اعلام می‌کنند. 

در مقابل، این ویژگی برای کاربران نیز بسیار سودمند است زیرا آنها می‌توانند به بسیاری از بازی‌ها و برنامه‌ها پیش از عرضه رسمی دسترسی داشته باشند و نظرات خود درباره آن برنامه خاص، به توسعه‌دهنده اعلام کنند. گوگل در انتها اعلام کرد که برنامه دارد به صورت هفتگی، اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی به این سرویس اضافه کند. 

با اینکه در حال حاضر برنامه Early Access گوگل پلی موفق به نظر می‌رسد، گوگل نباید پشتیبانی خود را از این سرویس قطع کند تا بتواند به موفقیت این برنامه در طولانی مدت امیدوار باشد. 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده