// دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲

معرفی بازی موبایل Battle Buzz

بازی موبایل Battle Buzz ساخته استودیوی نامیدا دایموند فکتوری بازیکنان را به نبردی خونین میان زنبورها و مگس‌ها دعوت می‌کند.

نامیدا دایموند فکتوری (Namida Diamond Factory)، استودیوی کوچک فنلاندی سازنده بازی‌هایی نظیر Bubbles IQ این بار به سراغ نبردی هیجان‌انگیز میان زنبورها و مگس‌‌ها در پلتفرم‌های اندروید و iOS رفته است. Battle Buzz‌ بازی Free to Play این استودیو قصد دارد تا بدون پیش‌درآمد خاصی بازیکنان را وارد رقابتی رایگان میان دو گروه از حشرات پرنده زنبور‌ها و مگس‌ها کند. خوشبختانه توسعه‌دهنده بازی توانسته تا با استفاده از عناصر مختلف باعث هرچه جذاب‌تر شدن بازی شود. شما از همان ابتدا و در بدو ورود به بازی وارد رقابت می‌شوید. در هر سمت نمایشگر شاهد حرکت ساید اسکرولینگ به سمت راست توسط سه عدد از زنبور‌ها بوده و از سمت راست در برابر هجوم پرشمار مگس‌ها از انواع مختلف قرار خواهید گرفت.

Battle Buzz Zoomg

گیم‌پلی کلی بازی بسیار ساده طراحی شده است، بازیکنان وظیفه دارند تا با استفاده از سلاح‌های مختلف از مگس‌کش گرفته تا مسلسل و شاتگان از پیشروی مگس‌ها جلوگیری کنند. البته هرچند در مراحل ابتدایی این کار آسانی به نظر می‌رسد با این حال، با پیشروی در بازی شاهد حضور مگس‌هایی با قابلیت‌های خاص در کنار سطح سلامت بالاتر هستیم. به عنوان مثال از سطح ۵ مگس‌هایی با قابلیت پرتاب موشک وارد نبرد می‌شوند یا از سطح ۲۰ شاهد حضور خرمگس‌هایی با سطح سلامت بسیار بالا و رنگ آبی هستیم که برای مقابله با آنها حتما باید از بشکه‌ انفجار یا پاور یو‌پی‌اس‌ها استفاده کنید. هر یک از مگس‌‌ها در بازی Battle Buzz دارای قابلیت‌های منحصر به فردی از جمله حرکت‌های دایره‌ای مگس دیوانه (Crazy Fly)‌، مگس انفجاری یا حمل بمب‌ خوشه‌ای توسط مگسی غول پیکر هستند. البته برای مقابله با این دشمنان پرشمار، زنبور‌ها نیز بدون مهمات نیستند. در میانه نبرد شاهد پرتاب آیتم‌های مختلفی هستیم. به عنوان مثال، با استفاده از آیتم دابل دمیج که به شکل دستکش بوکس طراحی شده قادر به وارد آوردن دو برابر ضربه بیشتر خواهید بود. از دیگر آیتم ها می‌توان به بمب انفجاری یا پاور UPS‌ ویژه با هدف بزرگ کردن زنبور‌ها اشاره کرد.

Battle Buzz Zoomg

تنوع سلاح‌ها و دشمنان از نقاط قوت Battle Buzz است

با استفاده از Power UPS توانایی بزرگ‌تر کردن زنبور‌ها و تبدیل کردن آنها به زنبور غول‌آسا را دارید. با تکامل زنبور، سطح سلامت و سلاح‌های آنها نیز قدرتمند‌تر می‌شود. زنبور‌های بزرگتر به شعله افکن یا پرتاب‌کننده راکت مجهز می‌شوند که به مراتب و به ویژه در سطح بالاتر از ۲۰ بسیار کارآمد و حتی الزامی خواهد بود. با پیشرفت در هر سطح، بازی به شما مقداری عسل برای ارتقاء قدرت سلاح‌ها اختصاص می‌دهد. مانند سایر بازی‌های رایگان موبایل، در Battle Buzz‌ نیز مسلما شاهد حضور خرید‌های درون برنامه‌ای هستیم. با استفاده از  الماس و عسل بیشتر می‌توانید تا سلاح‌های قدرتمندتر مانند بازوکا یا چوب بیس‌بال را برای سریع‌تر کشتن زنبورها بدست بیاورید. توسعه‌دهندگان با توجه به حضور پرشمار دشمنان در میدان نبرد، برخی از حملات ویژه را نیز تدارک دیده‌اند. بر این اساس، با استفاده از چرخ‌دهنده تیغ‌دار یا بمب بشکه‌ای TNT می‌توانید دشمنان را قطعه قطعه کرده یا آنها را منفجر کنید. نکته جالب تاثیر متقابل بمب‌های انفجاری است؛ در نتیجه در صورتی که آیتم بمب انفجاری را در نزدیکی زنبورها نیز منفجر کنید، در کنار مگس‌ها شاهد از بین رفتن نیروهای خودی نیز خواهید بود.

Battle Buzz Zoomg

سیستم ارتقاء نیز برای هر سلاح دارای سه بخش مختلف مانند قدرت ضربه، سرعت دریافت دوباره مهمات و میزان خشاب می‌شود که با هر مرحله ارتقاء، مقدار عسل بیشتری را برای افزایش قدرت نیاز خواهید داشت. بازی همچنین شامل چالش‌های هفتگی می‌شود. برمبنای هر یک از چالش‌‌ها قادر به رقابت در حالت تک‌نفره یا با دوستان فیسبوکی خود هستید. با پیشروی از هر ۵ سطح، بازی برای افزایش رقابت به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در قبال هر ۵ سطح در هنگام آغاز دوباره رقابت، از سطح بالاتر وارد مبارزه دوباره شوند. همین موضوع بستری را جهت دیدن سطوح بالاتر فراهم می‌کند. به عنوان مثال زمانی که از سطح ۲۰ عبور کنید در صورت شکست، می‌توانید با دریافت امتیاز میانگین، بازی را از سطح ۲۰ ادامه دهید و مستقیم وارد رقابت با دشمنان قدرتمند شوید. با دریافت امتیازهای بیشتر، جایگاه شما در لیدربورد بومی (ایران) و جهانی افزایش می‌یابد که این موضوع خود دلیلی برای انجام بازی‌های بیشتر است.

اگر علاقمند به رقابت‌های ساده با مدت زمان پایین در کنار طراحی‌های با جزئیات گرافیکی هستید بازی Battle Buzz گزینه‌ی رایگان و مناسبی محسوب می‌شود. با این حال این بازی نیز از برخی محدودیت‌ها رنج می‌برد و بعد از مدتی با توجه به نفس ساخت بازی‌‌های رایگان، پرداخت مبلغی پول برای پیشروی الزامی به نظر می‌رسد. هرچند با وجود تنوع بسیار دشمنان، سلاح‌ها و آیتم‌های موجود در بازی، Battle Buzz شما را چند ساعتی سرگرم خواهد کرد.

دانلود بازی Battle Buzz از گوگل پلی | اپ استور | مایکت


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده