// جمعه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲

خالق مجموعه Lumines از احتمال عرضه بازی روی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 خبر داد

تتسویا میزوگوچی، خالق سری Lumines که روز گذشته در جلسه پرسش و پاسخ آنلاین وب‌سایت ردیت موسوم به AMA حاضر بوده، به احتمال عرضه بازی روی کنسول‌های نسل هشت اشاره کرده است.

سری Lumines با انتشار اولین نسخه در سال ۲۰۰۴ بر روی پلتفرم PSP آغاز شد. این سری یکی از برترین‌های سبک پازل شناخته می‌شود و تاکنون نسخه‌های مختلف آن بر روی پلتفرم‌هایی مختلفی اعم از پلی‌استیشن 2، رایانه‌های شخصی و iOS منتشر شده است. حال تتسویا میزوگوچی، خالق این سری در جلسه Reddit AMA روز گذشته پذیرای سوالات بازیکنان بوده است.

همانطور که پیش از این اعلام شده بود، اخیرا بازی Lumines: Puzzle & Music در اپ استور و گوگل پلی منتشر شد. تتسویا میزوگوچی به این نکته اذعان می‌کند که علی‌رغم تفاوت‌های سخت‌افزاری میان پلتفرم موبایل و کنسول دستی PSP، گیم‌پلی بازی یگانگی خود را حفظ کرده و تفاوتی نخواهد داشت. وی در ادامه می‌گوید:

ممکن است که عادت کردن به بازی Puzzle & Music کمی زمان ببرد، اما زمانی که این امر میسر شد، می‌توانید به مانند روزهای گذشته به تجربه این بازی بپردازید. یکی از بزرگترین تفاوت‌های میان نسخه‌های PSP و موبایل، تغییر  از حالت Landscape به Portrait است، اما این بخشی از بازی است که امیدوارم از آن لذت ببرید. 

یکی دیگر از طرفداران نسبت به پشتیبانی از کنترلرهای اکسترنال بر روی دستگاه‌های موبایل سوال کرد که تتسویا میزوگوچی در پاسخ گفت:

ما نسبت به میزان درخواست بازیکنان نسبت به این ویژگی آگاه هستیم. با این حال برنامه‌ای برای اضافه کردن آن نداریم. بازی موبایل جدید Lumines را براساس کنترل‌های لمسی طراحی کرده‌ایم و باور داریم که تجربه این بازی بدون کنترلرهای اکسترنال نیز لذت‌بخش خواهد بود. لطفا این بازی را تجربه کنید و نظرات خود را با در میان بگذارید.

تتسویا میزوگوچی نسبت به عرضه بازی‌های Lumines بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی گفت که «بالاخره یک روز!» این امر محقق می‌شود و «Lumines به تکامل ادامه خواهد داد». از دیگر بازی‌های تتسویا میزوگوچی می‌توان به Rez اشاره کرد و هم‌اکنون وی در حال ساخت بازی پازل جدیدی به نام 18 و بازی Rez Infinite برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن VR است. او در مورد چالش‌های پیش‌روی بازی‌سازان در زمینه ساخت بازی‌های واقعیت مجازی گفته است:

ساخت بازی‌های واقعیت مجازی در مقایسه با بازی‌هایی که از فناوری واقعیت مجازی استفاده نمی‌کنند، پروسه متفاوتی است. برای مثال در گذشته هرقدر که تصورات و تخیلات بزرگ بود، ما مجبور به محدود کردن نتیجه نهایی در قالب محدوده دید مستطیل شکل بودیم. اما اکنون با استفاده از فناوری واقعیت مجازی هیچ محدودیتی وجود ندارد که تغییر بزرگی است. به اعتقاد من این مورد چالش بزرگی است که بسیاری از بازی‌سازان سراسر جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و انتظار دارم که تا چند سال دیگر محصولی حقیقتا هیجان‌انگیز عرضه شود.

بازی Rez Infinite در تاریخ ۱۳ اکتبر ( ۲۲ مهر) عرضه خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده