نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۱

شیگرو میاموتو: واقعیت مجازی برای بازی‌های Super Mario مناسب نیست

شیگرو میاموتو، خالق سری سوپر ماریو، اخیرا اعلام کرده که واقعیت مجازی برای این بازی مناسب نیست. با زومجی همراه باشید.

شخصیت محبوب سوپر ماریو یکی از کاراکتر‌هایی است که موفقیت بازی‌های ساخته شده با حضور وی، تا حدود زیادی تضمین شده است. به‌طوریکه اولین بازی موبایل این شخصیت یعنی Super Mario Run که برای iOS معرفی شده است، طبق پیش‌بینی تحلیل‌گران به راحتی ۱ میلیارد بار دانلود خواهد شد. به همین دلیل هم افراد زیادی پیش‌بینی می‌کنند که شاید در آینده، شاهد اثری با محوریت ماریو برای هدست‌های واقعیت مجازی هم باشیم. ولی شیگرو میاموتو، خالق مجموعه ماریو، نظر دیگری دارد. وی اخیرا در مصاحبه‌ای که با USA Today داشته، در این بازی گفته است:

من با این موضوع موافق هستم که برای محبوب‌ماندن شخصیت ماریو، باید شاهد بازی‌هایی با محوریت وی در پلتفرم‌های مختلف باشیم. ولی هدف همیشگی ما این است که خانواده‌ها در کنار یکدیگر بازی‌های ویدیوی را تجربه کنند و این در مورد واقعیت مجازی صدق نمی‌کند. چرا که این هدست‌ها، حداقل در حال حاضر، شما را از دنیای واقعی و افرادی که در آن حضور دارند جدا کرده و به یک دنیای دیگر می‌برند که باید به تنهایی بازی را در آن تجربه کنید.

به‌علاوه ما دوست داریم که گیمر‌ها برای ساعات طولانی بتوانند بازی ماریو را تجربه کنند و این مورد هم در واقعیت مجازی ممکن نیست.

میاموتو همچنین در مصاحبه دیگری که با نماینده سایت IGN داشته، توضیحات جدیدی پیرامون Super Mario Run ارائه کرده است:

هدف اصلی ما در طراحی این بازی، خلق اثری بود که حتی افرادی که خیلی گیمر خوبی نیستند هم بتوانند از آن لذت ببرند. ولی در عین حال ما چندین سال است که بازی‌های مختلف Mario را می‌سازیم و به‌خوبی می‌دانیم که چطور باید چالش‌های مختلف را در آن قرار دهیم. پس طرفداران قدیمی این سری هم خواهند توانست از این بازی لذت ببرند.

بازی Super Mario Run فعلا فقط برای عرضه روی iOS برنامه‌ریزی شده است و امسال برای اندروید عرضه نخواهد شد. با این حال ممکن است در آینده شاهد عرضه آن روی این پلتفرم هم باشیم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده