نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

بررسی آیفون 7 اپل از دید وب سایت های معتبر دنیای فناوری

با بررسی آیفون 7 از دید وب‌سایت‌های معتبر فناوری همراه زومجی باشید.

آیفون ۷ را باید نوید آغاز تغییرات گسترده در گوشی‌های هوشمند اپل بدانیم. کاپرتینویی‌ها نسل جدید گوشی‌هوشمندشان را برخلاف سنت همیشگی و پیروی از چرخه‌ی تیک-تاک راهی بازار کردند که این موضوع برگرفته از فرارسیدن دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون به بازار است. سال آینده اپل دهمین سالگرد عرضه‌ی گوشی هوشمند آیفون به بازار و ایجاد انقلاب در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند را در نبود استیو جابز جشن خواهد گرفت، از این‌رو باید شاهد تغییرات گسترده‌ای در آیفون‌های نسل بعدی باشیم که گوشه‌ای از آن در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس قابل رویت است.

همانطور که اشاره کردیم اپل از سنت همیشگی خود که پس از عرضه‌ی آیفون 3GS به آن عادت کرده بودیم، آیفون ۷ را دستخوش تغییرات ظاهری گسترده نکرده و همچنان به طراحی ظاهری آیفون ۶ و آیفون ۶ اس پایبند ماند تا تغییرات ظاهری انقلابی را برای آیفون سال ۲۰۱۷ نگه دارد. البته آیفون‌های جدید با تغییراتی در ظاهر که شامل حذف شیارهای آنتن در پشت گوشی و اضافه شدن گزینه‌های جدید برای خرید نظیر نسخه‌ی مشکی براق و مات است، همراه شده که می‌تواند نظر کاربران تنوع طلب را به خود جلب کند. اما برخلاف بیرون، درون آیفون‌های جدید که مشخصات فنی را را شامل می‌شود دستخوش تغییرات و به بیان بهتر تحولی شگرف شده که در بعضی موارد حتی می‌توان تغییرات را بنیادی خواند.

حذف جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، اضافه شدن قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب، تغییرات گسترده در دوربین آیفون ۷ با وجود استفاده از رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی در کنار دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس، تراشه‌ی جدید A10 Fusion با بهره‌گیری از چهار هسته پردازشی، بلندگوهای استریو در لبه‌ی بالا و پایین، کلید غیرمکانیکی Home، اضافه شدن ایرپادهای بی‌سیم در ادامه‌ی حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری در کنار بهبود هر چه بیشتر کیفیت نمایشگر مورد استفاده، همه و همه نشان از تحولات گسترده و ادامه‌دار برای آغاز دهه‌ای نوین در تاریخ گوشی‌های هوشمند اپل در سال آینده دارد.

ورج:

iPhone 7

ورج بررسی آیفون‌های جدید را با نگاهی به طراحی این گوشی‌ها آغاز کرده است. این وب‌سایت آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را کم و بیش شبیه به آیفون ۶ و‌ آیفون ۶ اس عنوان کرده و به این موضوع اشاره کرده است که با وجود اضافه شدن مقاومت در برابر نفوذ آب، این گوشی به اندازه‌ی رقبا نظیر گلکسی اس ۷ و گلکسی نوت ۷ مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب ندارد، حال آنکه اضافه شدن این ویژگی را باید در آیفون‌های جدید به فال نیک گرفت.

ورج تفاوت در ظاهر آيفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را تنها در سه فاکتور اصلی خلاصه کرده است. اولین وجه تمایز بین آیفون‌های جدید با دو نسل پیش یکدست کردن پنل پشتی این گوشی‌ها از طریق جابجایی در خطوط مورد نیاز برای آنتن گوشی است. شیارهای آنتن در نسخه‌های مشکی مات و براق با برخورداری از رنگ مشکی دیگر به چشم نیامده و حتی با وجود قرار گرفتن در لبه‌ی بالا و پایین نیز به راحتی قابل تشخیص نیستند، هرچند در سایر نسخه‌ها می‌توان این شیارها را مشاهده کرد. دومین تغییر ظاهری را باید بیرون زدگی دوربین در هر دو نسخه‌ی آیفون نام برد. البته این بیرون زدگی با شیبی ملایم در دل گوشی قرار گرفته و حتی ورج بیرون زدگی دوربین در نسخه‌ی ۴.۷ اینچی را زیبا توصیف کرده است. سومین تغییر ظاهری از نظر ورج نبود جک هدفون ۳.۵ میلی متری در این گوشی هوشمند است.

ورج به این نکته اشاره کرده است که با قراردادن آیفون‌ ۷ و آیفون ۷ پلاس درون قاب، نمی‌توان آن را از دو نسل پیش تشخیص داد، حال آنکه در نسخه‌ی مشکی براق قراردادن گوشی در قاب امری لازم به نظر می‌رسد، چراکه خراشیده شدن گوشی در کنار جذب اثر انگشت می‌تواند هر کاربری را کلافه کند. ورج تنها روش جلوگیری از ماندن اثر انگشت روی نسخه‌ی جت بلک را استفاده از آیفون با دستکش می‌داند.

ورج جایگاه نسخه‌ی ۵.۵ اینچی آیفون را در رقابت با سایر فبلت‌های موجود در بازار عقب‌تر می‌داند، به نظر آنها رقبایی نظیر سامسونگ موفق شده‌اند نمایشگر ۵.۷ اینچی خمیده را در بدنه‌ای به مراتب کوچک‌تر جای دهند که جلوه‌ی زیبایی را به این گوشی بخشیده است، هرچند گلکسی نوت ۷ نیز درگیر مشکلات باتری است.

ورج سپس به بررسی کلید Home پرداخته و به این موضوع اشاره کرده است که پس از فشردن کلید آیفون ۷ که دیگر ساختار مکانیکی ندارد، لرزش را در تمام سطح پایینی گوشی حس کرده است. براساس اطلاعات ارائه‌شده توسط نویسنده‌ی ورج، لرزش ایجاد شده توسط موتورهای هپتیک برای القای احساس فشردن کلید را نه فقط در خود کلید Home بلکه در تمام بخش‌های قسمت‌ پایینی گوشی می‌توان حس کرد. البته وجود این موتورها کاربرد جدیدی را در ترکیب با iOS 10 به آیفون‌های جدید اضافه کرده‌اند و آن ایجاد حسی است که در زمان کشیدن اعلانیه‌ها به پایین در کاربر القا می‌شود. لرزش موتور هپتیک با بهره‌گیری از قابلیت‌های iOS 10 این حس را در کاربر القا می‌کند که پنجره‌ی اعلانیه دارای وزن است. ورج امیدوار است این ویژگی در اپلیکیشن‌های غیر اپلی نیز مورد استفاده قرار گرفته و برخلاف 3D Touch قابل استفاده باشید.

با وجود عدم تغییر رزولوشن و نوع پنل نمایشی مورد استفاده در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، از نظر ورج این نمایشگر‌های ال‌سی‌دی هنوز خوب بوده و با تکیه بر افزایش طیف رنگ نمایش داده شده، می‌توانند با پنل‌های نمایشی 2K و 4K قرار گرفته روی گوشی‌های اندروید مبارزه کنند. ورج سپس به اسپیکرهای این گوشی اشاره کرده که یکی در لبه‌ی پایینی کنار درگاه لایتنینگ و دیگری در لبه‌ی بالای گوشی با بلندگوی مکالمات صوتی ادغام شده است. نویسنده‌ی ورج رضایت خود را از صدای خوب بلندگوهای استریو آیفون اعلام کرده، حال آنکه نمی‌توان این بلندگوها را جایگزین اسپیکر‌های واقعی کرد.

ورج با اشاره به دلایل اپل برای حذ جک هدفون ۳.۵ میلی‌متر، ایرپاد‌های بی‌سیم و باسیم اپل را مورد بررسی قرار داده و نتیجه گرفته که اپل تلاشی برای بهبود کیفیت انتقال صدای این هدفون‌ها انجام نداده است. تراشه‌ی W1 نیز در کنار پشتیبانی نرم‌افزار در iOS 10، macOS و WatchOS تنها در جهت تسهیل ارتباط با گجت‌های اپلی به کار گرفته شده و دخالتی در بهبود کیفی ندارد. ورج با اشاره به قیمت ۹ دلاری آداپتور تبدیل جک هدفون به لایتنینگ احتمال گم شدن این آداپتور را بسیار بالا خوانده است. ورج توصیه کرده تا اپل برای پرطرفدار شدن اتصال بی‌سیم برای هدفون‌ها، امکان استفاده از AirPlay را برای سایر تولیدکنندگان فراهم کرده و اتصال هدفون‌های سایر کمپانی‌ها بصورت بی‌سیم را به گجت‌هایش تسهیل کند.

ورج دوربین‌های آیفون ۷ را در مقایسه با دوربین مورد استفاده در آیفون ۶ اس یک بهبود خوانده و به این نکته اشاره کرده که دوربین آیفون ۷ با وجود لرزش گیر اپتیکال یک جهش بزرگ نیست. ورج قابلیت دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس را تنها محدود به زوم کردن خوانده و اضافه شدن امکان بلو کردن پس زمینه را نیز موکول به بروزرسانی اپل خوانده است. ورج به این نکته اشاره کرده که خرید آیفون پلاس به علت دوربین دوگانه‌ای که تنها زوم می‌کند با وجود سایر گوشی‌های مجهز به دوربین دوگانه نظیر محصولات هواوی که امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، عاقلانه نیست. نویسنده ورج همچنین به گرم شدن بیش از حد دوربین پس از استفاده‌ی طولانی از دوربین نیز اشاره کرده است. در این مورد نیز ورج اظهار امیدوار کرده تا اپل اجازه ی دسترسی به دوربین دوگانه را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد. ورج عملکرد دوربین سلفی آیفون‌های جدید را با ترکیب فلاش رتینا بسیار عالی توصیف کرده است.

با وجود اینکه پردازنده‌ی A10 Fusion در مقایسه با A9X و A9 بسیار قدرتمندتر شده، اما ورج تفاوتی را در عملکرد روزانه استفاده از آیفون ۷ با آیفون ۶ اس مشاهده نکرده، چراکه پردازش‌های روزانه به اندازه‌ای سنگین نیست که دو هسته‌ی قدرتمند A10 را به چالش بکشد. در مورد عملکرد باتری نیز در استفاده‌ی نرمال از گوشی، عمر باتری آیفون ۷ قریب به ۱۰ و آیفون ۷ پلاس بیش از ۱۲ ساعت ثبت شده است.

ورج در پایان به این موضوع اشاره کرده که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس شبیه به پروتوتایپ یا پیش نمونه‌ای از آیفون سال ۲۰۱۷ است. به اعتقاد ورج اپل با اضافه کردن ویژگی‌های جدید در حال آماده کردن توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان لوازم جانبی برای آیفون بعدی است تا در زمان عرضه‌ی آن، همه جوانب آماده باشد.

مشبل:

iPhone 7

مشبل رویکرد دوستانه‌تری را در مقایسه با ورج در پیش گرفته است. این وب‌سایت نیز با اشاره به تشابه طراحی آیفون ۷ و آیفون ۶ اس، به تغییرات خطوط آنتن اشاره کرده است. مشبل نسخه‌ی جت بلک یا مشکی براق را تا حدودی جذب کننده‌ی اثر انگشت خوانده، اما بنابر گفته‌ی نویسنده، نسخه‌ای که در اختیار این وب‌سایت قرار گرفته پس از مدتی استفاده، خراش‌هایی را به خود دیده است. مشبل همچنین به برآمده‌تر شدن کلید‌های تغیر حجم صدا نیز اشاره کرده است.

همچون ورج، نویسنده‌ی مشبل نیز لرزش ایجاد شده در اثر موتور‌های تعبیه شده را به منظور شبیه سازی فشرده شدن کلید Home گوشی بسیار زیاد عنوان کرده است، بطوری که به گفته‌ی نویسنده‌ی مشبل با قراردادن گوشی روی میز و فشردن کلید Home می‌توان به روشنی دید که لرزش در قسمت تحتانی گوشی به وضوح قابل رویت است. مشبل با اشاره به صدای کلیک مصنوعی که برای القای طبیعی‌تر فشردن کلید Home به گوش می‌رسد، نسل‌های آخر را فاقد چنین صدایی خوانده و عنوان کرده که با وجود استفاده از کلید مکانیکی، صدای از کلید Home ساطع نمی‌شد.

مشبل با اشاره به بازار ۸ میلیارد دلاری هدفون‌ها، اضافه شدن و ارائه‌ی رایگان یک نسخه آداپتور ۹ دلاری تبدیل جک هدفون به لایتنینگ را به همین دلیل خوانده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط مشبل در آزمایش این آداپتور با انواع هدفون‌ها افت چندانی در کیفیت صدای تولید شده رخ نداده است. مشبل نیز با اظهار نگرانی از گم شدن آداپتور، اتصال همیشگی این آداپتور به هدفون مورد استفاده را راهکاری برای جلوگیری از گم شدنش خوانده است.

مشبل با اشاره به مزایایی که با کنار رفتن جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری عاید آیفون ۷ شده، به سراغ بررسی قابلیت‌هایی نظیر مقاومت در برابر نفوذ آب این گوشی رفته است. مشبل آیفون‌های جدید را زیر آب قابل استفاده خوانده است. مشبل به توصیه اپل برای شارژ گوشی پنج ساعت پس از خارج شدن از آب اشاره کرده است.

مشبل سپس به سراغ نمایشگر این گوشی رفته است. به اعتقاد مشبل آیفون‌های اپل از نظر تراکم پیکسلی و رزولوشن بازی را به محصولات سامسونگ باخته‌اند، از این‌رو اپل به سراغ افزایش طیف رنگ در پنل‌هایی رفته که در نسل پیش نیز از آن‌ها استفاده کرده است. مشبل سپس به بررسی دوربین آیفون‌های اپل پرداخته و در این بررسی از گلکسی اس ۷ سامسونگ نیز استفاده کرده است. به گفته‌ی مشبل تصاویر ثبت شده توسط گلکسی اس ۷ به دلیل تغییرات نرم افزاری و نمایش غیرواقعی رنگ‌ها از دنیای واقعی، زیباتر است، هرچند آیفون تصاویر نزدیک به واقعیت را ثبت می‌کند. در مورد آیفون ۷ پلاس نیز، نویسنده مشبل اضافه شدن امکان زوم ۱۰ برابری را توسط لنز تله فوتو عجیب خوانده، چراکه زوم نرم‌افزاری تا ۱۰ برابر نتیجه‌ی چندان جالبی را در پی نخواهد داشت. مشبل نیز دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی ارتقا یافته در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس جدید را تحسین کرده و استفاده از فلاش رتینا را بسیار جالب و کاربردی خوانده است.

مشبل با اشاره به افزایش پهنای شیار بلندگوی لبه بالایی به تعبیه اسپیکر استریو در لبه حاشیه‌ی بالا و لبه‌ی پایینی گوشی اشاره کرده و عملکرد آن را در حد یک گوشی هوشمند منطقی خوانده است.

پردازنده‌ی A10 Fusion آیفون‌های جدید از نظر مشبل برای کاربردهای نرمال روزانه بیش از حد قدرتمند است، بطوریکه در بنچمارک GeekBench به راحتی گلکسی اس ۷ را پشت سر گذاشته است. در مورد عملکرد باتری نیز باید به مزیت حذف جک هدفون ۳.۵ میلی ‌متری اشاره کرد که باعث شده تا فضای بیشتری برای افزایش ظرفیت باتری ایجاد شود.

مشبل ترکیب باتری بزرگ‌تر و پردازنده‌ی کم مصرف A10 Fusion را برای دو روز استفاده‌ی نرمال آیفون ۷ پلاس کافی خوانده است. مشبل اشاره‌ای به عمر باتری آیفون ۷ نکرده، اما بنا بر گفته‌های نویسنده‌ی این وبلاگ، عمر باتری در دو گوشی هوشمند بسیار افزایش پیدا کرده است.

مشبل به این موضوع اشاره کرده که آیفون‌های جدید اپل ارزش برورسانی یا خرید برای اولین بار را داشته و می‌توان آن را به عنوان یک گوشی هوشمند با کیفیت خریداری کرد.

انگجت:

iPhone 7

انگجت نسل جدید گوشی‌های هوشمند آیفون را به بدی نسل پیشین این گوشی هوشمند خوانده است. نویسنده ی انگجت با اشاره به تغییرات اعمال شده در نسل جدید آیفون‌های اپل شماری از این همین بهبودها را بسیار زیرکانه خوانده که از جمله‌ی آن می‌توان به تغییرات در خطوط آنتن و همچنین قرار گرفتن حلقه‌ی آلومینیومی برای یکپارچه کردن بیرون‌زدگی دوربین با بدنه اشاره کرد. انگجت نیز با اشاره به تغییرات انجام شده در کلید فیزیکی Home، لرزش موتورهای هپتیک در زمان فشردن کلید Home را بسیار زیاد توصیف کرده، بطوری که به نظر انگجت این تغییر را باید به جای مزیت در ردای یک ضعف برای آیفون معرفی کرد.

انگجت با اشاره به اضافه شدن رنگ‌های جدید به گزینه‌های قابل خرید توسط خریداران، نسخه‌ی مشکی براق را زیبا و چشم نواز خوانده، هرچند وی با تاکید بر عادت خود برای محافظت از گجت‌هایش، شاهد اولین خراش‌ها روی این نسخه در ۲۴ ساعت اولیه بوده است. انگجت با اشاره به حدف جک هدفون ۳.۵ میلی‌متر از آیفون‌های اپل، گوش دادن به موسیقی همزمان با شارژ گوشی را منتفی دانسته و به لزوم خرید هدفون‌های بی‌سیم تاکید کرده است.

انگجت رویکرد مثبتی در خصوص بهبودهای انجام شده روی نمایشگر داشته و نمایش رنگ‌های روشن‌تر و نزدیک به واقعیت را به عنوان نشانه‌هایی مبنی بر بهبود کیفیت نمایشگر و افزایش دامنه‌ی رنگ‌های قابل نمایش برشمرده است. نویسنده‌ی انگجت اسپیکر‌های استریو تعبیه شده در این گوشی هوشمند را برای شنیدن موسیقی، پادکست یا صدای فیلم‌ها بسیار بهتر از نسخه‌های پیش خوانده، حال آنکه از نظر انگجت این بلندگوها به اندازه‌ی اسپیکر استریو گوشی‌های اچ‌تی‌سی خوب نیست.

انگجت نیز تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های آیفون‌های جدید را طبیعی‌تر و واقعی‌تر از تصاویر ثبت شده با استفاده از گلکسی اس ۷ خوانده است. همچنین افزایش طیف رنگ ثبت شده توسط این دوربین‌ها در کنار بالا رفتن جزئیات باعث شده آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در مقایسه با آیفون ۶ اس و‌آیفون ۶ اس پلاس بهتر به نظر برسند.

انگجت ایده‌ی استفاده از دو دوربین در پشت آیفون ۷ پلاس را بسیار جالب خوانده است، هرچند به نظر نویسنده‌ی انگجت این ایده‌ی جذاب پس از چند روز استفاده از گوشی دیگر خریداری نداشته و کاربرد آنچنانی جز تغییر دوربین و زوم اپتیکال دو برابر نخواهد داشت.

انگجت تفاوت در عملکرد آیفون‌های جدید با نسل پیش را با تکیه بر پردازنده ی قدرتمند A10 Fusion کاملا روشن می‌داند، بطوریکه حتی فاصله‌ی کلیک تا اجرای یک اپلیکیشن برای درک این تفاوت کافی است. بنابر اطلاعات ارائه شده توسط انگجت سایز باتری آیفون ۷ پلاس ۵ درصد و آیفون ۷ در مقایسه با نسل پیش بیش از ۱۴ درصد افزایش یافته و انگجت این موضوع را از معدود مزایای حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری خوانده است. در آزمایش انگجت برای سنجش میزان باتری دهی در حالت اتصال به وای-فای و پخش ویدیو با روشنایی ۵۰ درصدی، آیفون ۷ قریب به ۱۲ ساعت ۱۸ دقیقه و آیفون ۷ پلاس ۱۴ ساعت و ۱۰ دقیقه دوام آورده است.

انگجت در شرایط عادی، گلکسی نوت ۷ را گوشی برتری در مقایسه با آیفون‌های جدید اپل می‌داند، اما مشکل ایجاد شده برای فبلت سامسونگ را باید اقبال بدِ کره‌ای‌ها خواند که در بهترین زمان ممکن برای در دست گرفتن بازار و استفاده از صبر اپل برای سال بعد به چنین مشکلی برخوردند. با این وجود انگجت هر دو گوشی هوشمند از اپل و سامسونگ را بهترین گزینه‌های موجود در بازار می‌خواند.

انگجت تغییرات اعمال شده در آیفون‌های جدید اپل را به تنهایی فوق‌العاده نمی‌داند، اما ترکیب این بهبودها در کنار هم باعث شده تا ایفون ۷ و آیفون ۷ پلاس یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار باشد. انگجت خرید آیفون‌های جدید را زمانی توصیه می‌کند که نبود جک هدفون ۳.۵ میلی متری و طراحی ثابت برای دو سال آزار دهنده نباشد. انگجت در حالی آیفون‌های جدید را یکی از گزینه‌های خوب بازار می‌دایند که از نظرش این وب سایت، آیفون‌های مورد نظر خلاقانه نیستند.

سی نت:

iPhone 7

سی‌نت طراحی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را در روزهایی که نمایشگرها با لبه‌های خمیده چشم هر بیننده‌ای را می‌ربایند، قدیمی می‌خواند. به نظر این وب‌سایت طراحی ایفون‌های جدید اپل همچون مک‌بوک‌های این کمپانی استخوان‌بندی ثابتی پیدا کرده و نیاز به یک بروزرسانی احساس می‌شود. سی‌نت با اشاره به نسخه‌های مشکی مات و مشکی براق، نسخه‌ی جت بلک را نسخه‌ای با قابلیت جذب بالای خراش و اثر انگشت عنوان کرده است.

سی‌نت افزایش دامنه‌ی رنگ‌های قابل نمایش در نمایشگر آیفون‌های اپل را در مقایسه با آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس پیشرفت چندان درخوری نمی‌داند. به اعتقاد این‌ وب سایت استفاده از بلندگوهای استریو باعث شده تا صدای بلندتری را در اختیار کاربران قرار دهد، حال آنکه کاربرد اصلی این بلندگوها در زمان اجرای بازی‌ها روشن‌تر از پیش می‌شود. نویسنده‌ی سی‌نت استفاده از هدفون را عاملی می‌داند که می‌تواند اهمیت این بلندگوها را کمرنگ‌تر از پیش کند.

سی‌نت اضافه شدن لرزش گیر اپتیکال به دوربین نسخه‌ی ۴.۷ اینچی آیفون را یک بهبود مورد انتظار خوانده و همچنین فلاش جدید چهار رنگ اضافه شده را نیز مکمل دوربینی خوانده که کیفیت تصویربرداری آن به لطف لرزش گیر اپتیکال بهبود پیدا کرده است. سی‌نت نیز افزایش رزولوشن دوربین سلفی به ۷ مگاپیکسل را تغییر بسیار مناسبی خوانده است.

به لطف بهره‌گیری از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای A10 Fusion آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را باید از هر گجت اپلی مبتنی بر iOS قدرتمندتر خواند که آیپد پرو نیز در این مجموعه می‌گنجد. سی‌نت نیز به قدرت بالای پردازنده‌ی A10 Fusion اشاره کرده و براساس بنچمارک GeekBenck 4 که نتایجی مشابه بنچمارک انگجت دارد، این گوشی را قدرتمندتر از گلکسی اس ۷ اپل نشان می‌دهد.

سی‌نت نیز یکی از مزایای جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را افزایش ظرفیت باتری و در نتیجه افزایش عمر باتری به دلیل افزایش ظرفیت باتری و همچنین پردازنده‌ی بهینه‌تر خوانده است.

سی‌نت نیز دوربین آیفون ۷ پلاس را مورد قبول دانسته و از نظر نویسنده سی نت این دوربین قابلیت جالبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده