نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۲

ماجرای مردی که ایکس باکس وان پیش از معرفی رسمی به دستش رسیده بود

دو ماه پیش از معرفی شدن ایکس‌باکس وان، یک مرد ساکن میامی تصادفاً نسخه‌ای از آن را تحویل گرفته بود.

نسل هشتم کنسول‌ها دیگر جای خودش را در بازار پیدا کرده و تولیدکنندگان آرام‌آرام دارند به سراغ مدل‌های جدید این کنسول‌ها می‌روند. این روزها شاید مقالات و خبرهای مربوط به اوایل نسل هشت دیگر خریداری نداشته باشد، اما هنوز هم ممکن است مواردی از دو-سه سال پیش به گوش‌مان برسد که شگفت‌زده‌ی‌مان کند. نمونه‌اش ماجرای مردی است که ایکس‌باکس وان را، هفته‌ها پیش از آنکه این کنسول حتی رونمایی شود، در قالب بسته‌ی پستی دریافت کرده بود!

به‌گزارش وب‌سایت بیزنس اینسایدر، ژیا لی (Jia Li)، مرد بیست و اندی ساله‌ی ساکن میامی، در مارس ۲۰۱۳ (اسفند ۹۱-فروردین ۹۲) یک دستگاه لپ‌تاپ را از وب‌سایت مایکروسافت استور سفارش می‌دهد. وقتی که سفارش لی به دست‌اش می‌رسد، برچسب ایمنی روی بسته، توجه او را به خودش جلب می‌کند. لی در این مورد می‌گوید:

از خودم پرسیدم: این [دیگر] چیست؟ [جعبه] را باز کردم و به چیزی [برخوردم] که قبلاً هرگز آن را ندیده بودم.

این اتفاق زمانی برای ژیا لی پیش آمد که هنوز دو ماه تا رونمایی رسمی ایکس‌باکس وان باقی مانده بود. محصولی که به دست او رسیده بود، نسخه‌ای اولیه از ایکس‌باکس جدید بود که طرحی راه‌راه روی آن نقش بسته بود؛ کاری که بنا به رسم معمولِ دنیای فناوری، در مورد بسیاری از نمونه‌های اولیه‌ی محصولات انجام می‌شود تا به‌سختی بتوان از آن‌ها عکس‌های باکیفیت گرفت. اما این کنسول چطور سر از آنجا درآورده بود؟

بن گیلبرت، خبرنگار بیزنس اینسایدر، می‌گوید:

به‌منظور دور ماندن از دسترس کارمندان مایکروسافت، نسخه‌های بتای ایکس‌باکس وان در فضای روباز نگه‌داری می‌شدند؛ در قسمتی از انبار مایکروسافت که امنیت بالایی نداشت. این‌طور شد که تصادفاً یکی [از آن‌ها]، به‌جای لپ‌تاپ سفارش داده‌شده که باید از همان انبار ارسال می‌شد، برای آقای لی فرستاده شد.

مشخص نیست که آیا اشتباه در برچسب‌گذاری بسته‌ها باعث این اتفاق شده یا آنکه خطای سیستمی موجب شکل گرفتن این ماجرا شده؛ اما در نهایت لی، که طبیعتاً از ماهیت دستگاهی که به‌جای لپ‌تاپ نصیب‌اش شده بود اطلاع نداشت، جعبه را باز کرد و با نمونه‌ی آزمایشی ایکس‌باکس وان و مقداری برگه روبه‌رو شد. البته این کنسول کینکت و گیم‌پدی به‌همراه نداشت؛ اما کابل‌های تغذیه و خروجی گرافیک در کنار آن جای گرفته بودند. لی سرانجام کنسول را روشن کرد و سپس کلمه‌ی Kryptos روی صفحه‌ی تلویزیون نقش بست. این عبارت، در کنار Durango، یکی از اسم‌های رمز کنسول نسل هشت مایکروسافت به شمار می‌رفت.

ژیا لی نهایتاً با مایکروسافت تماس گرفت و کمپانی هم نماینده‌ای را به خانه‌ی او فرستاد تا کنسول را پس بگیرد. در پایان، لی به لپ‌تاپ موردنظرش رسید؛ ضمن اینکه ردموندی‌ها یک دستگاه ایکس‌باکس 360 را به‌همراه حسگر کینکت برای‌اش فرستادند تا به این شکل از او دلجویی کرده باشند.

تا جایی که می‌دانیم مایکروسافت هنوز نسبت به انتشار این گزارش واکنشی نشان نداده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده