نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۸

اید سافت‌ور از برنامه‌های خود برای بخش داستانی، چند نفره و ویرایشگر نقشه Doom می‌گوید

استودیو اید سافت‌ور از برنامه‌های خود برای بخش‌های تک‌نفره، چند‌نفره و همچنین ابزار ساخت نقشه بازی Doom جزییاتی ارائه کرده است. با زومجی همراه باشید.

پس از عرضه بازی Doom، استودیو اید سافت‌ور با ارائه محتویات جدید از آن پشتیبانی می‌کند و اخیرا هم اولین بسته الحاقی پولی بازی با نام Unto the Evil برای آن منتشر شد. در جریان رویداد QuakeCon 2016، مارتی استراتون، تهیه‌کننده اجرایی بازی، مصاحبه‌ای با سایت گیم‌اسپات انجام داده و در آن از برنامه‌های id Software برای بازی گفته است.

استراتون اعلام کرد که اید سافت‌ور در حال کار روی حالت free-for-all Deathmatch (که در آن هر گیمر برای خودش بازی می‌کند و تیمی در کار نیست) بازی است و این حالت به زودی به Doom اضافه خواهد شد:

در حال حاضر تمامی حالت‌های بخش چند‌نفره بازی Doom مبتنی بر تیم هستند و به همین دلیل هم اکثر طرفداران از همان روز‌های عرضه بازی خواستار اضافه شدن یک حالت Deathmatch انفرادی به آن بودند. در نتیجه ما هم قصد داریم تا این حال را آماده کرده و به بازی اضافه کنیم.

بازی Doom

در ادامه از استراتون سوال شد که آیا برنامه‌ای برای اضافه کردن حالت‌های قابل شخصی‌سازی به بخش چندنفره بازی دارند یا خیر که وی در پاسخ گفت:

علاوه بر حالت Deathmatch که به آن اشاره کردیم، برنامه‌هایی هم برای عرضه بازی‌های خصوصی به بخش چند‌نفره داریم؛ بازی‌های که گیمر‌ها می‌توانند در آن تنظیمات را به شکلی دلخواه تغییر بدهند و بازی را شخصی‌سازی کند. سپس هم با دعوت از گیمر‌های دیگر و دوستان‌شان، یک رقابت چند‌نفره کاملا منحصر‌به‌فرد داشته باشند.

البته شاید هم همزمان با عرضه حالت Deathmatch انفرادی، اولین قدم‌ها را به سمت قرار دادن امکان شخصی‌سازی حالت‌ها در بازی برداریم. برای مثال ممکن است گیمر بتواند حضور یا عدم حضور هیولا‌ها (Demon) را در بازی انتخاب کند.

با اینکه تهیه‌کننده Doom جزییات دقیقی از برنامه‌های اید سافت‌ور برای بخش تک‌نفره بازی ارائه نکرد، ولی به اضافه شدن یک حالت مبتنی بر زمان یا امتیاز به این بخش از بازی اشاره داشت:

ما در حال کار روی یک سری برنامه مختص بخش تک‌نفره هم هستیم. یکی از این برنامه‌ها که در آینده نزدیک هم به بازی اضافه خواهد شد، امکان ادامه دادن بخش تک‌نفره در قالب نبرد‌های مبتنی بر زمان یا امتیاز است. بازی دووم در حالت فعلی هم شبیه به شوتر‌های آرکید کلاسیک است و اگر کمی حالت ظاهری یا مکانیزم‌های آن را دست‌کاری کنیم، می‌توان حس و حال کاملا متفاوتی به بازی بخشید. در حالت‌های جدیدی که به آن‌ها اشاره کردم، باید بتوانید از تمامی توانایی‌ها و قابلیت‌هایی که یاد گرفته‌اید برای موفق شدن استفاده کنید.

بخش پایانی صحبت‌های استراتون هم در مورد ویرایشگر نقشه بازی یا همان Snapmap بود:

قصد داریم بهبود‌های زیادی در Snapmap ایجاد کنیم و محتویات زیادی را به آن اضافه و به کاربران ارائه کنیم. دوست داریم کاری کنیم که کاربران بتوانند به سادگی محتویات مورد نیازشان را پیدا کنند و حس می‌کنم در آینده نزدیک خواهید دید که ویرایشگر نقشه به چنین سمتی می‌رود. ممکن است کاربران دنبال المان‌های PvP و PvE باشند و در حال حاضر نتوانند موارد مد‌نظر‌شان را در دنیای عظیم Snapmap پیدا کنند. ولی این کار به‌زودی راحت‌تر خواهد شد.

بازی Doom برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی توسط بتسدا منتشر شده و در بررسی زومجی هم نمره خیلی خوب ۸ را دریافت کرده است. شما می‌توانید بررسی این بازی را در دو قالب متنی و ویدیویی مطالعه و تماشا کنید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده