نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

تماشا کنید: توضیحات مارک سرنی در مورد کنسول پلی استیشن 4 پرو

مارک سرنی، معمار پلی‌استیشن 4 پرو (PlayStation 4 Pro)، در ویدیویی که اخیرا منتشر شده به توضیح در مورد ویژگی‌های مختلف این کنسول پرداخته است. با زومجی همراه باشید.

سونی برای ساخت کنسول پلی‌استیشن 4 پرو،‌ از تجریبات مارک سرنی استفاده کرده است؛ شخصی که پیش از این با ساخت پلی‌استیشن 4، یک محصول عالی برای این کمپانی پدید آورده بود. پس از معرفی پلی‌استیشن 4 پرو در جریان رویداد نشست پلی‌استیشن که هفته گذشته برگزار شد، سونی سعی می‌کند تا با روش‌های مختلف کنسول جدید خود و ویژگی‌های آن را معرفی کند. در همین راستا اخیرا ویدیویی توسط این کمپانی منتشر شده که در آن سرنی توضیحاتی در مورد کنسول میان‌نسلی Sony ارائه می‌کند. در ادامه می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید:

|

سرنی در بخش اول صحبت‌های خود در این ویدیو گفت:

پلی‌استیشن 4 پرو آغاز گر یک نسل جدید نیست و حتی باعث نمی‌شود تا فاصله‌ای بین این کنسول و نسل فعلی ایجاد شود و این مسئله مخصوصا برای بازیسازان بسیار مهم است؛ چرا که هنگام ورود به یک نسل جدید، بازیسازان معمولا کار سختی در عادت کردن به سخت‌افزار جدید دارند. ولی این در مورد پلی‌استیشن 4 پرو صدق نمی‌کند، چون این کنسول جایگزین پلی‌استیشن 4 نبود و در نتیجه مثل تفاوت بین آن با کنسول فعلی، مثل تفاوت بین پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 نیست.

سرنی همچنین در ادامه از اهداف ساخت پلی‌استیشن 4 پرو می‌گوید:

هدف ما از معرفی پرو به عنوان یک کنسول میان‌نسلی این است که تجربه بازی کردن با پلی‌استیشن 4 را به سطح کاملا جدیدی ببریم و در عین حال شاهد مشکلات ناشی از وارد شدن به نسل جدید هم نباشیم. قدرت بالای این کنسول باعث بالا رفتن رزولوشن و افزایش نرخ فریم بازی‌ها می‌شود و سازندگان می‌توانند بازی‌های خودشان را با ظاهری بهتر و امروزی‌تر عرضه کنند.

با اینکه دارندگان تلویزیون‌های HD هم از جزییات گرافیکی بالاتر بازی‌ها لذت خواهند برد، ولی برای اینکه بتوان بیشترین بهره را از کنسول جدید برد، داشتن یک تلویزیون 4K پیشنهاد می‌شود. خوشبختانه فروش این تلویزیون‌ها روز به روز بیش‌تر می‌شود و یک سوم تلویزیون‌هایی که امسال فروخته شده‌اند، 4K بودند.

پرو همچنین از HDR پشتیبانی می‌کند. با اینکه امروز تلویزیون‌های کمی از این فناوری بهره می‌برند، ولی در آینده شاهد عرضه محصولات بیشتری با پشتیبانی از آن خواهیم بود و داشتن کنسولی که از HDR پشتیبانی کند، قطعا مفید خواهد بود.

Playstation 4 Pro

معمار ارشد پلی‌استیشن 4 پرو در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که کنسول جدید باعث بهبود تجربه بازی‌های واقعیت مجازی نیز خواهد شد و این آثار به شکلی شفاف‌تر و با جزییات گرافیکی بیش‌تر روی پرو اجرا خواهند شد. بخش بعدی صحبت‌های سرنی در مورد کنترلر دوال‌شاک 4 جدید بود:

نوار نوری جدید این کنترلر که روی قسمت تاچ‌پد قرار دارد، باعث می‌شود تا راحت‌تر بتوانید بازیکن خودتان را در بازی‌های چندنفره تشخیص بدهید. همچنین ویژگی دیگری که این کنترلر دارد، ارسال سیگنال‌هایی از طریق پورت USB به کنسول [زمانی که به صورت سیمی از آن استفاده می‌کنید] است. این مساله باعث می‌شود تا تاخیر به پایین‌ترین حد ممکن برسد و مخصوصا در بازی‌های سبک مبارزه‌ای، بسیار تجربه عالی‌ای ارائه می‌دهد.

سرنی در بخش پایانی ویدیو هم اعلام می‌کند که روند ساخت پلی‌استیشن 4 پرو، دقیقا پس از عرضه کنسول پلی‌استیشن 4 در نوامبر ۲۰۱۳ آغاز شده است. چرا که سونی از رشد تلویزیون‌های 4K در سال‌های پیش رو آگاه بود و می‌دانست که باید کنسولی با قابلیت اجرای بازی‌ها در این رزولوشن طراحی کند. همچنین سرنی در آن زمان با یک بازیساز مشهور که البته اسمش فاش نشده، در مورد حرکت بعدی سونی در زمینه طراحی سخت‌افزار مشورت کرده بود و وی هم دقیقا پیشنهاد داده بود که کمپانی ژاپنی باید کنسولی مانند پلی‌استیشن 4 پرو بسازد.

کنسول پلی‌استیشن 4 پرو در تاریخ ۲۰ آبان با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده