// یکشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۲

راهنمای جامع بازی Total War: Warhammer - قسمت چهارم

در قسمت چهارم از راهنمای Totwal War: Warhammer در مورد گزینه‌ها و منو‌های ساخت ارتش و چند مورد دیگر توضیح می‌دهیم.

در قسمت چهارم از راهنمای بازی Total War: Warhammer قصد داریم در ابتدا به سراغ گزینه‌ها و منوهای ساخت و کنترل ارتش‌ها و مامورین و سپس بخش شخصی‌سازی آنها بپردازیم. در قسمت قبلی بطور کامل با سیستم کنترل شهرها و استان‌ها و همچنین کنترل نارضایتی مردم و جلوگیری از انتشار فساد آشنا شدیم و در این مقاله با آخرین راهکار جلوگیری از انتشار فساد، یعنی استفاده از فرماندهان و مامورین نیز آشنا خواهیم شد. در ابتدا با نمایش ارتش‌ها و ساختارهای آن شروع می‌کنیم. برای دیدن تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید:

ارتش‌ها و مامورین

آموزش بازی Total War: Warhammer

  • ۱: نشان دهنده‌ی مسافتی که ارتش شما می‌تواند در یک تُرن حرکت کند
  • ۲: نشان دهنده‌ی سطح (لول) شخصیت شما (جزییات بیشتر در تصویر شماره‌ی ۷)
  • ۳: دکمه‌ای برای نمایش ویژگی‌های شخصیت شما (جزییات بیشتر در تصویر شماره‌ی ۸)
  • ۴: نشان دهنده‌ی وضعیت ارتش شما که موردی شبیه به وضعیت استان‌ها است (جزییات بیشتر در تصویر شماره‌ی ۲)
  • ۵: نشان دهنده‌ی رویدادی که در حال تاثیرگذاری بر ارتش شما است
  • ۶: نشان دهنده‌ی برخی از ویژگی‌های منحصر بفردی که فرمانده‌ی ارتش شما داراست
  • ۷: این گزینه بسته به نژادی که در حال بازی با آن هستید متفاوت است. در اینجا نشان دهنده‌ی مکانیزم «Waaagh» است که مختص به نژاد پوست سبز‌ها است. نوار سبز نشان دهنده‌ی درجه‌ی جنگ این ارتش است. اگر این درجه از حدی پایین‌تر برود، نیروهای شما به جان یکدیگر افتاده و درگیری‌ رخ خواهد داد. با انجام نبردهای بیشتر برای هر ارتش پوست سبز‌ها می‌توانید این نوار را بالا نگه دارید و در نهایت با یک ارتش کاملا رایگان با نام «Waaagh Army» روبرو می‌شوید که می‌توانید با استفاده از دکمه‌های کنار نوار، آن را برای تصرف شهری یا شکست ارتشی از دشمن عازم کنید. این ویژگی مختص نژاد پوست سبزها و طبق ذات این نژاد در فانتزی وارهمر ساخته شده است. برخی از نژادها مانند امپراطوری موردی مانند این را ندارند
  • ۸: برای ساختن انواع نیرو در این ارتش (جزییات بیشتر در تصویر شماره‌ی ۱/۱)
  • ۹: نشان دهنده‌ی تعداد واحدهای داخل ارتش شما که نمی‌تواند بیش از ۲۰ واحد باشد
  • ۱۰: نشان دهنده‌ی میزان بادهای جادویی که ارتش شما از آن بهره می‌برد (در صورت داشتن جادوگر)

آموزش بازی Total War: Warhammer

در تصویر بالا می‌توانید حالت‌های هر ارتش را بسته به نژادی که با آن بازی می‌کنید، مشاهده کنید. هر یک از این حالت‌ها در موقعیت و مکان خاصی می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد. توجه داشته باشید که بسته به نژادی که با آن بازی می‌کنید، این حالت‌ها می‌توانند متفاوت باشند:

  • ۱: فعال بودن این گزینه هیچ حالتی را برای ارتش شما در بر نخواهد داشت
  • ۲: این حالت برای غارت کردن و ساختن دژ نظامی کاربرد دارد. هنگامی که شما این حالت را برای ارتش خود فعال می‌کنید، آن ارتش از استانی که در آن قرار دارد شروع به غارت کردن می‌کند و همچنین به دلیل قرار گرفتن در قلعه، می‌تواند نیروهای از دست رفته بر اثر نبرد یا سرما و گرما یا فساد منتشر شده در آن استان را به مرور و طی چند ترن بازیابی کند. توجه داشته باشید که هر یک از این حالت‌ها ممکن است عواقب منفی نیز به همراه داشته باشند. کافی است نشان‌گر ماوس را بر روی حالت مورد نظر ببرید تا مزایا و معایب آن حالت را مشاهده کنید.
  • ۳: این حالت که مختص دو نژاد پوست سبزها و دووارف‌ها است، باعث می‌شود ارتش شما بتواند از گذرگاه‌های زیرزمینی استفاده کند و از تمامی انواع «Attrition» مانند سرما و فساد، مصون باشد. همچنین این حالت به ارتش شما اجازه می‌دهد از مکان‌هایی که نیاز به چندین ترن برای عبور از آنها است، تنها در یک ترن عبور کنند. بطور مثال به جای اینکه در سه ترن یک کوه را دور بزنید، می‌توانید با این حالت از زیر کوه عبور کرده و به آن سمت آن برسید. یکی از عواقب منفی این حالت این است که اگر در حین فعال بودن آن، ارتشی از دشمن به شما حمله کند و شما را شکست دهد، دیگر هیچ‌یک از نیروهای شما امکان عقب‌نشینی نخواهند داشت و کشته خواهند شد. پس باید با هوشمندی از هر حالتی استفاده کنید.
  • ۴: این حالت که در تمامی نژادها مشترک است باعث مخفی کردن ارتش شما از دید دشمنان شده تا بدین واسطه و در هنگام عبور ارتش دشمن از کنار ارتش شما، بتوانید به آن‌ها شبیخون یا Ambush بزنید. شبیخون حالت بسیار کاربردی است که ارتش دشمن را در وسط میدان نبرد قرار داده و ارتش شما را در اطراف آنها تا بدین شکل بتوانید بصورت کاملا محاصره شده به دشمن حمله کنید. البته گاهی اوقات این حالت توسط مامورین دشمن لو رفته و ارتش شما دیده می‌شود.
  • ۵: این حالت نیز برای زمانی است که قصد دارید سریع‌تر از حالت عادی در نقشه‌ی بازی طی مسیر کنید. بطوری که با فعال کردن آن، ارتش شما تقریبا می‌تواند ۲ برابر مسافت قبلی در هر ترن حرکت کند. اما معایبی نیز برای این حالت وجود دارد که شامل خسته شدن نیروها (اگر در این حالت جنگی رخ دهد) و میسر نبودن امکان حمله به شهر یا ارتشی خاص در این حالت، است.

آموزش بازی Total War: Warhammer

برای ساختن نیرو، پس از فشردن دکمه‌ی شماره‌ی ۸ در تصویر شماره‌ی ۱، با صفحه‌ی بالا مواجه می‌شوید. همانطور که مشاهده می‌کنید دو قسمت برای ساخت نیرو وجود دارد. بخش منطقه‌ای یا Local برای ساختن نیرو در استانی است که ارتش شما در آن قرار دارد. ممکن است در آن استان شما به تمامی نیروهایی که امکان ساخت آنها را دارید دسترسی نداشته باشید. از اینرو می‌توانید از قسمت جهانی یا Global اقدام به ساخت نیرو کنید. از این قسمت می‌توانید در هر جایی از نقشه که باشید، هر نیرویی که ساختمان و تکنولوژی مورد نیاز آن را داشته باشید، بسازید. اما در ازای مبلغ بیشتر و طولانی‌تر شدن فرآیند ساخت.

  • ۱: اگر به بالای تصویر هر نیرو نگاه کنید خواهید دید که عددی در کنار تصویر یک ساعت شنی دیده می‌شود. این عدد نشان دهنده‌ی تعداد ترن‌های مورد نیاز برای ساخت آن نیرو است. حال گزینه‌ی ۱ نشان دهنده‌ی تعداد واحد نیروهایی است که در زمان‌های نشان داده شده در بالای هر نیرو می‌توانید بسازید. بطور ساده‌تر اینکه اگر ساخت یک واحد نیرو ۲ ترن زمان ببرد، شما می‌توانید ۴ واحد از آن نیرو (که هر کدام نیازمند ۲ ترن برای ساخت است) را بصورت یکجا و در ۲ ترن بسازید و اگر بخواهید از ۴ واحد بیشتر بسازید، باید بیش از ۲ ترن برای نیروهای اضافه بر ۴ واحد منتظر بمانید (به دلیل اینکه در گزینه‌ی ۱ چهار خانه دیده می‌شود).
  • ۲: در پایین تصویر هر نیرو ۲ مقدار به چشم می‌خورد که بالایی نشان دهنده‌ی سکه‌ی مورد نیاز برای ساخت ۱ واحد از آن نیرو و مقدار پایینی نیز نشان دهنده‌ی میزان سکه‌ای است که آن نیرو در هر ترن از خزانه‌ی شما به عنوان حقوق دریافت می‌کند.

آموزش بازی Total War: Warhammer

همانطور که در قسمت سوم آموزش نیز اشاره شد، یکی دیگر از راه‌های کاهش فساد و افزایش رضایت‌مندی مردم، حضور مامورین در استان‌های مورد نظر است. مامورین علاوه بر اینکه کارهای بسیاری از جمله قتل، خراب‌کاری، کند کردن ارتش‌ها، تخریب دروازه و ساختمان‌های شهرها و مواردی از این دست انجام می‌دهند، می‌توانند با حضور خود در استان‌های خودی باعث افزایش رضایت‌مندی مردم و کاهش اثر فساد شوند و همچنین با حضور در استان‌های دشمن، بطور بالعکس، باعث خراب‌کاری و تحریک مردم به شورش شوند. البته میزان توانایی‌های آنان در انجام این کارها به شخصی‌سازی آنان نیز وابسته است که در جلوتر گفته خواهد شد. برای برقراری بیشترین تاثیر مامورین در استان‌های خود یا برای خراب‌کاری در استان‌های دشمن یا برای دیدن مامورین مخفی دشمن در استان‌های دلخواه، کافیست مانند عکس بالا مامور خود را به نقطه‌ی مورد نظر برده و دکمه‌ای را که شبیه به «یک چشم و خنجر» است فشار دهید و از ترن بعد از آن تاثیر آن را خواهید دید. همانطور که در قسمت سوم نیز گفته شد، لازم نیست مامور را در خود شهر مورد نظر یا برای هر شهر یک مامور قرار دهید. تنها کافیست مامور را در هر جای استان مورد نظر قرار دهید و دکمه‌ی ذکر شده را فشار دهید. البته بدون فشردن این دکمه نیز وی تاثیر خود بر استان را خواهد داشت. اما این دکمه در مواردی که می‌خواهید بیشترین تاثیرپذیری را از وی طلب کنید و دیگر او را حداقل برای چند ترن حرکت ندهید (چون در صورت حرکت دادن این دکمه غیرفعال می‌شود) مفید است.

قبل از ادامه‌ی بحث بهتر است با یک بخش برای برخی نژادها مانند امپراطوری آشنا شویم که در سایر نژادها وجود ندارد:

آموزش بازی Total War: Warhammer

همانطور که مشخص است، این بخش برای انتصاب هر یک از فرماندهان خود به سمتی خاص است. رتبه‌ی این مقام‌ها به شکل صعودی قابل تشخیص است. مثلا اگر شخصی را به مقام «Patriarch» منصوب کنید، وی تبدیل به جادوگر اعظم شده و از مزایای ویژه‌ای برخوردار می‌شود. البته در نظر داشته باشید که نمی‌توانید هر کسی با هر سطحی را به هر مقامی منصوب کنید. باید شخص مورد نظر امکان رسیدن به آن مقام را داشته باشد و به آن نیز رسیده باشد. به عنوان مثالی دیگر اینکه اگر شخصی را به مقام «Treasurer» منصوب کنید، باعث می‌شود به میزان خاص و ثابتی به درآمد شما اضافه شود. البته ممکن است تاثیر دو شخص متفاوت در مثلا پست خزانه‌دار متفاوت باشد و یکی از آنها پول بیشتری را عاید شما کند. این میزان به ویژگی‌های شخصیتی وی برمی‌گردد که برخی از آنها بصورت تصادفی به وی داده می‌شوند و برخی نیز توسط شما قابل تغییر است که در جلوتر توضیح داده خواهد شد. پس سعی کنید از مقام‌ها به بهترین شکل استفاده کنید.

آموزش بازی Total War: Warhammer

همانطور که در بخش سوم آموزش نیز گفته شد، با فشردن دکمه‌ای که برای ساخت فرمانده تعبیه شده، با پنجره‌ی بالا مواجه می‌شوید. در این پنجره شما می‌توانید تمامی فرماندهان موجود و آماده برای ساخت را مشاهده کنید. در زیر کادر هر فرمانده نیز مانند بخش ساخت نیرو، دو مقدار وجود دارد که نشان دهنده‌ی سکه‌ و حقوق مورد نیاز آنها هستند. در کنار تصویر فرمانده نیز ویژگی خاص هر فرمانده قرار دارد که با بردن نشان‌گر موس بر روی آن، می‌توانید آن ویژگی را ببینید. مثلا ممکن است یک فرمانده دارای ویژگی باشد که در صورت حضور در هر استان، به میزان مثبت ۲ به رضایت‌مندی مردم آن استان اضافه کند. برعکس، برخی ویژگی‌ها می‌توانند تاثیر منفی نیز داشته باشند. پس در انتخاب فرمانده‌ی خوب دقت کنید. این لیست می‌تواند طی ترن‌های پیش‌روی شما تغییر کند.

اگر یکی از فرماندهان یا مامورین شما زخمی شوند و پس از چند ترن بازگردند، سطح آنان هیچ تغییری نخواهد داشت

در زیر تصویر فرمانده نیز سطح وی نوشته شده که گاهی اوقات ممکن است مقداری غیر از صفر باشد و این امر به شما بسیار کمک می‌کند. چون‌که فرمانده با سطح بالاتر بهتر است و طبیعتا گران‌تر نیز است! در سمت چپ‌ترین کادر نیز می‌توانید پنجره‌ای را مشاهده کنید که برای تمامی نیروها وجود دارد. این پنجره نشان دهنده‌ی جزییات و مشخصات نیروهاست. از بالا که به سمت پایین بخوانیم، اول به «Spellcaster» می‌رسیم که به معنی جادوگر بودن این واحد نیرو است. سپس به خصوصیات اصلی نیرو می‌رسیم که به ترتیب، «Armour» بیان‌گر میزان زره نیرو، «Leadership» بیان‌گر میزان فرمان‌پذیری نیرو که هرچه بالاتر باشد نیرو دیرتر در نبردها پا به فرار می‌گذارد، «Speed» برای سرعت، «Melee Attack» نشان دهنده‌ی قدرت ضربه‌ی نیرو، «Melee Defence» بیان‌گر میزان دفاع در مقابل حملات نیرو، «Weapon Strength» نشان دهنده‌ی قدرت سلاح نیرو و «Charge Bonus» نیز بیان‌گر میزان قدرت حمله‌ی اولیه‌ی نیرو است که به اصطلاح چارج کردن نامیده می‌شود.

آموزش بازی Total War: Warhammer

برای ساخت جادوگر نیز، همانطور که در قسمت سوم آموزش بصورت تصویری نشان داده شد، با فشردن دکمه‌ای که برای این کار قرار داده شده، با پنجره‌ی بالا مواجه می‌شوید. جادوگران نیز مانند فرماندهان دارای ویژگی‌هایی مانند قسمت، حقوق و خصوصیات خود هستند. در قسمت بالایی کادر می‌توانید مامورین خود را در دو قالب «Goblin Big Boss» و «Shaman» مشاهده کنید. گروه اول همان مامورین شما هستند که می‌توانند خراب‌کاری کنند یا مردم شما را با حضور خود خوشحال کنند. این گروه چیزی به عنوان جادو ندارند و نمی‌توانند در نبردها برای شما جادو اجرا کنند. اما گروه دوم کاملا برعکس عمل می‌کنند. یعنی کار اصلی آنها جادوگری است و باید در ارتش‌های شما حضور داشته و در نبردها جادو اجرا کنند. البته گروه دوم نیز تا حدودی برخی از کارهای گروه اول را انجام می‌دهند اما کار اصلی آنها جادوگری است. همچنین در قسمت سمت چپ می‌توانید از هر دو گروه جادوگران نژاد پوست سبزها، یعنی ارک‌ها و گابلین‌ها، بسازید. انواع جادوگران بسته به نوع نژاد متفاوت است و هر یک دارای ویژگی‌ها و نقاط ضعف و قوت مختص به خود هستند. در سمت چپ‌ترین کادر نیز می‌توانید کارهایی که این جادوگران می‌توانند انجام دهند را مشاهده کنید. در نظر داشته باشید که از هر یک از این مامورین تنها می‌توانید تعداد محدودی بسازید و این تعداد در گوشه‌ی سمت راست بالای کادر نشان داده شده است. برخی از این مامورین ممکن است در حین انجام اعمال مورد نظر کشته یا زخمی شوند که در صورت زخمی شدن پس از چند ترن مجددا باز خواهند گشت.

شخصی‌سازی فرماندهان و مامورین

آموزش بازی Total War: Warhammer

شخصی‌سازی فرماندهان و مامورین خود را جدی بگیرید! چون‌که با شخصی‌سازی درست و به موقع یک فرمانده می‌توانید تاثیرات آن را شاهد باشید. این سیستم که اولین بار است به بازی‌های سری توتال‌وار اضافه شده، زیاد پیچیده نیست و با کمی تمرین می‌توانید بطور کامل با آن آشنا شوید. کلیت سیستم به گونه‌ای است که شما چه بخواهید فرمانده یا مامور خود را ارتقا دهید، باید با انجام نبردها و ماموریت‌ها، موجبات ارتقای سطح (Level) او را فراهم کنید. پس از رفتن یک فرمانده از یک سطح به سطح بالاتر، می‌توانید یکی از ویژگی‌های شخصیتی وی را طبق خواست خود ارتقا دهید و مثلا از وی یک جادوگر یا جنگجو بسازید.

برخی از ویژگی‌های برخی شخصیت‌ها برای باز شدن، نیازمند سپری شدن مراحل یا ماموریت‌هایی خاص (Quest) یا رسیدن به سطحی خاص هستند
  • ۱: نشان دهنده‌ی سطح شخصیت شما که پس از نبردها یا انجام ماموریت‌ها می‌تواند به درجات بالاتر ارتقا یابد.
  • ۲: نشان دهنده‌ی Skill Point حال حاضر شخصیت شما. به تعداد عددی که در این فاکتور نوشته شود، شما می‌توانید خصوصیات شخصیت خود را ارتقا دهید. یعنی اگر اینجا نوشته شده باشد ۲، شما می‌توانید ۲ بار ویژگی‌های شخصیت خود را ارتقا دهید و مثلا یکی از آنها را ۲ سطح بالا ببرید. این عدد برای فرماندهان پس از نبردها و برای مامورین پس از انجام ماموریت‌ها بدست می‌آید.

اولین سطری که در پنجره‌ی اصلی این قسمت مشاهده می‌کنید مربوط به خصوصیات منحصر بفرد همین شخصیت است. یعنی در فرمانده‌ی دیگر این خصوصیات وجود ندارد. به فرض مثال، امکان رسیدن به عقاب مخصوص فرمانده‌ی نژاد امپراطوری که DeathClaw نام دارد، در این قسمت مربوط به شخصیت Karl Franz وجود دارد که در هیچ‌یک از سایر شخصیت‌های نیست. هر یک از ویژگی‌های این سطر تنها دارای یک سطح هستند. سطرهای بعدی این قسمت، می‌تواند بین تمامی شخصیت‌ها مشترک یا متفاوت باشد. طریقه‌ی باز شدن هر یک از خصوصیات این سطرها بدین‌گونه است که با باز کردن اولین خصوصیت که دارای یک سطح است، چهار خصوصیت زیرمجموعه‌ی آن باز و قابل ارتقا می‌شوند. آنها هر یک دارای سه سطح هستند. مثلا برای افزایش قدرت حمله‌ی اولیه‌ی شخصیت خود (یا همان Charge) باید بدین‌شکل عمل کرد که ابتدا اولین خانه از سطر دوم یعنی «Blade Master» را به ازای خرج کردن یک Skill Point باز کرد، سپس با ارتقای خانه‌ی «Devastating Charge» به سطوح بالاتر، این قابلیت را تقویت کرد. هر کدام از سطرها به تقویت یکی از خصوصیات اصلی شخصیت شما مربوط می‌شود. سعی کنید به بهترین شکل ممکن و متناسب با فرمانده یا مامور خود و همچنین موقعیت وی، بهترین گزینه‌ها را برای ارتقا در اولویت قرار دهید.

در هنگام وجود فساد فراوان در یکی از استان‌های خود، بهتر است حداقل یک مامور را با خصوصیات کاهش فساد و افزایش رضایت‌مندی مردم در آن استان قرار دهید

در این قسمت از ویژگی‌های هر شخصیت (فرمانده یا مامور) آخرین سطر مربوط می‌شود به خصوصیاتی همچون افزایش میزان درآمد حاصله از یک استان خاص که می‌توانید با ارتقای آن در شخصیت خود، با حضور آن شخصیت در هر استان، به این هدف دست پیدا کنید. موارد دیگری مانند افزایش رضایت‌مندی مردم و کاهش فسادهای خون‌آشامی و کی-آسی نیز از این قسمت قابل ارتقا هستند و تنها کافیست با بردن نشان‌گر موس روی آنها، پیدایشان کنید و متناسب با میل خود، آنها را ارتقا دهید. در منوی سمت چپ همین پنجره نیز می‌توانید تمامی خصوصیات و ویژگی‌های شخصیت خود در روی نقشه و در هنگام نبرد را مشاهده کنید. بطور مثال می‌توانید در پایین‌ترین بخش در منوی سمت چپ و در قسمت «Campaign Effects» مشاهده کنید که گزینه‌ای با نام «Income From Looting Settlements» وجود دارد که به این معنی است این شخصیت می‌تواند پس از غارت کردن هر شهر، به میزان مثبت ۵ درصد اضافه سکه از آن شهر بدست آورد. در بالای این قسمت نیز دو سربرگ وجود دارد. اولین گزینه که «Skills» نام دارد شما را به همین پنجره هدایت می‌کند و گزینه‌ی بعدی نیز که «Details» نام دارد، شما را به پنجره‌ای که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید هدایت می‌کند:

آموزش بازی Total War: Warhammer

در این قسمت می‌توانید اطلاعات تکمیلی مربوط به شخصی‌سازی قهرمان یا مامور خود را مشاهده کنید. اطلاعات مربوط به قسمت Info به دلیل واضح بودن نیازی به توضیح ندارند. بخش Traits نیز بخشی دیگر از خصوصیات شخصی این قهرمان را نشان می‌دهد که می‌توان مختص به وی یا مشترک با برخی دیگر از فرماندهان باشد. با بردن نشان‌گر موس روی هریک از این خصوصیات می‌توانید توضیحات کامل آن را مشاهده کنید. در قسمت «Followers & Banners» برخی ویژگی‌ها، گاه مختص همین شخصیت و گاه مشترک بین تمامی شخصیت‌های شما، به مرور زمان و در ترن‌های طولانی، ظاهر خواهند شد که می‌توانید با باز کردن هر یک و خواندن توضیحات آنها، یکی را به دلخواه و متناسب با شخصیت خود انتخاب کنید. این ویژگی‌ها معمولا برای خود شخصیت مورد نظر استفاده نخواهند شد. بدین معنی که شما قبل از آغاز یک نبرد و در مرحله‌ای که در حال تصمیم‌گیری برای شروع یا عقب‌نشینی از نبرد هستید، می‌توانید هر یک از این ویژگی‌ها را که هر کدام اثرات خاصی دارند، به یک واحد از نیروهای خود منتقل کنید و آن نیرو را از جهتی قوی‌تر کنید. در نظر داشته باشید مواردی که بین شخصیت‌ها مشترک هستند، تنها می‌توانند به یکی از آنها تعلق یابند.

به هر اندازه از فرماندهان یا مامورین خود بیشتر استفاده کنید، به همان میزان نیز سریع‌تر می‌توانید سطح آنان را ارتقا دهید

به طور مثال یکی از این گزینه‌های که تنها مختص به یکی از فرمانده‌های اصلی ارک‌ها به نام «Grimgor Ironhide» است، «Da Immortulz» نام دارد که باعث تقویت نیروی «ارک‌های سیاه» می‌شود و شما در صورت فعال کردن آن برای این شخصیت، می‌توانید پیش از آغاز نبرد، با کشیدن آن و رها کردن روی یکی از واحدهای ارک سیاه خود (Drag and Drop) این نیرو را به آن گروه دهید و بدین واسطه قدرت آن را در آن نبرد افزایش دهید. به زبان ساده‌تر، شما پرچم افزایش قدرت را به یکی از نیروهای خود داده‌اید و آنها به واسطه‌ی این پرچم نسبت به نیروهای دیگر از قدرت بیشتری بهره‌مند خواهند بود. البته گاهی ممکن است برخی از این ویژگی‌ها برای خود شخصیت نیز قابل تعیین و قراردادن باشند. نمایش تصویری این بخش (Drag and Drop) در قسمت پنجم آموزش انجام داده خواهد شد.

چهار آیتم بالایی نیز همانطور که از نامشان مشخص است برای تقویت خود شخصیت قرار داده شده‌اند. بطور مثال گزینه‌ی «Armour» می‌تواند زره شخصیت شما را تعیین و موردی مناسب میل شما و شخصیت شما را برای وی تعیین کند. سه قسمت دیگر نیز هر یک به نحوی یک ویژگی یا سلاح شخصیت شما را تقویت می‌کنند. این قسمت نیز مانند قسمت قبل به مرور زمان دارای گزینه‌های بیشتری خواهد شد و هر گزینه نیز تنها برای یک شخصیت قابل استفاده است. سعی کنید به بهترین و زیرکانه‌ترین شکل ممکن، مناسب‌ترین سلاح‌ها، ویژگی‌ها و خصایص را برای هر یک از فرماندهان و مامورین خود تنظیم کنید تا بتوانید بیشترین بازدهی را از آنان داشته باشید.

در قسمت بعدی راهنمای جامع بازی Total War: Warhammer با سیستم نبردهای بازی آشنا می‌شویم. سوالات و مشکلات خود در روند فهم این قسمت از آموزش را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده