نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۱

شایعه: پیش درآمد فیلم Mad Max: Fury Road در دست ساخت است

طبق شایعات منتشر شده، پیش درآمد فیلم مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) براساس شخصیت ایمپریتر فیوروسا، در دست ساخت است.

تابستان گذشته فیلم Mad Max: Fury Road به روی پرده‌های سینما رفت و با استقبال بسیار مثبت منتقدان و تماشاگران رو به رو شد و به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ میلادی تبدیل شد. ادامه‌ی سری Mad Max که موفق شد ۶ جایزه اسکار امسال را دریافت کند، سی سال پس از اکران آخرین قسمت آن به روی پرده‌های سینما رفت اما در تمام طول این زمان طرفداران چندان علاقه‌ای به ساخت و دیدن آن نداشند.

جورج میلر، کارگردان و خالق استرالیایی Mad Max، در طی سال‌ها تمایل خود را برای ساخت ادامه این فیلم آخر الزمانی ابراز داشته است، اما هیچگاه به نظر نمی‌رسید این پروژه در به روی پرده‌های سینما برود. همیشه صحبت از اضافه شدن یک فیلم به این مجموعه شنیده می‌شد و این امر می‌تواند یک پیش درآمد برای این مجموعه باشد. با این حال مشخص نبود که این پیش درآمد برای فیلم اصلی مکس دیوانه (Mad Max) که در سال ۱۹۷۹ با بازی مل گیبسون به روی پرده رفت است یا پیش درآمدی از داستان فیلم Mad Max: Fury Road با بازی تام هاردی و شارلیز ترون، خواهد بود. طبق شنیده‌های اخیر به نظر می‌رسد به احتمال زیاد پیش درآمدی براساس فیلم Fury Road در دست ساخت و تولید است، با این وجود هیچ توضیحی در مورد زمان اتفاقات فیلم اعلام نشده است، هرچند این احتمال وجود دارد بخشی از اتفاقات فیلم با اتفاقات Fury Road و پس از آن همزمان باشد.

حال طبق خبری که وب‌سایت دارک هورایزن و به نقل از روزنامه استرالیایی هرالد سان منتشر کرده است، این روزنامه استرالیایی ادعا می‌کند که فیلم مکس دیوانه: وستلند (Mad Max: The Wasteland) مراحل پیش از تولید خود را به خوبی در یک منطقه دور افتاده و نسبتا خشک پشت سر می‌گذارد. علاوه بر این، این منبع ادعا می‌کند که فیلمی براساس گذشته و داستان شخصیت ایمپریتر فیوروسا با بازی ترون، نیز در دست ساخت است. خارج از این مقاله و خبر، هیچ شایعه، بحث و خبری در مورد اینکه که جورج میلر و کمپانی برادران وارنر در حال ساخت یک فیلم پیش درآمد برای این مجموعه باشند، وجود ندارد. با این حال، ممکن است مراحل پیش تولید یا فیلمبرداری آن به صورت مخفیانه و بدون جلب توجه عموم و حضور مردم عادی در حال انجام باشد که در طی امسال دو فیلم شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد (Ten Cloverfield Lane) و جادوگر بلر (Blair Witch) با شرایطی مشابه و بدون آنکه کسی از پروژه خبر داشته باشد نولید شدند و طی سال ۲۰۱۶ میلادی به روی پرده رفتند.

mad max fury road

با توجه به اینکه اکثر تمرکز میلر بر روی فیلم Mad Max: The Wasteland است و اگر او قصد دارد فیلمی براساس شخصیت ایمپریتر فیوروسا تولید و اکران کند، نیاز دارد بخشی از تمرکز و توجه خود را درگیر این فیلم کند و همچنین نام فیلم نیز سوال برانگیز خواهد بود. این امکان وجود دارد داستان با تقسیم زمان برای هر دو شخصیت، روایت شود. در شروع فیلم Fury Road با تعقیب و گرفتن مکس و آوردن آن به سیتادل توسط پسران جنگی ایمورتان جو، آغاز شد، می‌توان انتظار رویکرد مشابه‌ی برای شخصیت ایمپریتر فیوروسا نیز داشت و اینکه در فیلم نشان داده شود جو چگونه به قدرت رسیده است و صاحب همسران خود به عنوان پرورش دهنده از جمله کیپابل، چیدو، تست، دگ و اسپلندید آنگاراد شده است.

قطعا برای یک داستان فیلم ماجرای جالبی خواهد بود. دارک هورایزن در ادامه اشاره می‌کند که منقطه بی آب و علف بروکن هیلز که برای ساخت فیلم Fury Road در ابتدا قرار بود استفاده شود، اما باران‌‌های سیل‌آسا موجب شد که این منطقه برای مدتی سبزپوش شود و در کنار آن شاهد طوفان‌های شن متعدد نیز بودیم که کار را برای تیم تولید و میلر سخت کرد و در نهایت فیلمبرداری این فیلم به نزدیکی کشور نامیبیا در آفریقا منتقل شد. حال گفته می‌شود میلر در نظر دارد برای اینکه حوادث گذشته تکرار نشود فیلمبرداری فیلم The Wasteland را در همین منطقه انجام دهد هرچند تاکنون این شایعه توسط وی تایید نشده است.

تا به امروز تاریخ اکرانی برای فیلم Mad Max: The Wasteland اعلام نشده است.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده