نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲

EVE Online به یک بازی رایگان تبدیل خواهد شد

استودیو سی‌سی‌پی گیمز اعلام کرد که بازی EVE Online به‌زودی تبدیل به یک بازی رایگان (Free to Play) خواهد شد. با زومجی همراه باشید.

EVE Online، محصول استودیو CCP Games است که ۱۳ سال پیش عرضه شده است. این بازی فضایی طرفداران زیادی دارد و حال سازندگان اعلام کرده‌اند که به‌زودی این بازی رایگان خواهد شد. سازندگان این تصمیم را در قالب حالتی اعمال خواهند کرد که به آن «Clone State» می‌گویند. بر این اساس، بازیکنان بازی به دو دسته Alpha Clones و Omega Clones تبدیل خواهند شد. دسته اول افرادی هستند که برای اولین بار و به صورت رایگان بازی را تجربه می‌کنند. این افراد به بسیار از سفینه‌های بازی دسترسی داشته و می‌توانند از المان‌های گیم‌پلی بازی بهره ببرند. با این حال پیشرفت شخصیت آن‌ها با محدودیت‌هایی روبرو خواهد بود و سرعت کم‌تری خواهد داشت.

در نقطه مقابل Omega Clone‌ها کاربران فعلی بازی هستند که برای تجربه آن پول پرداخت کرده‌اند. این افراد بدون هیچ محدودیتی قادر به تجربه بازی خواهند بود. همچنین افرادی که بازی را رایگان تجربه می‌کنند، می‌توانند با پرداخت پول اکانت خود را به Omega ارتقا داده و از ویژگی‌های آن بهره ببرند. سازندگان بازی با انتشار یک پیام ویدیوی اعلام کردند که هدف از اتخاذ چنین تصمیمی، اولا افزایش تعداد کاربران بازی است و در وهله بعدی آن‌ها نمی‌خواهند تا گیمر‌ها به دلیل نیاز به پرداخت پول ماهانه از بازی خارج شوند:

ما می‌دانیم که اجبار به پرداخت پول ماهیانه برای تجربه بازی، یک مانع بزرگ برای گیمر‌های جدید است. همین مساله همچنین یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود گیمر‌ها دیگر EVE Online را تجربه نکنند. همچنین این بازی از ابتدا به شکلی طراحی شده است که کاربران باید هر ماه برای تجربه آن پول پرداخت کنند. به همین دلیل هم تغییر این رویه یک چالش بسیار بزرگ برای ما بود. همان‌طور که می‌دانید EVE Online یک بازی منحصر‌به‌فرد است؛ چرا که همه بازیکنان روی یک سرور واحد بازی می‌کنند و رفتارشان روی دیگر بازیکن‌ها تاثیر می‌گذارد.

در نتیجه اضافه شدن کاربران جدید بازی [با رایگان شدن آن] باعث خواهد شد تا جذابیت بازی به مراتب بیشتر از قبل شود. البته می‌دانیم که اگر تعداد کاربران به شکل بی‌رویه‌ای افزایش پیدا کند، مشکلات زیادی مثل از کار افتادن سرور‌ها و موارد دیگر خواهیم داشت. ولی به مرور زمان و به لطف پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که داشتیم، این مشکلات را حل کرده‌ایم.

رایگان شدن بازی از ماه نوامبر (دو ماه دیگر) سال جاری با عرضه یک بروزرسانی در آن اعمال خواهد شد. این آپدیت همچنین گیم‌پلی بازی را بهبود بخشیده و یک سفینه جدید هم به آن اضافه می‌کند.

CCP Games همچنین فعالیت زیادی هم در زمینه واقعیت مجازی دارد و یک بازی با نام EVE: Vakyrie برای هدست HTC Vive عرضه کرده که اثری در سبک تیراندازی اول‌شخص است. این استودیو همچنین یک بازی دیگر هم با نام Gunjack در دست ساخت دارد که به صورت انحصاری برای هدست سامسونگ Gear VR عرضه می‌شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده