نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲

انتشار شبیه ساز Nesbox برای ایکس باکس وان لغو شد

مایکروسافت مانع از آن شده که نرم‌افزار شبیه‌ساز Nesbox برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه شود. این نرم‌افزار به‌منظور اجرا کردن بازی‌های کنسول‌هایی مانند SNES و Sega Genesis طراحی شده است. با زومجی همراه باشید.

دو-سه روز پیش به اطلاع‌تان رساندیم که برنامه‌ی Nesbox، شبیه‌ساز کنسول‌های کلاسیک، قرار است به‌زودی روانه‌ی ایکس‌باکس وان شود. اکنون وب‌سایت ویندوز سنترال گزارش داده که کمپانی مایکروسافت این نرم‌افزار را از فهرست اپ‌های ویندوزی فروشگاه‌اش حذف کرده و از راهیابی آن به کنسول نسل هشت‌اش هم جلوگیری کرده است. ظاهراً ردموندی‌ها از سازنده‌ی Nesbox خواسته‌اند تا از انتشار نسخه‌ی کنسولی نرم‌افزارش صرف‌نظر کند و برای قرارگیری آن در استور مایکروسافت مجدداً درخواست دهد. حساب‌کاربری Nesbox در توییتر در این‌باره نوشت:

مایکروسافت می‌گوید: «انتشار محصول شما در سطح دنیا لغو شده یا آنکه از بازارهای خاصی جمع‌آوری شده است». آن‌ها از من می‌خواهند تا پشتیبانی از پلتفرم ایکس‌باکس را کنار بگذارم و [برنامه را] از نو منتشر کنم.

در این میان، ویندوز سنترال به این موضوع اشاره کرده که تمام بازی‌ها و نرم‌افزارهایی که هدف اصلی‌شان مستقیما با گیمینگ مرتبط است، برای راهیابی به ایکس‌باکس وان نخست باید مراحل طرح ID@Xbox را با موفقیت پشت سر بگذارند. البته با وجود گزارش این وب‌سایت، نسخه‌ی ویندوزی Nesbox هم‌اکنون در استور مایکروسافت دیده می‌شود و ظاهراً همچنان می‌توان آن را برای ویندوز 10، ویندوز 8.1، ویندوز 10 موبایل و ویندوز فون 8.1 دریافت کرد.

نرم‌افزار Nesbox امکان اجرا کردن بازی‌های سگا جنسیس، گیم‌بوی کالر و گیم‌بوی ادونسد، سوپر نینتندو و NES را برای کاربران پی‌سی و دارندگان اسمارت‌فون‌های ویندوز فونی فراهم می‌کند. این برنامه قابلیت جستجو کردن مستقیم رام بازی‌ها در فضای اینترنت را به کاربر می‌دهد و از گیم‌پد ایکس‌باکس 360 هم پشتیبانی می‌کند.


منبع Destructoid MCVUK
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده