نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

تعدادی از کارمندان استودیو‌های سن دیگو و لندن سونی اخراج شدند

سونی تعدادی از کارمندان استودیو‌های سن‌دیگو و لندن خود را اخراج کرد.

سونی در اقدامی تصمیم گرفته تا تعدادی از اعضای برخی استودیو‌های خود را اخراج کند. اولین استودیویی که چنین تصمیمی در موردش اتخاذ شده، استودیو سن‌دیگو است که عمده شهرت خود را مدیون ساخت بازی‌های بیسبال MLB: The Show است. البته اعضای تیم سازنده این بازی‌ها بدون تغییر مانده و نیروی آن‌ها تعدیل نشده است. یکی از اعضای سونی در مصاحبه با گیم‌اسپات در این مورد گفت:

ما تعدادی از اعضای استودیو سن‌دیگو را اخراج کرده‌ایم. البته در این تصمیم تغییری در تیم‌های سازنده بازی‌های MLB: The Show، Draw to Death و Guns Up صورت نگرفته و این تیم‌ها بدون تغییر به کار خود ادامه می‌دهند. این تصمیم در راستای سیاست‌های همیشگی سونی مبنی بر بررسی عملکرد استودیو‌ها و ایجاد تعادل بین آن‌ها صورت گرفته است. ما برای تمامی افرادی که از این استودیو جدا شده‌اند،‌ آرزی موفقیت می‌کنیم و امیدواریم در شغل‌های آینده خود موفق باشند.

اما سونی در ادامه فرایند بررسی عملکرد استودیو‌های خود، تعدادی از اعضای استودیو لندن را نیز اخراج کرده که در بین آن‌ها نام مسوولان ارشد این استودیو نیز به چشم می‌خورد. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که استودیو لندن اخیرا کار روی پروژه واقعیت مجازی خود یعنی PlayStation VR Worlds را به مراحل پایانی رسانده است. این بازی خود شامل ۵ اثر به نام‌های London Heist، The Deep، VR Luge، Danger Ball، و Scavengers Odyssey می‌شود که همه آن‌ها مخصوص هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR هستند. سونی در این مورد هم بیانیه‌ای منتشر کرده که بخشی از آن مشابه صحبت‌های مسئول این کمپانی با سایت گیم‌اسپات است. ولی در بخش دیگری از بیانیه، گفته شده که اعضای اخراج شده این استودیو تا جایی که ممکن باشد روی دیگر پروژه‌های سونی کار خواهند کرد:

استودیو لندن یکی از مهم‌ترین استودیو‌های ما در زمینه بازی‌های واقعیت مجازی است و حال که این استودیو مراحل پایانی پروژه اول خود را سپری می‌کند، زمان آن فرا رسیده تا کار روی پروژه بعدی را شروع کند. به همین دلیل هم اعضای آن باید تجریبات خود را در پروژه‌های بعدی به کار بگیرند، ولی در عین حال نیاز داریم تا تغییراتی در ساختار این استودیو پدید آوریم که این مساله متاسفانه منجر به اخراج تعدادی از کارمندان شده است. ما می‌دانیم که با این تصمیم، تعدادی از بهترین افراد‌مان را از دست می‌دهیم، ولی در عین حال سعی می‌کنیم تا از این افراد در پروژه‌های دیگر کمپانی استفاده کنیم.


منبع GameSpot GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده