نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۸

سردبیر سابق فامیتسو: پلی استیشن 4 پرو یک تصمیم درست از جانب سونی است

هیرکازو هامامورا، یکی از شخصیت‌های افسانه‌ای صنعت بازی‌های ویدیوی در ژاپن و سردبیر پیشین مجله فامیتسو است. وی اخیرا به تعریف و تمجید از پلی‌استیشن 4 پرو پرداخته است.

هیرکازو هامامورا یکی از قدیمی‌ترین افراد شاغل در صنعت بازیسازی و از جمله شخصیت‌هایی است که شناخت فوق‌العاده‌ای از این صنعت دارد. وی سردبیر سابق مجله معتبر فامیتسو است و رییس فعلی Enterbrain و مدیر گروه Kadokawa است. هامامورا اخیرا مصاحبه‌ای با نیکی داشته و در آن نظر خود را در مورد کنسول پلی استیشن 4 پرو گفته است:

اینکه کمپانی‌ها بعد از مدتی نسخه ارزان‌تر کنسول فعلی را عرضه کنند، اقدامی طبیعی است. ولی اینکه سونی تصمیم گرفته مدل ارزان‌تر و یک مدل جدید را عرضه و از هر دو آن‌ها همزمان پشتیبانی کند، بسیار جالب است. معمولا پس از اینکه شما قیمت کنسول خود را کاهش دادید و حس می‌کنید که بازار از کنسول‌ها شما اشباع شده و دیگر شاهد فروش بیش‌تر نخواهید بود، زمان آن می‌رسد که سراغ نسل بعدی رفته و کنسول جدید خود را معرفی کنید. ولی سونی این بار تصمیم گرفت تا به جای معرفی پلی‌استیشن 5، مدل جدیدی معرفی کند که این موضوع شبیه به ارتقای سخت‌افزاری رایانه‌های شخصی است.

به‌علاوه پلی‌استیشن 4 در حال حاضر ۴۰ میلیون واحد فروش داشته و سریع‌ترین فروش را در بین کنسول‌های خانواده پلی‌استیشن ثبت کرده است. به همین دلیل هم فراموش کردن این جامعه کاربری کار عاقلانه‌ای نیست و سونی تصمیم گرفته تا به جای اینکه با عرضه یک کنسول کاملا جدید دوباره مجبور به جمع‌آوری این جامعه شود، کنسولی ارتقا‌یافته عرضه کند و به نظر من این یک تصمیم کاملا درست و به جا است.

آیا شما موافق صحبت‌های هامامورا هستید؟


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده