// جمعه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۲

تصاویر غیر رسمی بازی Battlefield 1 با حال و هوای جنگ جهانی اول

پتری لوالاهتی یکی از بازیکنان خوش‌ذوق بازی Battlefield 1 است که با ویرایش عکس‌هایی که از این بازی گرفته، توانسته است تصاویری با سبک و سیاق جنگ جهانی اول خلق کند. 

استودیو دایس در ساخت بازی Battlefield 1 تمام تلاش خود را به کار بسته است تا حال و هوای سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ را به زیبایی و طبیعی‌ترین شکل ممکن بازسازی کند. چند هفته پیش بود که نسخه آلفای محدود بازی Battlefield 1 در دسترس تعدادی از اصحاب رسانه و بازیکنان قرار گرفت. پتری لوالاهتی، بازیکنی ۳۵ ساله فنلاندی است که در کنار تجربه بازی سعی کرده است تصاویر زیبایی از این بازی خلق کند. برخی از تصاویری که  او در طی ۸۰ ساعت تجربه نسخه آلفا Battlefield 1 ثبت و ویرایش کرده است، چنان زیبا و شبیه به تصاویر ثبت شده از دوران جنگ جهانی اول هستند که اگر آن‌ها را به فردی بی‌اطلاع نسبت به بازی Battlefield 1 نشان دهید، به سختی می‌تواند به ساختگی بودن آن‌ها رای دهد. نمونه‌ای از تصاویر پتری لاوالاهتی را در زیر مشاهده می‌کنید:

پتری لوالاهتی در مورد نحوه ساخت تصاویر مذکور به وب‌سایت پولیگان گفته است:

من از ابزارهای سینماتیک Battlefield که توسط Hattiwatti توسعه داده شده‌اند، استفاده کردم. این ابزارها حرکت آزادانه دوربین و تغییر در عمق میدان و میدان دید را میسر کرده و گزینه‌های مختلفی اعم از حذف وینیت‌های درون بازی و تغییر در نورپردازی را فراهم می‌کند.

عکس‌های درون بازی را با استفاده از فتوشاپ ویرایش کردم. اما از آن‌جا که در این امر حرفه‌ای نیستم، شبیه‌سازی دقیق حال و هوای تصاویری که در آن دوران ثبت شده است، عملا برای من غیرممکن بود. سرعت شاتر از موانع مهم بود که باعث شد تصاویر ثبت شده از سوژه‌های متحرک درست از آب درنیایند. 

سربازانی که در جنگ جهانی اول حاضر بوده‌اند دوربین‌های ارزان‌قیمت و بی‌کیفیتی را همراه خود برده بودند. بارها تصاویر سربازانی را دیده‌ایم که با یونیفرم‌ و اسلحه‌های آن دوران در مقابل دوربین عکاسی قرار گرفته‌اند. اما در این بین عکاسان مشهور زیادی بودند که روی خشن جنگ را به نمایش می‌گذاشتند. در دوران جنگ جهانی اول فرماندهان به دلیل ترس از سوءاستفاده دشمنان و تاثیرات مخربی که عکس‌های جنگی داشتند، در اختیار داشتن دوربین را ممنوع کرده بودند. پتری لوالاهتی در ادامه صحبت‌هایش در مورد استفاده فناوری و خلاقیت دوران جنگ جهانی اول می‌گوید:

من یک سری تحقیقات انجام دادم و با دوربین Vest Pocket Kodak، یکی از اولین دوربین‌های کامپکت که بسیاری از سربازان با خود به میدان جنگ می‌بردند، آشنا شدم. در اغلب موارد از عکس‌های قدیمی جنگ جهانی اول برای الهام گرفتن، استفاده می‌کردم. علاقه‌مندان به جنگ جهانی اول متوجه شباهت‌هایی بین تصاویر من و عکس‌های آن دوران خواهند شد. همچنین تلاش کردم که از نسبت تصویر ۱۶:۹ که در بازی‌های ویدیویی و فیلم رایج است فاصله گرفته و تصاویر را در نسبت ۳:۲ ثبت کنم. 

پتری لوالاهتی به زیبایی توانسته فضای دود‌گرفته و خرابی‌های حاصل از جنگ‌های Battlefield 1 را به تصویر بکشد. کشور فنلاند در زمان جنگ جهانی دوم توانست در برابر تهاجم اتحاد جماهیر شوروی مقاومت کند و پس از آن در کنار متفقین وارد جنگ با آلمان نازی شد. پتری لوالاهتی که در دوران کودکی در مورد جنگ جهانی دوم آموخته است، در مورد علاقه‌اش به جنگ جهانی اول می‌گوید:

من بسیار خوش‌شانس بودم که توانستم از نمایشگاه گالیپولی در ولینگتون، واقع در کشور نیوزیلند دیدن کنم. در این نمایشگاه اطلاعات زیادی بدست آوردم و امیدوارم مواردی از آنزاک در بازی Battlefield 1 وجود داشته باشد. اخیرا بسیاری از مردم به جنگ جهانی اول علاقه‌‌مند شده‌اند که بازی Battlefield 1 نیز به این سمت قدم برمی‌دارد. در حالی که استودیو دایس با استفاده از خلاقیت خود تغییراتی در حقایق تاریخی ایجاد کرده است، من همچنان نسبت به جلب نظر عمومی و آموزش افراد در باب جنگ جهانی اول در قالب بازی ویدیویی خوش‌بین هستم. 

بازخوردهای عمومی نسبت به تصاویر پتری لوالاهتی بسیار خوب بوده و پیتر مور، رئیس بخش ورزش‌های الکترونیک کمپانی الکترونیک آرتز آن‌ها را توییت کرده است. پتری لوالاهتی ایجاد بخشی سیاه و سفید در بازی Battlefield 1 را راه‌کار مناسبی نمی‌داند و لذت تجربه آن را محدود به یک یا دو ساعت می‌داند. وی هنرمندی است که در کنار تجربه بازی‌های ویدیویی و طراحی گرافیکی، دست به قلم نیز است. اگر از تصاویر این هنرمند لذت برده‌اید و علاقه دارید دیگر آثار را او با محوریت بازی‌های No Man's Sky ،Crysis 3 ،Mirror’s Edge Catalyst ،Overwatch و The Division ببینید، می‌توانید به صفحه او در سرویس فلیکر مراجعه کنید.

بازی Battlefield 1 در تاریخ ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر) بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. بتای عمومی این بازی اخیرا آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند به خرید بازی به تجربه آن بپردازند. 


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده