نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۲

بازی Yakuza هرگز برای موبایل عرضه نخواهد شد

سازنده سری Yakuza اعلام کرده که این بازی هرگز برای موبایل عرضه نمی‌شود.

امروزه با پیشرفت گوشی‌های موبایل و سخت‌افزار آن‌ها، شاهد عرضه بازی‌های بزرگی روی این پلتفرم هستیم؛ بازی‌هایی که برخی از آن‌ها مثل GTA یا Max Payne چندین سال پیش جزو گرافیکی‌ترین بازی‌های پی‌سی و کنسولی بودند. از این روز انتظار اینکه شاهد عرضه مجموعه بازی‌های بزرگ دیگری هم روی گوشی‌های موبایل باشیم، مورد عجیبی نیست. ولی قطعا Yakuza یکی از این بازی‌ها نخواهد بود. چرا که توشیهیرو ناگوشی، سازنده این سری، اخیرا در مصاحبه‌ای کاملا احتمال عرضه بازی برای موبایل را رد کرده است:

بازی‌های یاکوزا برای اینکه روی تلویزیون و در خانه بازی شوند طراحی می‌شوند و به همین دلیل برای موبایل عرضه نخواهند شد. این دقیقا مشابه تماشای یک فیلم در سینما یا در خانه است که هرگز تجربه یکسانی نخواهد بود. گاهی طرفداران از ما می‌خواهند تا نسخه‌ای از بازی را برای موبایل عرضه کنیم و من یقین دارم که ما توانایی خلق بازی‌ای که بتواند مفرح باشد داریم. ولی برای اینکه ۱۰۰ درصد حسی که می‌خواهیم توسط بازی القا کنیم به مخاطب منتقل شود، باید فقط سراغ ساخت بازی برای کنسول‌ها برویم.

البته ناگوشی در ادامه اعلام کرد که گوشی‌های موبایل وسیله مناسبی برای بازی هستند:

به نظرم شیگرو میاموتو بهترین تفسیر را در مورد بازی‌ها دارد و می‌گوید که هر بازی‌ای، در نهایت وسیله‌ای برای سپری کردن اوقات فراغت است. پس از اینکه یک روز را سر کار سپری کرده‌ایم و به خانه بر‌می‌گردیم، دوست داریم یک سرگرمی داشته باشیم و بازی‌ها در این مورد بسیار مفید هستند و گوشی‌های موبایل هم امروزه به سطحی رسیده‌اند که چنین بازی‌هایی روی آن‌ها تجربه‌ای ایده‌آل ارائه می‌کند و این دلیل محبوبیت این پلتفرم است.

وی همچنین در ادامه از دیگر فواید گوشی‌های موبایل هم گفت:

گوشی‌های هوشمند باعث شده‌اند تا من دیگر در خانه از پی‌سی یا لپ‌تاپ برای کار استفاده نکنم. چرا که تمامی کارهایم را می‌توانم با گوشی خودم انجام دهم و نیازی به روشن کردن لپ‌تاپ و اتلاف وقت نیست.

جدید‌ترین نسخه از بازی‌های یاکوزا با نام Yakuza 6ض: Inochi no Uta در تاریخ ۸ دسامبر (۱۸ آذر ۱۳۹۵) برای پلی‌استیشن 4 در ژاپن عرضه می‌شود و آخرین حضور شخصیت اصلی این سری در بازی است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده