نویسنده: معین کلهری
// چهار شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

با عرضه بازی ReCore، برنامه Play Anywhere کارش را شروع کرد

با عرضه بازی ReCOre برای پلتفرم‌های مقصد‌؛ برنامه Play Anywhere کنسول ایکس‌باکس هم رسماً شروع به‌کار کرده است. با زومجی و جزییات همراه باشید.

بازی ReCore دیروز عرضه شد و برای طرفداران سکو-بازی خبری فوق‌العاده بود. با انتشار اثر یادشده، برنامه Xbox Play Anywhere هم کارش را شروع کرده و به‌همان سبب؛ این‌بار پی‌سی و ایکس‌باکس وان را از گذشته به‌هم نزدیک‌تر می‌بینیم.

قابلیت مذکور، در نمایشگاه E3 2016 معرفی شد و به شما اجازه این را می‌دهد با خرید یک بازی دیجیتالی بر روی ایکس‌باکس وان یا ویندوز، نسخه دیگر را به‌صورت رایگان دریافت کنید. تمامی پیش‌برد و دست‌آوردهای شما در بین دو پلتفرم مشترک است، پس قادر هستید تا بازی را بر روی هر سیستمی، بدون نیاز به شروع مجدد اجرا کنید. پیش‌تر آرون گرینبِرگ، این برنامه را موردی «ارزشمند» تلقی کرده بود.

از دیگر آثاری که بر روی برنامه قرار می‌گیرند، می‌توان به Forza Horizon 3 و Gears of War 4 اشاره کرد. سال ۲۰۱۷ هم بازی‌هایی چون Sea of Thieves و Scalebound برای آن منتشر می‌شود. فقط بازی‌هایی که مستقیماً توسط مایکروسافت عرضه می‌شوند، در برنامه قرار نمی‌گیرند. 

سوای تمامی این موضوع‌ها، آرون گرینبِرگ از دلایل کمپانی مایکروسافت برای عرضه Play Anywhere توضیحاتی داد و اذعان کرد در چند سال اخیر، نظاره‌گر جایگاهی در رایانه‌های ویندوزی بوده‌ایم که توسط رسانه‌های مختلف ایجاد شده‌اند. وی گفت:

اگر من یک محتوای دیجیتال بخرم -موسیقی یا فیلم- می‌توانم آن را بر روی دستگاه‌های خودم اجرا کنم. ما می‌خواهیم در دنیای بازی‌ها هم چنین چیزی را فراهم کنیم که سودی هم برای مصرف‌کنندگان است.

 اما به‌نظر می‌رسد سونی قرار نیست پیروِ استراتژی جالب مایکروسافت باشد. اندرو هاوس، گفته بود در مورد استقابل بازیکنان از چنین برنامه‌ای هیچ‌اطمینانی نیست و البته عاقلانه‌ هم است:

بله، تاکید بسیاری از سوی مایکروسافت بر روی این استراتژی وجود دارد. اما باید دید که آیا مصرف‌کنندگان، جواب متقابلی به آن می‌دهند یا خیر.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده