نویسنده: محمد شیرزاده
// یکشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲

انتقاد شایا لابوف از شیوه فیلم سازی استیون اسپیلبرگ

شایا لابوف، بازیگر مشهور هالیوود در سال‌های اخیر، به تازگی در مصاحبه‌ای روند فیلم سازی استیون اسپیلبرگ، یکی از پرافتخارترین کارگردانان هالیوود، را مورد انتقاد قرار داد. با زومجی همراه باشید.

شایا لابوف که در فیلم سینمایی «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» (Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull) نقش آفرینی کرد، به تازگی در مصاحبه با ورایتی از روند فیلم سازی استیون اسپیلبرگ انتقاد کرد و گفت ملاقات با اسطوره خود کار اشتباهی است. وی در این رابطه گفت:

وقتی با او ملاقات کردم، متوجه شدم که او آن اسپیلبرگی نیست که رویایش را داشتم. من با یک استیون اسپیلبرگ دیگر ملاقات کردم، کسی که  در مرحله متفاوتی از کارش است. او بیشتر یک کمپانی فیلمسازی است تا یک کارگردان.

وی در ادامه گفت صحنه فیلم‌های اسپیلبرگ جوری است که بازیگر نمی‌تواند هنر خود را کاملا نشان دهد. لابوف گفت:

همه چیز با دقت فراوان برنامه ریزی شده است. اگر به مدت پنج سال با اسپیلبرگ کار کنید،  هدف زندگی را از یاد می‌برید.

لابوف همچنین در فیلم‌های «آشفته» (Disturbia)، «تبدیل شوندگان» (Transformers) و «چشم عقاب» (Eagle Eye) با اسپیلبرگ همکاری کرده است. به غیر از «تبدیل شوندگان» که اسپیلبرگ فقط آن را تهیه کنندگی کرده است، لابوف گفته که از هیچ کدام از فیلم‌هایی که با اسپیلبرگ کار کرده، لذت نبرده است.

لابوف همچنین در پایان گفت، اسپیلبرگ به وی گفته که صحبت‌های رسانه‌ها را، چه خوب و چه بد، در رابطه با خود گوش ندهد. لابوف به این توصیه اسپیلبرگ بی توجهی کرد و گفت انجام همچین کاری در جامعه مدرن غیر ممکن است.

اسپیلبرگ هیچ پاسخی در رابطه با این صحبت‌های لابوف ارائه نداده است.

 

 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده