نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۲

فیلم باغ های زردآلو راهی جشنواره مونترال کانادا شد

«باغ های زردآلو» اولین ساخته ی پوریا حیدری اوره است که در سکوت خبری به صورت مشترک بین ایران و ارمنستان ساخته شده است. این فیلم در جشنواره مونترال کانادا حضور خواهد داشت. 

پوریا حیدری اوره، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس فیلم باغ های زردآلو، درباره تولید فیلمش گفت:

به دلیل سفرهای متعددی که به ارمنستان داشتم با تلفیق چند داستان واقعی فیلمنامه باغ‌های زرد آلو را نوشتم و آن را در ایران و ارمنستان ساختم.

وی در خصوص مراحل تولید فیلم اظهار داشت:

پیش تولید فیلم تابستان سال گذشته در ارمنستان آغاز شد و بیش از ۹۰ درصد در ارمنستان و بخشی در ایران فیلمبرداری شد و در ادامه تدوین و صداگذاری نیز در ایران انجام شد.

کارگردان باغ‌های زرد آلو در ادامه افزود:

دیالوگ های فیلم به سه زبان ایرانی، ارمنی و انگلیسی است و بازیگران ما ترکیبی از بازیگران مطرح ارمنستان و سه بازیگر ایرانی هستند و می‌توان به پدرام انصاری، ناربه وارتان، سامول سرکیسیان، هوهانس آزویان، آزاده اسماعیل خانی، آرایک سرگیسیان، الیسون گنگی و مارو هاکوبیان به عنوان بازیگران فیلم اشاره کرد.

باغ های زرد آلو موضوعی اجتماعی دارد و داستان زندگی آرام جوان ایرانی ارمنی که از کودکی و پس از مهاجرت از ایران ساکن امریکا بوده است و برای خواستگاری از دختری مورد علاقه اش برای اولین بار وارد ارمنستان می شود را روایت می کند.

جشنواره فیلم مونترال ۴ تا ۱۵ شهریور در کانادا برگزار می‌شود و باغ‌های زرد آلو بعنوان اولین حضور بین المللی‌اش به  این جشنواره راه یافته است و اکران آن بزودی در ایران و ارمنستان آغاز خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده