نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۲

ابد و یک روز جایزه بهترین فیلم جشن منتقدان سینما را دریافت کرد

جشن منتقدان سینما شب گذشته برگزار شد و فیلم ابد و یک روز مهم‌ترین جوایز را از آن خود کرد.

دهمین جشم منتقدان و نویسندگان سینمای ایران روز یکشنبه ۲۸ شهریور با حضور جمع کثیری از هنرمندان و چهره‌های سینمایی برگزار شد که در طی آن، جوایزی به برگزیدگان اهدا شد. البته این مراسم حاشیه‌هایی هم در پی داشت و با واکنش مانی حقیقی، ابراهیم حاتمی کیا و پیمان معادی به اهانت یک نشریه همراه بود. برگزیدگان دهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی که با تندیس و لوح یادبود از آنان قدردانی شد، به شرح زیر است:

  • بهترین فیلم: سعید ملکان برای «ابد و یک روز»
  • بهترین کارگردانی: سعید روستایی برای «ابد و یک روز»
  • بهترین فیلمنامه: سعید روستایی برای «ابد و یک روز»
  • بهترین بازیگر نقش اول مرد: پیمان معادی برای «ابد و یک روز»
  • بهترین نقش مکمل مرد: نوید محمدزاده برای «ابد و یک روز»
  • بهترین بازیگر نقش اول زن: لیلا حاتمی برای فیلم «من». در این بخش همچنین پریناز ایزدیار برای «ابد و یک روز» دیپلم افتخار گرفت.
  • بهترین بازیگر نقش مکمل زن: شبنم مقدمی برای فیلم «نفس». در این بخش همچنین سارا بهرامی برای بازی در «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» دیپلم افتخار گرفت.
  • بهترین فیلم‌برداری: هومن بهمنش برای «اژدها وارد می‌شود»
  • بهترین موسیقی متن: کریستف رضاعی «برای اژدها وارد می‌شود»
  • بهترین تدوین: هایده صفی‌یاری برای «اژدها وارد می‌شود»
  • بهترین طراحی صحنه و لباس: امیرحسین قدسی و نگار نعمتی برای «اژدها وارد می‌شود»
  • بهترین صدای فیلم: سعید بجنوردی، محمدرضا دلپاک و حسن مهدوی برای «لانتوری»
  • بهترین دستاورد فنی و هنری: سعید ملکان برای طراحی چهره‌پردازی «ابد و یک روز» و امیر رضا معتمدی برای جلوه‌های بصری «سینما نیمکت»

جایزه‌ی خلاقیت و استعداد درخشان جشن نیز به محمد حسین مهدویان برای ساخت فیلم «ایستاده درغبار» رسید. در این بخش نیز احسان بیگلری برای «برادرم خسرو» دیپلم افتخار گرفت.

همچنین جایزه‌ی ویژه‌ی کارگردانی جشن منتقدان به ابراهیم حاتمی‌کیا برای ساخت «بادیگارد» تعلق گرفت و جایزه‌ی ویژه‌ی بهترین فیلم نیز به سیدرضا میرکریمی برای ساخت فیلم «دختر» اهدا شد. همچنین هیئت داوران این جشن فیلم «کفشهایم کو!؟» ساخته‌ی کیومرث پوراحمد به تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی را نیز به دلیل «نگاه انسانی» آن شایسته‌ی قدردانی دانست و از این تهیه‌کننده با اهدای لوح یادبود قدردانی کرد.

مانی حقیقی کارگردان «اژدها وارد می‌شود» که در غیاب لیلا حاتمی برای دریافت جایزه او روی صحنه آمده بود به اتفاقات اخیری که درباره او رخ داده است اشاره کرد و گفت:

در چند روز گذشته دوستان بسیاری از من، ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی بابت مطلبی که یک نشریه منتشر کرده بود دلجویی کردند. از اینجا به همه مژده می‌دهم که ما سه نفر تصمیم گرفتیم اعتراض خودمان را نسبت به این کار در قالب یک شکایت کیفری پیگیری کنیم.

پیمان معادی که تندیس بهترین بازیگر مرد دهمین جشن خانه سینما را برای بازی در «ابد و یک روز» به دست آورد پس از قدردانی از سعید روستایی و عوامل این فیلم چهارمین جایزه خود از جشن منتقدان سینمایی را به مادر خود تقدیم کرد و درباره توهین یک نشریه به سینماگران نیز گفت:

من سال‌هاست که با مانی حقیقی، ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی دوستی خانوادگی دارم و همه می‌دانند که من به سختی دوستانم را انتخاب می‌کنم. من به اخلاق و نجابت و شرافت این سه نفر افتخار می‌کنم و می‌دانم که آدم‌های این سینما چقدر شریفند. بنابراین تمام قد کنار آن‌ها می‌ایستم.


منبع ایسنا
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده