// پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۲

۱۰ ریمستری که از الکترونیک آرتز انتظار داریم

زومجی در این مطلب مورد انتظارترین بازی‌های الکترونیک آرتز را که ارزش ریمستر شدن دارد لیست خواهد کرد.

با توجه به این موضوع که در نسل هشتم کنسول‌های خانگی شاهد عرضه‌ی کالکشن‌های متعدد و بازسازی شدن بسیاری از آثار پیشین هستیم، برای برخی سوال بود که چرا الکترونیک آرتز با وجود گنجینه‌ی طلایی خود از سری بازی‌های با ارزش و استودیوهای موفق، دست به چنین عملی نمی‌زند و هیچ ریمستری از آنان را در نسل هشتم شاهد نیستیم. سال گذشته بود که پیتر مور، مدیر عملیاتی از الکترونیک آرتز اذعان داشت این کمپانی اعتقادی به ریمستر کردن بازی‌های گذشته‌ی خود ندارد و نگاه آن‌ها کاملا معطوف به آینده است. به گفته او، کمپانی الکترونیک آرتز سعی دارد همیشه رو به جلو حرکت کند و به جای ساخت آثار ریسمتر شده‌ی قدیمی، به تولید آثار نو، با تکنولوژی روز و مطابق استانداردهای نسل جدید مشغول شود. این بیانات تا حد زیادی امید طرفداران را برای تجربه‌ی دوباره‌ی بازی‌های پیشین الترونیک آرتز روی کنسول جدیدشان و تجدید خاطره با آن‌ها، البته با کیفیتی به مراتب بهتر کاهش داد.

اما ماه قبل، طی مراسم گیمزکام ۲۰۱۶ بود که پاتریک سادرلند معاون رئیس اجرایی استودیوهای الکترونیک آرتز با ارئه‌ی یک سخنرانی، امید طرفداران بازی‌های ریمستر شده را احیا کرد. وی طی سخنان خود اعلام کرد که حال تصمیم کمپانی درباره‌ی ساخت و عرضه‌ی آثار بازی‌سازی شده، نسبت به آنچه که سال گذشته آقای مور گفته بود کاملا تغییر کرده و دلیل این امر هم موفقیت تجاری فوق‌العاده‌ی بازی‌های ریمستر شده در بازار است. زمانی که ناشرهای بزرگ چون بتسدا، سونی، مایکروسافت، اکتیویژن و توکی گیمز همه بازی‌های گذشته‌ی خود را بازسازی کرده‌اند و یا به زودی دست به چنین کاری خواهند زد، چرا الکترونیک آرتز نباید برای انجام این کار اقدام کند؟ شاید این نسل، نسل بازی‌های ریمستر شده باشد، اما این موضوع غیر قابل انکار است که نسخه ریمستر شده بسیاری از بازی‌های محبوب بسیار مورد توجه طرفداران قرار گرفتند؛ خب الکترونیک آرتز هم خزانه فوق‌العاده محبوبی از بازی‌های عالی دارد که مناسب ریمستر شدن هستند. 

طبق آچه که گفته شد، در حال حاضر شانس زیادی برای دیدار دوباره با آثار استودیوهای زیر مجموعه‌ی الکترونیک آرتز به وجود آمده است و ما در زومجی  قصد داریم تا در این مقاله ده بازی مورد انتظار برای بازسازی یا ریمستر شدن را معرفی کنیم.

 

سه‌گانه‌ی Mass Effect

سه‌گانه‌ Mass Effect

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، بعد از سخنان پاتریک سادرلند در گیمزکام، امید‌ها برا‌ی ریمستر شدن بازی‌های الکترونیک آرتز استارت خورد و باعث نوشتن این مقاله شد. اما اتفاق جالبی که طی اظهارات وی رخداد، اشاره‌ی مستقیم به ریمستر سه‌گانه‌ی مشهور بایوور، یعنی مس افکت بود. به نوعی این اشاره یک نشانه‌ی بزرگ برای طرفداران سری نقش‌آفرینی علمی-تخیلی برشمرده می‌شود. مس افکت میلیون‌ها طرفدار دارد و بارها و بارها این هواداران از الکترونیک آرتز درخواست عرضه‌ی نسخه‌ی بازسازی شده‌ی سه‌گانه را برای کنسول‌های نسل جدید داشته‌اند، همین موضوع باعث می‌شود تحقق ریمستر سری Mass Effect چندان دور از ذهن نباشد. بدست گرفتن دوباره‌ی کنترل فرمانده شپرد و سفر به گوشه و کنار کهکشان راه شیری و تعامل با تعداد زیادی از نژادها و موجود‌ات بیگانه، موضوعی نیست که در هر عنوانی شاهد آن باشیم.  به همین دلیل است که بسیاری هم خواهان عرضه‌ی دوباره‌ی مس افکت هستند.

می‌دانیم که نسخه‌ی جدید سری بازی‌های Mass Effect با نام Mass Effect: Andromeda در حال توسعه است، ولی سکوت خبری حاکم بر این بازی و انتشار اطلاعات بسیار محدود از آینده‌ی سری، شاید دلیل اصلی برای درخواست‌های متعدد برای عرضه‌ی دوباره‌ی  سه‌گانه‌ی مس افکت باشد. بازسازی شدن سه‌گانه‌ی مس افکت با گرافیک بهتر، وضوح تصویر و احتمالا نرخ فریم بیشتر، و از همه مهم‌تر، قرار گیری هر سه نسخه در یک بسته به همراه تمام محتوای دانلودی و بسته‌های الحاقی، می‌تواند یک پیشنهاد بسیار وسوسه‌کننده از طرف الکترونیک آرتز و بایوور برای دارنگان کنسول‌های نسل جدید باشد. انتشار این بسته نه تنها می‌تواند کسانی را که از تجربه‌ی سه‌گانه باز مانده‌اند را مجاب به خرید کند، بلکه فرصت مناسبی را برای طرفداران سری و تجدید خاطره را فراهم خواهد کرد. البته EA چندی پیش اعلام کرد که این ریمستر، حداقل در آینده نزدیک، ساخته نخواهد شد.

 

Jade Empire

Jade Empire

Jade Empire از آن دست آثاری بود که در زمان انتشار‌ش، توجه‌ بسیاری از بازیکنان را به خود جلب کرد. جدا از کیفیت بسیار خوب و قابل احترام بازی، یکی دیگر از دلایل این جلب توجه، ارئه‌ی تجربه‌ی خاص آن بود که تا زمان عرضه‌ی جید امپایر بازی‌هایی همچون این اثر را ندیده بودیم. Jade Empire یک بازی ا‌کشن نقش‌آفرینی بو‌د که توسط بایوور به شکل انحصاری برای پلتفرم‌های مایکروسافت یعنی ویند‌وز و ایکس‌باکس عرضه شد. بازی در فضای پر رمز و راز چین قرار داشت و سبک مبارزات با تمرکز بر مکانیک چند ضربه‌‌ای پایه‌گذ‌اری شده بودند. این موارد در کنار انتخابات اخلاقی مختص بازی‌های بایوور و شخصیت‌های به یاد ماندنی، تجربه‌ی جید امپایر را بسیار خاص ساخته بود. مطمئنا جید امپایر در شکل گیری سبک کنونی نقش‌آفرینی‌های کنسولی یکی از موثرترین بازی‌ها بوده و ستون‌های استاندارد جدید و منحصر به فردی را به این سبک بازی‌ها بنا کرده است.

اکنون پس از گذشت بیش یک دهه از انتشار بازی، گرافیک کمی قدیمی و غیر قابل تحمل به نظر می‌رسد. انتظار داریم تا بایوور و الکترونیک آرتز بار دیگر سراغ این مجموعه برود و با انجام بهبودهای گرافیکی روی این بازی، ایجاد تغییرات جزئی در مکانیزم‌های گیم‌پلی و همسان سازی آن با کنسول‌های جدید، دوباره ما را به دنیای رازآلود چین در Jade Empire بفرستند. درست است که‌ در شرایط فعلی، بایوور سخت مشغول ساخت Mass Effect: Andromeda و یک بازی کاملا جدید است، اما امیدواریم روزی در کنار ریمستر شماره‌ی اول، ساخت و عرضه‌ی Jade Empire 2 را نیز در دستور کار قرار دهند. هرچند ساخت یک ریمستر توسط استودیوهای دیگر  برای الکترونیک آرتز امری سخت نیست و می‌توان از این رو نیز شاهد ریمستر Jade Empire بود. یا حتی از آن بهتر، به دست آوردن نام تجاری این سری به دست مایکروسافت، می‌تواند ما را به ساخت ادامه راه این سری و ساخت شماره‌های متعدد امیدوار کند.

Burnout

سری Burnout

سری Burnout یکی از قدیمی‌ترین و بهترین بازی‌های سبک مسابقه‌ای آرکید است. بسیاری از ما حداقل با یکی از آثار این سری خاطرات زیادی داریم. سری بازی Burnout با تمرکز بر سبک آرکید و دور شدن از واقع‌گرایی‌، به یک ریسینگ اکشن فوق‌العاده تبدیل‌ شد و لحظات بسیار شیرین و پر از آدرنالین را برای بازیکن به ارمغان می‌آورد. استودیو‌ی کرایتیریون، سازنده‌ی خوشنام این سری که توسعه‌ی دو شماره از سری Need for Speed را هم در کارنامه دارد، در حال حاضر با جدایی بسیاری از کارمندانش مواجه شده و در این شرایط، در حال ساخت تجربه واقعیت مجازی بازی Star Wars: Battlefront است. با این تفاسیر نباید چندان به آینده‌ی استودیوی بریتانیایی کرایتیریون و سری Burnout خوش بین باشیم، اما امید‌واریم که به زودی شاهد ریمستر شدن Burnout: Paradise و Burnout 3: Takedown باشیم. در حالی که در نسل هشتم تعداد بازی‌های مسابقه‌ای از نظر کیفیت و کمیت بسیار محدود شده‌اند و بدتر از آن آثار مسابقه‌ای آرکیدی مانند Burnout رفته رفته در حال فراموش شدن هستند، بدست گرفتن کنترل یک خودرو در جهان Burnout و رقابت خشن با دیگر رقبا، تصادفات سهمگین و دیدن فیزیک جالب توجه بازی پس از گذشت این همه سال، باز هم تجربه‌ی خوبی خواهد بود. امیدواریم روزی قابلیت تجربه‌ی نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Burnout: Paradise، با گرافیک به روز شده، افزایش رزولوشن به 1080 و البته ارائه‌ی تجربه‌ی ۶۰ فریمی روی کنسول‌های نسل فعلی میسر شود.

 

Crysis

سه‌گانه‌ Crysis

شاید با خودتان فکر کنید که نام تجاری سری بازی‌های کرایسیس به الکترونیک آرتز تعلق ندارد، اما از آنجایی که این کمپانی وظیفه‌ی نشر سه‌گانه را در نسل قبل بر عهده داشت؛ امیدواریم که همکاری دیگری بین اکترونیک آرتز و استودیوی کرایتک صورت پذیرد و شاهد عرضه‌ی سه‌گانه‌ کرایسیس برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 باشیم. همیشه عناوین کرایسیس برای جلوه‌های گرافیکی خیره‌کننده‌ خود مورد توجه بوده‌اند و مورد تحسین قرار گرفته‌اند. اما طرفداران کنسولی این سری، هیچ‌وقت نتوانستند آن گرافیک بی‌نظیر و خیره کننده نسخه‌های رایانه‌های شخصی را روی کنسول خود تجربه کنند و از آن لذت ببرند. با تغییر نسل و قدرتمندتر شدن کنسول‌های خانگی، فرصت مناسبی فراهم شده تا مخاطبان کنسولی نیز سرانجام کرایسیس را در بهترین حالت گرافیکی، با بهبودها، افزایش رزولوشن و تجربه‌ی ۶۰ فریمی انجام دهند. شاید نسخه‌ی سوم در سری کمی دچار افت کیفیت شده بود ولی از نظر گرافیکی مطمئن باشید با عرضه برای کنسول‌های نسل جدید، در کنار بهترین‌های گرافیکی آن‌ها قرار خواهد گرفت. هرچند که دو شماره‌ی اول علاوه بر گرافیک در دیگر بخش‌ها هم بسیار عالی کار کرده‌اند و تجربه‌ی دوباره‌ی آن‌ها خالی از لطف نیست. به هر حال، اکنون که کرایتک در شرایط نابه‌سامانی به سر می‌برد و در حال توسعه‌ی بازی برای هدست‌های واقعیت مجازی است، ولی امیدواریم روزی دوباره باشکوه در صحنه‌ی رقابت ظاهر شود و توانایی‌های فنی خود و موتور بازی‌سازی قدرتمندش یعنی کرای‌انجین را به رخ رقبا بکشد.

 

Need for Speed: Most Wanted

Need for Speed: Most Wanted

الکترونیک آرتز یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سبک مسابقه‌ای یعنی Need for Speed را در اختیار دارد. متاسفانه این سری در سال‌های اخیر دچار افت کیفیت محسوسی شده و حال آن جایگاه دست نیافتی سال‌های قبل خود را به دیگر بزرگان این سبک از بازی‌های ریسینگ داده است. تیونینگ ا‌تومبیل‌ها، شخصی‌سازی ظا‌هر خودرو، رقابت‌های خیابانی و درگیری با پلیس در جا‌ده‌ها، از جمله خصوصیت‌های بارز این سری بود که بدون شک یکی از بهترین تجربه‌های دوست‌داران مسابقات آرکید در نسل قبل را خلق کرده بودند. پس از واگذاری این سری به استودیو کرایتیریون و سپس گوست گیمز، (اگر شاهکار Hot Pusruit را در نظر نگیریم!) بازی‌های آن‌ها هیچ وقت نتوانستند ایجاد کننده‌ی حسی چون Underground 2 ،Carbon و البته Most Wanted 2005 باشند. تصمیمات بد سازندگان، این سری را از ریشه‌های خود دور کرد و آخرین بازی سری NFS هم که به یک ریبوت تمام آنلاین تبدیل شد و بازخوردهای نه چندان مثبتی را دریافت کر‌د. با این وجود که دوست داریم این سری دوست داشتنی که شماره‌ی آینده آن هم توسط گوست گیمز ساخته خواهد شد، روزی دوباره به آن حال و هوای دوست داشتنی و عالی بازگردد. اما خاطره بازی با Most Wanted 2005، از طریق ریمستر شدن و افزایش کیفیت و عرضه‌ی دوباره می‌تواند ما ر‌ا خوشحال کند. ورود به شهر و شرکت در مسابقات غیرقانونی خیابانی، درگیری و تعقیب و گریز با خودروهای پلیس، رقابت با باس‌های هر منطقه و بدست آوردن اتومبیل‌های خاص‌شان، باعث می‌شود تا این بازی هم در لیست آثار مورد انتظار ما، برای ریمستر شدن از طرف الکترونیک آرتز قرار گیرد.

 

Mirror’s Edge

Mirror’s Edge

استودیوی دایس یکی دیگر از استودیوهای محبوب زیر شاخه‌ی الکترونیک آرتز است که بیشتر از همه آن‌ها، را برای خلق سری بتلفید می‌شناسیم. اما دایس در سال ۲۰۰۸، دست به ساخت یک بازی ساختار شکن زد و بازی جالب توجهی به نام Mirror's Edge را عرضه کرد. بازی Mirror’s Edge که از کمبودهایی رنج می‌برد، اما توانست با خلق یک مکانیزم جالب در سبک پلتفرمر، آن هم به شکل اول شخص، طرفداران زیادی بدست آورد و به نوعی بسیار خاص باشد. استودیوی دایس که به شدت مشغول ساخت StarWars: Battlefront و بتلفید 1 بود، در این بین توسعه‌ی نسخه‌ی ریبوت شده‌ی Mirror’s Edge: Catalyst را هم در دستور کار قرار داد که با تغییر ساختار محیط به اثری جهان‌باز مبدل شده بود. با انتشار شماره‌ی جدید متاسفانه دایس ابدا نتواسنت کیفیت نسخه اول را تکرار کند و برخی را ناامید کرد.

حال که بازار بازی‌های ریمستر شده داغ است، فرصت بسیار خوبی برای انتشار دوباره‌ی Mirror’s Edge فراهم شده و به دست گرفتن کنترل فیث، شخصیت اصلی در عنوان اول همچنان هم می‌تواند جذاب باشد. امیدواریم اگر قرار است بازسازی صورت بگیرد، همچنان مانند شماره‌ی اول از آنریل انجین کمک گرفته شود، چون بازده فراست‌بایت به عنوان موتورپایه‌ی Catalyst اصلا در حد انتظار ظاهر نشد. با توجه به اینکه استودیوی دایس با وجود دو سری بتلفید و بتل‌فرانت روزهای شلوغی را پیش رو خواهد داشت، امیدواریم روزی نسخه‌ی آتی و البته با کیفیت‌تر Mirror’s Edge به واقعیت تبدیل شود و ریمستر نسخه‌ی اول هم در این بین می‌تواند عطش ما را تا حد زیادی فرو بنشاند.

 

Battlefield: Bad Company 2

Battlefield: Bad Company 2

پس از انتشار بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 در اواخر سال ۲۰۰۹ میلادی، همه‌ی طرفدارن سبک تیراندازی اول شخص درباره‌ی آن صحبت می‌کردند که همه را شگفت‌زده کرده بود. در سال ۲۰۱۰ نیز با عرضه‌ی Battlefield: Bad Company 2 از طرف استودیوی سوئدی دایس،  توجه بسیاری هم به این اثر جلب شد. یک تیراندازی اول شخص مدرن، روان و خوش ساخت که با بهره‌گیری از موتور به روز شده‌ی فراست‌بایت 1.5 ویژگی بسیار جالب تخریب پذیری کامل محیط را همراه داشت. با استفاده از اسلحه‌ی انفجاری قادر بودید یک بلوک کامل ساختمان را تخریب و با خاک یکسان کنید! علاوه بر اینکه بد کمپانی 2 دارای یک بخش چندنفره‌ی رقابتی فوق‌العاده جذاب بود، بر خلاف نسخه‌های اخیر سری بتلفید، بخش داستانی خیلی خوبی را هم شامل می‌شد که نه در حد سری ندای وظیفه در آن روزها، اما بسیار جذاب بود. در حالی که درخواست هواداران برای نسخه‌ی سوم بد کمپانی شدیدا زیاد است، ولی دایس و الکترونیک آرتز همچنان به این موضوع کم توجهی می‌کنند و قصد دارند همچنان سری اصلی بتلفید را عرضه کنند. هرچند که بلتفید 1 که برای انتشار در پاییز سال جاری در نظر گفته شده است، فضای جنگ جهانی اول را بسیار زیبا به تصویر کشیده است اما خب سری Bad Company نیز طرفداران خاص خودش را دارد. نمی‌دانیم آیا واقعا روزی سه‌گانه‌ی بد کمپانی به سرانجام خواهد رسید یا خیر، اما آرزو می‌کنیم که اگر قرار است الکترونیک آرتز به ریمستر آثار خود دست بزند، یکی از این بازی‌ها شماره‌ی دوم بد کمپانی باشد.

 

Star Wars: Knight of the Old Republic

Star Wars: Knight of the Old Republic

بازی Star Wars: Knight Of the Old Republic را می‌توان اولین تلاش جدی بایوور برای ورود نقش‌آفرینی‌های پیچیده‌ی کلاسیک به کنسول‌های خانگی دانست. اثری که در سال ۲۰۰۳ برای ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی منتشر شد و بسیاری از جوایز بازی سال را به نام خود ثبت کرد. ساخت نسخه‌ی دوم این سری نیز که به استودیوی محبوب Obsidian Entertainment واگذار شد، در سال ۲۰۰۴ به انتشار رسید و باز هم توانست موفقیت‌های بسیاری کسب کند، اما نه در حد و اندازه‌های بازی بایوور. بهره‌گیری درست از دنیای جنگ ستارگان و وجود نژادهای مختلف، در کنار توانایی‌های دو استودیوی بایوور و Obsidian در خلق آثار نقش‌آفرینی، سری KOTOR را همیشه جز بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس جهان جنگ ستارگان و حتی  بازی‌های حاضر در سبک نقش‌آفرینی قرار داده است.

در سال‌های اخیر شاهد عرضه‌ی دوباره KOTOR برای گوشی‌های همراه هوشمند و به شکل بازسازی شده برای رایانه‌های شخصی بوده‌ایم، اما هیچ‌ وقت خبری از ساخت شماره‌ی آتی آن به گوش نرسید. حتی در حالی که اکنون الکترونیک آرتز حقوق ساخت بازی بر اساس جهان جنگ ستارگان را بدست آورده هم، هیچ صبحتی پیرامون توسعه‌ی KOTOR 3 نیست. مدتی قبل شایعاتی به گوش می‌رسید که قرار است KOTOR با یک بهبود گرافیکی قابل توجه راهی کنسول‌های نسل هشت شود. تا به امروز که این شایعات به حقیقت نپیوسته است، ولی امیدواریم هر چه زودتر هر دو نسخه‌ی KOTOR با یک بازسازی حساب شده، با تمام بسته‌های الحاقی در یک پکیج برای سه پلتفرم اصلی حاضر، عرضه شوند.

 

Dead Space

سه‌گانه‌ Dead Space

استودیو ویسرال گیمز را می‌توان یکی از بهترین استودیوهای زیر مجموعه‌ الکترونیک آرتز د‌انست. با اینکه اخیرا بازی‌های این استودیو دچار افت کیفی شده‌اند، اما به هر حال در این مقاله بازی‌های مورد انتظار برای ریمستر شدن را لیست کرده‌ایم و محال است که سری Dead Space را فراموش کنیم. سومین نسخه از سری Dead Space، آخرین قسمت آن بود که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و نتوانست در حد و اندازه نسخه دوم ظاهر شود. کمتر بازیکنی وجود دارد که به سبک ترس و وحشت علاقه‌منده بوده و در نسل هفتم، سه‌گانه‌ی Dead Space را تجربه نکرده باشد. سری Dead Space را می‌توان یک اکشن ترسناک عالی دانست که داستان آن در آینده و در فضایی علمی-تخیلی با وجود دشمنانی به نام نکرومورف دنبا‌ل می‌شود. البته در شماره‌ی سوم، بازی کمی از ریشه‌های خود فاصله گرفت؛ هر چند که همچنان با اثری در خور توجه روبرو بودیم.

در حال حاضر، استودیوی ویسرال گیمز با جذب امی هنینگ، کارگردان سری آنچارتد، سخت در حال فعالیت روی یک بازی اکشن-ماجرایی در دنیای جنگ ستارگان است. قبل از این هم ساخت دو نسخه از سری بتلفید و Army of Two به آن‌ها واگذار شده بود. همین مسائل باعث شد تا Dead Space جدیدی از ویسرال نبینیم. پیش‌تر الکترونیک آرتز و ویسرال تایید کرده‌اند که سری Dead Space برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است و مطمئنا آینده‌ی آن فراموش نخواهد شد. نمی‌دانیم تا چه مدت باید منتظر ساخت چهارمین شماره از این سری باشیم، اما عرضه یک ریمستر سه‌گانه را که کاری به مراتب ساده‌تر است از سازنده و ناشر انتظار داریم. در کمبود آثار سبک وحشت، تجربه‌ی دوباره‌ی سه‌گانه‌ی Dead Space با گرافیک بهبود یافته حس و حال خوبی خواهد داشت.

 

The Saboteur

The Saboteur

شاید سطح کیفی Saboteur از دیگر بازی‌های حاضر در این لیست کمی پایین‌تر باشد، اما دلیل مهمی که دوست داریم دوباره به دنیای جهان‌باز این بازی که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد بازگردیم، سبک هنری فوق‌العاده خاص آن است. در Saboteur از یک استیل تک رنگ خاص برای بخش هنری بازی استفاده شده بود که رنگ‌هایی چون قرمز را در فضایی سیاه و سفید به خوبی مورد تمرکز قرار می‌داد؛ چیزی شبیه به فیلم‌های Sin City.

سبک هنری بسیار جالب بازی علاوه بر اینکه از نظر ظاهری آن را بسیار خاص کرده بود، رنگ‌ها را نیز به عنوان یک عنصر برای گیم‌پلی مطرح کرد. بازی در زمان جنگ جهانی دوم دنبال می‌شد و شما به عنوان یک مبارز ایرلندی باید در پاریس به مقابله با نازی‌ها می‌پرداختید. هر منطقه‌ای که نازی‌ها بر آن تسلط داشتند، سیاه و سفید بود؛ اما بالافاصله پس از شکست دادن آن‌ها و باز پس گیری محل، فضای سیاه و سفید با استایل تک رنگ که پرچم قرمز نازی‌ها را پوشش می‌داد، به یک باره به محیطی رنگی تبدیل می‌شد. استودیو پاندمیک وظیفه ساخت این بازی را بر عهده داشت  که متاسفانه در سال ۲۰۰۹ منحل شد. تجربه‌ی بازی مافیا 3 که داستان آن در سال ۱۹۶۸ روایت می‌شود، حسی متفاوت و جالب خواهد داشت. اما بازگشت به چند دهه قبل و ارائه‌ی یک اکشن ماجراجویی در زمان جنگ جهانی دوم، در پاریس و سبک هنری بسیار جذاب و منحصر به فرد ان، می‌تواند با ریمستر شدن عنوان Saboteur محیا شود.

مطمئنا بازی‌های بسیار با ارزش دیگری در کارنامه کمپانی الکترونیک آرتز دیده می‌شود که ارزش بالایی برای ریمستر شدن دارند. نظر شما چیست؟ منتظر کدام یک از بازی‌ها هستید؟


منبع Zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده