// پنجشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹

سرور های الکترونیک آرتز بر اثر حملات DDos قطع شدند

با وجود عرضه نسخه آزمایشی (بتا) بازی Battlefield 1 سرور‌های الکترونیک آرتز از دیروز دچار مشکل شده‌اند و گروه هکر PoodleCorp مسوولیت حمله به سرور‌ها را برعهده گرفته است.

از دیروز نسخه آزمایشی بازی ‌Battlefield 1 به صورت عمومی برای کاربران سه پلتفرم پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفت. ولی بنظر می‌رسد از دیشب دسترسی تعداد زیادی از کاربرها به سرورهای EA قطع شده است. اخیرا گروه هکر PoodleCorp وظیفه حملات DDos به سرورهای الکترونیک آرتز را برعهده گرفته است. با این کار خیلی از علاقه‌مندان به بازی Battlefield 1 نتوانستند در اولین روز عرضه نسخه آزمایشی عمومی  به تجربه این بازی بپردازند. با این حال هنوز الکترونیک آرتز، ناشر بازی Battlefield 1، اعلام نکرده که قطعی‌های اخیر برای کاربران پلتفرم‌های کنسول، بدلیل حملات این گروه هکر بوده یا خیر.

از طرفی استودیو دایس، سازنده بازی Battlefield 1، طی یک توئیت دیشب اعلام کرد که از مشکل سرور‌های این بازی به خوبی با خبر بوده و در حال رفع آن هستند. این توئیت درست زمانی زده شده که در یک ساعت قبل، گروه PoodleCorp بیانه‌ای خود حول هک کردن سرورهای این بازی را منتشر کرده بود. البته این اولین بار نیست که PoodleCorp دست به هک کردن سرور بازی‌های مختلف می‌زند. در ماه جولای میلادی این گروه سرورهای Pokemon Go را هک کرده بودند. با این تفاسیر بنظر می‌رسد هنوز مشکل سرورها به طور کامل رفع نشده و آن دسته از مخاطبینی که تشنه بازی کردن Battlefield 1 با سرورهای ۶۴ نفره بودند، هنوز باید در صف انتظار باقی بمانند.

بازی Battlefield 1 در تاریخ ۳۰ مهر ماه (۲۱ اکتبر میلادی) بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده