نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱

سونی اجازه عرضه نسخه کامل نشده بازی Ark: Survival Evolved را روی پلی استیشن 4 نمی‌دهد

نسخه در دست ساخت بازی Ark: Survival Evolved روی ایکس‌باکس وان و پی‌سی قابل بازی است. با این حال استودیو سازنده بازی اعلام کرده که سونی اجازه عرضه این نسخه روی پلی‌استیشن 4 را نمی‌دهد.

حالت Early Access فروشگاه استیم و Game Preview کنسول ایکس‌باکس وان، به بازیسازان اجازه می‌دهند تا بازیشان را پیش از تکمیل شدن برای پی‌سی و کنسول نسل هشتمی مایکروسافت عرضه کنند و با استفاده از نظرات گیمر‌ها، مشکلات احتمالی آن را رفع کنند تا نسخه نهایی بازی‌ها بدون هیچ مشکلی عرضه شود. Ark: Survival Evolved، ساخته استودیو وایلد‌کارد (Wildcard)، یکی از بازی‌هایی است که به این شکل عرضه شده و طرفداران زیادی هم دارد.

با این حال طی چند وقت اخیر، برای دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 این سوال پیش آمده بود که چرا این بازی برای کنسول‌شان عرضه نمی‌شود. حال استودیو وایلد‌کارد بیانیه‌ای در این مورد منتشر و اعلام کرده که سونی اجازه عرضه نسخه تکمیل‌نشده بازی را روی پلی‌استیشن 4 نمی‌دهد و طرفداران این کنسول باید منتظر نهایی شدن ساخت بازی باشند:

افرادی که از ما در مورد نسخه پلی‌استیشن 4 بازی سوال می‌کنند، باید بدانند که سونی در حال حاضر اجازه انتشار بازی را نمی‌دهد. این کمپانی به ما اعلام کرده که تنها می‌توانیم نسخه نهایی بازی را پلی‌استیشن 4 عرضه کنیم.

ما بی‌صبرانه منتظر هستیم که این بازی را روی کنسول سونی نیز عرضه کنیم و حتی نسخه‌ای از آن را در استودیو برای پلی‌استیشن 4 آماده کرده‌ایم که فوق‌العاده است. با این حال اگر دوست دارید بازی را زودتر برای این کنسول عرضه کنیم، درخواست‌های خودتان را به سونی ارسال کنید. چرا که ما نمی‌توانیم در این مورد تصمیمی بگیریم.

البته این تصمیم سونی کاملا قابل پیش‌بینی است؛ چرا که این کمپانی هرگز برنامه‌ای برای فراهم کردن امکان عرضه پیش از موعد بازی‌ها روی پلی‌استیشن 4 نداشته است. در راستای دیگر اخبار مرتبط با این بازی، اخیرا اعلام شد که فروش آن از مرز ۵/۵ میلیون نسخه عبور کرده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده