// شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۲

مایکروسافت در ماه گذشته ۷۹ هزار کنترلر ایکس باکس وان اس فروخته است

با توجه به یک گزارش منتشر شده ظاهرا مایکروسافت موفق شده تا تنها در ماه گذشته ۷۹ هزار واحد از کنترلر جدید و بهبودیافته ایکس‌باکس وان اس را در ایالات متحده به فروش برساند.

صف انتشار محصولات مایکروسافت در ماه گذشته میلادی باعث موفقیت‌هایی در فروش برخی از تولیدات این شرکت شده است. به لطف بازطراحی ایکس‌باکس وان اس و ارائه ویژگی‌های جذاب، ایکس‌باکس وان در ماه آگوست لقب پرفروش‌ترین کنسول را از آن خود کرد. البته طراحی جدید تنها شامل ایکس‌باکس وان نبوده و مایکروسافت در اقدامی کنترلر این مدل جدید را نیز با ویژگی‌ شخصی سازی در ماه آگوست روانه بازار کرده است. به گزارش گروه پژوهشی ان‌پی‌دی، به همین دلیل در کنار برتری ایکس‌باکس وان در ماه آگوست در لیست پرفروش‌ترین‌ها، کنترلر جدید نیز توانسته با پشت‌سر گذاشتن تمامی گیم‌پد‌های دیگر در ایالات متحده لقب پرفروش‌ترین دسته‌ بازی را از آن خود کند.

گیم‌پد جدید که پیش از این نیز در جعبه‌گشایی زومجی به نمایش درآمده بود، اکنون موفق به فروش ۷۹ هزار واحدی شده است. این رقم برای پشت‌سر گذاشتن دوال‌شاک ۴ سونی که به گزارش سم نجی تحلیلگر NPD، به طور معمول دارای فروش بالایی است، کافی به نظر می‌رسد.

مایکروسافت رسما در تاریخ ۲ آگوست (۱۲ مرداد) ایکس‌باکس وان اس و کنترلر ایکس‌باکس وان اس را عرضه کرده بود. این دو دستگاه در کنار رنگ سفید دارای برخی از ویژگی‌های تجدید نظر شده نیز هستند. کنسول جدید در کنار کوچک‌تر شدن از طیف گسترده رنگ HDR و قابلیت پخش فیلم‌های 4K Blu-ray پشتیبانی می‌کند. در عین حال، کنترلر شامل برخی از ارتقاهای مفید می‌شود. از جمله سه ارتقاء مهم انجام شده افزایش مقاومت استیک‌های آنالوگ، افزایش محدوده‌ گیرنده‌های وایرلس و افزودن قابلیت اتصال بلوتوث است.

به ویژه دو ویژگی آخر یعنی تغییرات وایرلس و افزودن اتصال بلوتوث برای هر دو گروه از بازیکنان کنسول و بازیکنان رایانه‌های شخصی جذاب به نظر می‌رسد. به ویژه در رایانه‌های شخصی برای افرادی که علاقمند به استفاده از کنترلر هستند، با استفاده از کنترلر ایکس‌باکس وان اس می‌توانند تا بدون نیاز به خریداری دانگل وایرلس اقدام به اتصال گیم‌پد به دستگاه‌های ویندوز از طریق بلوتوث کنند. کنترلر همچنین از دستگاه‌های دیگر مانند گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS و همچنین دستگاه خانگی استریم Steam Link پشتیبانی می‌کند. این کنترلر قابلیت اتصال به پلی‌استیشن ۴ را ندارد.

افزایش فروش مایکروسافت در حال حاضر برای مدت طولانی آزمایش نشده است. با در نظر گرفتن معرفی ۱۷ شهریور سونی از یک مدل باریک‌تر از کنسول پلی‌استیشن 4 و همچنین پلی‌استیشن 4 پرو به همراه کنترلر تجدید یافته، باید در انتظار ماه‌های آینده و واکنش بازیکنان به بازار کنسول‌ها باشیم.


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده