نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۲

بررسی بازی ReCore از دید وبسایت‌های معتبر دنیا

ReCore یک بازی اکشن ماجراجویی است که دیروز برای ایکس‌باکس وان و پی‌سی عرضه شد. در این مطلب مروری خواهیم داشت به نمرات بازی از سایت‌های معتبر نقد دنیا. با زومجی همراه باشید.

ReCore یک بازی ۴۰ دلاری ساخته استودیو آرماچر است. در ساخت این بازی اکشن ماجراجویی دو تن از مشهور‌ترین بازیسازان تاریخ همکاری داشته‌اند؛ کیجی اینافونه، سازنده بازی Mega Man که وظیفه تهیه‌کنندگی ReCore را برعهده دارد و مارک پاچینی، سازنده سه‌گانه خاطره‌انگیز Metroid Prime. به همین دلیل هم انتظارات از «ریکور» بسیار بالا بود. ReCore همچنین اولین بازی است که از قابلیت Play Anywhere مایکروسافت پشتیبانی می‌کند و شما با خرید دیجیتالی هریک از نسخه‌های ایکس‌باکس وان یا ویندوز بازی، نسخه دیگر را به صورت رایگان دریافت می‌کنید. به‌علاوه وظیفه انتشار این بازی برعهده مایکروسافت است و این کمپانی بخش زیادی از هزینه‌های ساخت بازی را تقبل کرده است.

در ReCore گیمر نقش شخصیتی به نام جول را ایفا می‌کند. وی به همراه ربات‌های خود در یک دنیای آخرالزمانی است و برای نجات بشریت تلاش می‌کند. بازی ترکیبی از سبک‌هایی چون شوتر سوم‌شخص و پلتفرمر است و همچنین پازل‌های متعددی هم در آن دیده می‌شوند. محیط‌های بازی شامل آزمایشگاه‌ها و تاسیسات مختلفی می‌شود و دشمنانی که در برابرتان قرار خواهند گرفت نیز ربات‌های کوچک و بزرگ با ظاهرهایی متفاوت هستند که خلق و خویی حیوانی دارند. همچنین این بازی از خشونت بسیار کم‌تری نسبت به بازی‌های شوتر دیگر برخوردار است و در کل با یک بازی فانتزی روبرو هستیم.

ReCore امروز رسما عرضه می‌شود و از دیروز محدودیت نقد‌های آن برداشته شده و در نتیجه سایت‌های مختلف اقدام به انتشار نمره‌های بازی کرده‌اند. این‌طور که از نمره‌های بازی به نظر می‌رسد، در کل با یک اثر متوسط روبرو هستیم و ریکور نتوانسته به یک بازی عالی تبدیل شود و البته بازی خیلی ضعیفی هم نیست. برای اینکه بیش‌تر با نقاط ضعف و قوت بازی آشنا شوید، می‌توانید جمع‌بندی بررسی‌های آن از سایت‌های معتبر دنیا را در ادامه بخوانید:

ReCore

  • سازنده: استودیو آرماتور
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور

ReCore

آی‌جی‌ان: ۷۳ از ۱۰۰

شاید بتوان بزرگ‌ترین مشکل بازی را عملکرد فنی ضعیف آن دانست. با اینکه بازی روی یک رایانه شخصی حتی متوسط با بهترین کیفیت اجرا می‌شود، ولی در نسخه کنسولی شاهد مشکلات فراوانی هستیم و بازی حتی در رسیدن به ۳۰ فریم بر ثانیه هم به مشکل می‌خورد. با اینکه این مساله خیلی در گیم‌پلی بازی تاثیر منفی ندارد، ولی تا حد بسیار زیادی باعث کاهش لذت بصری بازی می‌شود.

پولیگان: ۶۵ از ۱۰۰

ReCore یک فاجعه نیست. با اینکه طراحی ضعیف برخی از موانعی که باید از آن‌ها عبور می‌کردم حس خوبی به من نداد، ولی در مجموع بازی یک سری المان در ذات خود دارد که مشابه آن‌ها را در بازی‌های این نسل هرگز تجربه نکرده‌ایم. زمانی که این المان‌ها به درستی عمل می‌کنند، با یک بازی خیلی خوب طرف هستیم، ولی مخصوصا در نیمه دوم بازی، سازندگان با طراحی‌های ضعیف و قرار دادن بخش جهان‌باز نه‌چندان جالب، کاری کرده‌اند که ریکور فقط یک بازی معمولی باشد.

هاردکور گیمر: ۶۰ از ۱۰۰

بازی اگر فاقد مشکلات فنی متعدد بود، با یک شوتر-پلتفرمر سرگرم‌کننده و لذت‌بخش روبرو می‌شدیم که سیستم حرکات آن بسیار جالب است. با اینکه بازی از قفل اتوماتیک روی هدف استفاده می‌کند، ولی سیستم تیراندازی آن جالب است و رابطه دوستی بین جول و ربات‌هایش هم تنوع خوبی به آن بخشیده است. با اینکه اصلا با یک بازی بد طرف نیستیم، ولی مشکلات و ضعف‌هایی که ریکور دارد باعث شده تا هرگز نتواند آن پتانسیلی را که داشت شکوفا کند.

گیم‌اسپات: ۶۰ از ۱۰۰

من دلم می‌خواست که بازی را بیش‌تر دوست داشته و این اتفاق هم رخ می‌داد اگر ریکور تا این حد مشکلات نداشت. این بازی دقیقا مانند ربات‌هایش روح بسیار خوبی دارد، ولی این روح با مکانیزم‌هایی ترکیب شده که به دلیل قدیمی شدن دیگر قادر به درخشش نیستند.

دیستراکتوید: ۴۰ از ۱۰۰

واقعا خجالت‌آور است! چرا که ریکور در ساعات اولیه عملکرد خیلی خوبی از خود نشان می‌دهد و المان‌هایی دارد که به نظر می‌رسد در ترکیب با هم یک بازی عالی ارائه خواهند کرد. ولی این‌چنین نمی‌شود و این المان‌ها خیلی زود پایین‌تر از انتظارات‌مان ظاهر شده و در کنار مشکلات دیگری که بازی دارد، باعث می‌شوند تا ریکور در مجموع یک اثر ضعیف باشد.

بررسی بازی ReCore

نظر شما در مورد نمرات این بازی چیست؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده