نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۱

بررسی بازی PES 2017 از دید وبسایت‌های معتبر دنیا

بازی PES 2017 چند روز پیش عرضه شد و حال مروری داریم بر نمره‌های آن از سایت‌های معتبر دنیا.

PES 2017 جدید‌ترین نسخه از شبیه‌ساز فوتبالی کونامی است که چند روز پیش رسما عرضه شد. کونامی در این نسخه هم همه تلاش خود را کرده تا یک بازی فوتبال موفق را تقدیم طرفداران این مجموعه قدیمی کند و به نظر می‌رسد که در این راه موفق شده است. این کمپانی ژاپنی پیش از عرضه بازی هم تاکید زیادی روی بهبود گیم‌پلی و نزدیک‌تر کردن آن به نسخه‌های موفق این سری داشت و آن‌طور که از نقد‌های بازی مشخص است، توانسته به این خواسته خود هم برسد. پس از آنکه سال گذشته PES 2016 توانست پس از مدت‌ها به یک نسخه نسبتا خوب از این سری تبدیل شود، کونامی امسال هم مسیر پیشرفت بازی را به خوبی ادامه داده و شاهد یک بازی فوتبالی خیلی خوب هستیم.

البته PES 2017 با اینکه در زمینه گیم‌پلی پیشرفت‌های خوبی داشته، ولی کماکان از مشکل همیشگی خود یعنی لایسنس‌نبودن تیم‌ها رنج می‌برد و حتی می‌توان گفت که در این زمینه تا حدودی پسرفت نیز داشته و شاهد تیم‌هایی مثل رئال مادرید یا یوونتوس در بازی نیستیم، این در حالی است که در نسخه سال گذشته هر دو این تیم‌ها در بازی حضور داشتند. برای رفع این مشکل البته کونامی امکانی برای دارندگان رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 تدارک دیده تا بتوانند به‌سادگی با استفاده از یک فایل آپشن ترکیب و لباس‌های رسمی تیم‌ها را وارد بازی کنند. زومجی پیش از این آموزش کاملا این کار را ارائه کرده است.

در ادامه مروری خواهیم داشت به نمره‌های بازی از سایت‌های معتبر دنیای بازی:

Pro Evolution Soccer 2017

  • سازنده: کونامی
  • سبک: ورزشی (شبیه‌ساز فوتبال)
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، پی‌سی، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360، پلی‌استیشن 3
  • تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور

PES 2017

آی‌جی‌ان: ۹۵ از ۱۰۰

عملکرد بسیار بهتر هوش مصنوعی در جای‌گیری‌ها و همچنین تجربه آنلاین بدون مشکل و لذت‌بخش، مواردی هستند که باعث شده PES 2017 یک بازی کامل باشد. شاید مهم‌ترین مزیت فیفا 17 نسبت به این بازی بخش داستانی آن باشد، ولی در کل مشخص است که کونامی دوست ندارد در رقابت با این بازی برای کسب عنوان بهترین بازی فوتبالی سال شکست بخورد.

گیم‌اینفورمر: ۹۳ از ۱۰۰

PES 2017 یک بازی بی‌نقص نیست، ولی همه‌چیز در این اثر به‌قدری واقع‌گرایانه است که حس می‌کنید در حال بازی کردن یک فوتبال واقعی هستید. با اینکه حالت‌های بازی تنوع خیلی بالایی ندارند، ولی همین موارد موجود هم عالی هستند. در کل، Pro Evolution Soccer 2017 بازی است که شاید بی‌نقص نباشد، ولی بی‌شک پس از تجربه عاشق آن خواهید شد.

گیمزرادار: ۹۰ از ۱۰۰

سری PES پس از مدت‌ها با جدید‌ترین نسخه خود دوباره به روز‌های اوج برگشته و این نسخه به خوبی می‌تواند از زیر سایه نسخه‌های پلی‌استیشن 2 بیرون آمده و به عنوان زیربنایی برای نسل جدیدی از سری بازی‌های PES عمل کند.

یوروگیمر ایتالیا: ۸۰ از ۱۰۰

PES 2017 یک بازی فوتبال موفق است. روند کلی بازی، هوش‌مصنوعی و تاثیرگذاری سوپر استار‌ها در بازی از جمله موارد مثبت این هستند و در نقطه مقابل، برخی مشکلات در بخش آنلاین و همچنین لایسنس‌نبودن تیم‌ها، از نقاط ضعف بازی به حساب می‌آیند.

تراستد ریوییوز: ۸۰ از ۱۰۰

PES 2017 بهترین بازی فوتبالی است که من تا به امروز تجربه کرده‌ام، ولی به صورت آفلاین! زمانی که می‌خواهید بخش آنلاین بازی را تجربه کنید، متوجه خواهید شد که مشکلات نسخه قبل هنوز هم در این نسخه دیده می‌شوند. با اینکه بهبود‌هایی در این زمینه صورت گرفته، ولی بازی هنوز از آنچه که ایده‌آل است فاصله دارد. البته من توانستم چند بازی بدون لگ را تجربه کنم که البته جزو موارد استثنا بودند.

فوربس: ۷۵ از ۱۰۰

کاملا مشخص است که تیم سازنده بازی همه تمرکز خود را روی خلق یک گیم‌پلی عالی گذاشته است. ولی این مساله باعث شده تا بسیاری از حالت‌های موجود در بازی، پوچ و بی‌معنی به نظر برسند.

بررسی PES 2017


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده