نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹

انیمیشن واقعیت مجازی Henry برنده جایزه امی شد

انیمیشن واقعیت مجازی هنری (Henry) موفق به دریافت جایزه‌ی امی (Emmy) شد. این اثر توسط استوری استودیو (Story Studio)، واحد فیلم‌سازی کمپانی آکیولس وی‌آر (Oculus VR)، ساخته شده است. با زومجی همراه باشید.

شاید هدست‌های واقعیت مجازی هنوز به اندازه‌ی کافی محتوا نداشته باشند، اما آن‌طور که پیدا است بعضی از آن‌ها به‌خوبی توانسته‌اند نظرات را به سوی خودشان جلب کنند. انیمیشن کوتاه Henry، ساخته‌ی واحد استوری استودیویِ کمپانی آکیولس، اخیراً توانسته به‌عنوان یکی از آثار این‌چنینی، به جایزه‌ی امی دست پیدا کند. این جایزه تحت عنوان «برجسته‌ترین برنامه‌ی تعاملی اصیل» به هِنری داده شده است.

البته این نخستین‌بار نیست که جوایز امی (که با نام اسکار تلویزیونی هم از آن‌ها یاد می‌شود) به یک پروژه‌ی واقعیت مجازی تعلق می‌گیرد؛ اما هنری اولین فیلم کوتاه اورجینال از این نوع است که موفق به دریافت چنین عنوانی شده است. ساشکا آنسلد (Saschka Unseld)، مدیر خلاقیت استوری استودیو، درباره‌ی این دستاورد می‌گوید:

این آرزوی هر داستان‌پردازی است که دنیا نگرانی او را، از بابت ریسک‌هایی که به جان خریده، به رسمیت بشناسد.

انیمیشن هنری، که به کارگردانی رامیرو لوپز داو (Ramiro Lopez Dau) ساخته و در سال ۲۰۱۵ منتشر شده، ماجرای روز تولد یک جوجه‌تیغی تنها به نام هنری را از زبان الیجا وود (Elijah Wood) روایت می‌کند. داو درباره‌ی موفقیت این انیمیشن می‌گوید:

ما از همان ابتدا می‌خواستیم نشان دهیم که واقعیت مجازی گونه‌ای از هنر است؛ جایی که [با آغوش باز] پذیرای داستان‌پردازان است و حتی در نخستین مراحل‌اش هم می‌تواند ابزار قدرتمندی برای قصه‌گویی باشد. ما امیدواریم که این بیانگر نقطه‌ی عطفی برای صنعت واقعیت مجازی باشد.

هنری حدودا ۲.۷ گیگابایت حجم دارد و آن را می‌توان فعلا به‌رایگان برای هدست آکیولس ریفت دریافت کرد. پروژه‌ی بعدی استوری استودیوی آکیولس «آنجلیکای عزیز» (Dear Angelica) نام دارد که قرار است در سال آینده‌ی میلادی منتشر شود.


منبع Wired Destructoid
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده