// شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۲

افزایش پهنای باند سرورهای نسخه پی سی Overwatch در آپدیت بعدی بازی

کمپانی بلیزارد، سازنده و ناشر بازی Overwatch، قصد دارد بروزرسانی آینده این بازی را با هدف ارتقا کیفیت سرورهای بازی برای پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه کند. با زومجی همراه باشید.

بلیزارد قصد دارد با تغییراتی در بخش نت کد بازی Overwatch، سرعت انتقال داده‌های این بازی را از ۲۱ بار در ثانیه به ۶۰ بار در ثانیه برساند. به عبارتی قصد دارد با افزایش پهنای باند بازی، سرعت و کیفیت انتقال داده‌ها را افزایش دهد. جالب‌ترین نکته این بروزرسانی و تغییرات این است که این خدمات فقط برای کاربران پی‌سی بازی Overwatch صورت می‌گیرد. همچنین سازنده اعلام کرده که این تغییرات به قدری مفید است که بازیکنان می‌توانند آن را در طول بازی کردن و انجام حرکات مختلف حس کنند. البته جدای از این تغییرات اینترنت و پهنای باند شما نیز مهم است. اگر سرویس شما قادر به پشتیبانی از این افزایش پهنای باند باشد به خوبی تغییرات را حس خواهید کرد در غیر این صورت تفاوتی برای شما حاصل نشده و شرایط مانند قبل خواهد بود.

تیم فورد، رهبر تیم مهندسین Overwatch در این باره می‌گوید:

تغییرات در بخش اینترنتی و سرورهای بازی، سبب می‌شود تا شما عملکرد بهتری را از خود در طول بازی کردن به‌جای بگذارید. در کل این تغییرات حس بهتری را در شما ایجاد می‌کنند.

از طرفی انجام این خدمات برای پی‌سی گیمرها بدین معنا نیست که تیم سازنده کنسول گیمرها را فراموش کرده است. فیلیپ اُرویگ، مهندس ارشد بازی Overwatch، اعلام کرده که تیم سازنده در حال تحقیقات خود برای یافتن راهی است تا این تغییرات را بر روی نسخه‌های کنسولی بازی نیز اعمال کنند.

وقتی پای بازی‌های کاملا آنلاین بوسط می‌آید، سازنده با سه واقعیت مجزا روبرو می‌شود. وقتی به‌عنوان مثال من شخصیت ریپر را برای بازی کردن انتخاب می‌کنم. بلیزارد دیتا را در اول کار از سمت من دریافت می‌کند. سپس این دیتا با یک تاخیر در اختیار سرور بازی قرار داده شده و در آخر این دیتا بر روی سرور در اختیار سایر بازیکنان نیز قرار داده می‌شود. حال برای رفع یک سری مشکلات و تاخیرهایی در ارسال این دیتاها، تیم سازنده یک سری حقه برنامه‌نویسی را بر روی بازی پیاده کرده تا سرعت ارسال دیتا افزایش یابد. از این رو تاخیرات الحاق شده بر روی دیتا کمتر و نوع عملکرد شما در بازی بهتر می‌شود.

در حال حاضر تاخیرات الحاق شده بر روی بازی حدود ۶۰ میلی‌ثانیه است ولی با انجام این تغییرات و اضافه شدن پهنای باند به ۲۰ میلی‌ثانیه کاهش می‌یابد. در نگاه اول این تغییرات شاید خیلی کوچک باشد ولی وقتی پای نتیجه کار و اجرا بوسط می‌آید، با تمام وجودتان می‌توانید این تغییرات را حس کنید. تیم فورد در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید:

درنظر بگیرید که تمامی این آمار فقط در حد پیشگویی است و هنوز قطعی نشده‌اند. باید منتظر این بروزرسانی بمانیم تا نتیجه کار را مشاهده کنیم. زیرا در آن زمان است که انتفاقات پیش‌بینی نشده یا مشکلات احتمالی را مشاهده خواهیم کرد.

با تمام این تفاسیر باید منتظر بروزرسانی جدید این بازی حول پهنای باند سرورها باشیم.


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده