نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۱

قفل Denuvo به صورت کامل کرک شد؛ Rise of the Tomb Raider اولین قربانی

پس از اینکه چند روز پیش گروهی با نام Voski راه‌حلی موقت برای عبور از قفل Denuvo پیدا کرده بود، حال این قفل به صورت کامل کرک شده است. با زومجی همراه باشید.

چند روز پیش گروه Voski راه‌حلی برای عبور از قفل امنیتی دنوو (Denuvo) ارائه کرد که می‌شد با استفاده از یک حساب کاربری استیم بازی‌هایی را که از این قفل استفاده می‌کنند، با ترفند‌هایی اجرا کرد. با این حال دیروز کمپانی ولو این خلا امنیتی را رفع کرد و دیگر امکان اجرای بازی‌ها با این روش وجود نداشت. ولی امروز گروه CPY کرک جدیدی برای بازی Rise of the Tomb Raider منتشر کرده که بدون نیاز به هیچ‌یک از روش‌های قبلی و به سادگی امکان اجرای بازی را فراهم می‌کند.

البته شکسته شدن قفل امنیتی Denuvo می‌توانند ضرر زیادی برای کاربران پی‌سی داشته باشد؛ چرا که دوباره باعث خواهد شد تا اعتماد ناشرین از این پلتفرم سلب شود. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که کرک شدن Rise of the Tomb Raider به این معنی نیست که بازی‌های دیگری هم که از قفل Denuvo استفاده می‌کردند به زودی کرک خواهند شد؛ چرا که دنوو ساختار یکسانی ندارد و در هر بازی متفاوت است.

به هر حال Denuvo یکی از بهترین قفل‌های امنیتی بود که تا به امروز روی بازی‌های پی‌سی استفاده شده است و به موجب همین امر هم طی ماه‌های اخیر بازی‌هایی که از این قفل استفاده کرده‌اند، فروش قانونی بیشتری روی پی‌سی داشتند که به نفع بازیسازان، ناشران و حتی خود گیمر‌ها است.

نظر شما در مورد کرک شدن بازی Rise of the Tomb Raider چیست؟


منبع OC3D
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده