نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۱

اندرو هاوس: در آینده نزدیک شاهد کنسولی با قطعات قابل ارتقا نخواهیم بود

اندرو هاوس اعلام کرده که در آینده نزدیک شاهد کنسولی با قطعات قابل ارتقا نخواهیم بود.

پیش از معرفی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 پرو و ایکس‌باکس اسکورپیو توسط سونی و مایکروسافت، تصور می‌شد که نسل بعدی کنسول‌ها مانند رایانه‌های شخصی خواهند بود و از قطعات قابل‌ارتقا استفاده خواهند کرد. ولی پس از معرفی این کنسول‌ها، مشخص شد که هنوز چنین ایده‌ای عملی نخواهد شد. حال اندرو هاوس، رییس سونی، مصاحبه‌ای با دیجیتال‌اسپای داشته و اعلام کرده که عملی شدن چنین ایده‌ای در کنسول‌ها، حداقل در آینده نزدیک، دور از انتظار است:

اینکه بتوان کنسول را دقیقا مانند پی‌سی با اضافه کردن قطعات ارتقا داد، ایده‌ای است که من هنوز حتی نمی‌توانم در مورد آن فکر کنم و به این زودی‌ها نباید انتظار عملی شدن آن را داشت.

هاوس همچنین چندی پیش اعلام کرد که کنسول جدید سونی، می‌تواند مانع از کوچ کردن گیمر‌ها به پی‌سی شود. وی در مصاحبه جدید خود توضیحات بیش‌تری در این مورد ارائه کرده است:

منظور من این نبود که گیمر‌ها همیشه در میان نسل به سمت پی‌سی می‌روند، بلکه به نظرم اگر شما جزو آن دسته از گیمر‌هایی هستید که گرافیک را ترجیح می‌دهند، کنسول پلی‌استیشن 4 پرو می‌تواند بازی‌ها را با جزییات بالایی اجرا کند و دیگر نیازی به پی‌سی نخواهید داشت. پیش از این کاربرانی که خواستار چنین ویژگی‌ای بودند به سراغ پی‌سی می‌رفتند و این در مقطعی از طول عمر هر نسل از کنسول‌ها رخ می‌داد.

همچنین فیل اسپنسر، رییس ایکس‌باکس، هم پیش از این اعلام کرده بود که قرار است مانند پی‌سی بتوانید قطعات کنسول اسکورپیو را ارتقا دهید:

اسکورپیو هرگز به این صورت نخواهد بود که ما همراه آن یک پیچ‌گوشتی هم قرار دهیم و کاربران بتوانند هر موقع خواستند آن را باز کرده و قطعاتش را ارتقا دهند. نه این برنامه ما نیست. کنسول وسیله‌ای است که دوست دارید پس از خرید آن را به تلویزیون وصل کرده و بلافاصله از آن استفاده کنید و نباید سختی‌های استفاده از پی‌سی را در آن هم شاهد باشیم.

نظر شما در مورد صحبت‌های هاوس چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده