نویسنده: میثم علی حسنی
// یکشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۲

مسابقات The International 6 بازی Dota 2: نگاهی به آمار و ارقام مرحله گروهی

بعد از پایان مرحله گروهی مسابقات The International 6 بازی Dota 2 تیم‌ها به مدت دو روز فرصت استراحت خواهند داشت و به همین دلیل به سراغ بررسی آمار و ارقام مرحله گروهی خواهیم رفت. با زومجی همراه باشید.

اگر اخبار مسابقات The International 6 را دنبال کرده باشید حتما مطلع هستید که مرحله گروهی با سرگروهی OG و Ehome به پایان رسید. در این دوره تاکتیک محبوب بین تیم‌ها بیشتر برروی فضا سازی برای فارم هیروهای پست Core و انجام مبارزات بزرگ تمرکز داشت اما پوشینگ سنگین و گنک‌های فراوان باز هم در بعضی از دیدارها مشاهده می‌شد که البته طبق معمول همیشه جوابگو نیست. در ادامه نگاهی به آمار پیک و بن هیروها، عملکرد بازیکنان و نتایج آماری مرحله گروهی خواهیم انداخت.

پیک و بن:

بیشترین پیک:

مشترکا هیروهای Batrider و Mirana با ۵۷ بار انتخاب شدن توسط کاپیتان تیم‌ها تا بعد از پایان مرحله گروهی عنوان بیشترین پیک را در اختیار دارند. نکته جالب فاصله این دو هیرو با Ogre Magi و Oracle است که مقام دوم بیشتر پیک را باز هم مشترکا با ۳۷ بار انتخاب در دست دارند. بدون شک دلیل این تعداد پیک بالا هیروهای Mirana و Batrider انعطاف پذیری فوق العاده این قهرمانان است چرا که هر دو آن‌ها می‌توانند در پست‌های مختلف نقش آفرینی کنند. برای مثال هیرو Mirana هم می‌تواند در پست Mid به کار گرفته شود و هم به عنوان پست Semi Sup و Romer یا هیروی Batrider در مرحله گروهی در ۳ پست Mid ،Offlaner و Semi Sup توسط کاپیتان تیم‌ها انتخاب شد. یکی دیگر از دلایل علاقه تیم ها به این دو هیرو اسکیل‌های خاص هر کدام از آن‌ها است که مخصوصا بعد از عرضه نسخه 6.88 بازی بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و می‌توانند امکان فرار، گنک سریع، پوشینگ سریع و اعمال دمیج در یک محیط وسیع را برای تیم خود فراهم کنند.

بیشترین بن:

IO فینالیست رای گیری Arcana به وسیله تیم‌ها ۶۹ بار بن شده است و بعد از این هیرو Elder Titan با ۶۷ بار بن حضور دارد. در حال حاضر همانطور که اشاره شد فضاسازی برای فارم هیروهای پست Core یکی از تاکتیک‌های مورد توجه تیم‌ها به شمار می‌رود و بدون شک هیرو IO یکی از بهترین انتخاب ها برای ایجاد مزاحمت در این تاکتیک است. این هیرو با توانایی خود در هر لحظه می‌تواند با سرعت زیادی در نقشه جابه‌جا شود و در کنار این توانایی به خوبی می‌تواند Carry تیم را از هر نظری (سلامتی، مان،ا سرعت حرکت، سرعت ضربات و ...) پشتیبانی کند. به همین دلیل هم تیم‌ها ترجیح می‌دهند ابتدا این قهرمان را بن کنند. Drow Ranger با ۵۳ بار بن مقام سوم بیشتر بن را در اختیار دارد. این قهرمان می‌تواند از دقیقه ۱۵ به بعد به طور کامل فقط با یک یا دو آیتم ساده در درگیری کاملا موثر ظاهر شود و به جرات باید گفت یکی از اولین انتخاب تیم‌ها برای پست Carry همین هیرو Drow Ranger است. 

بیشترین پیک و بن (مجموعا):

هیروی Elder Titan با مجموعا ۹۳ بار پیک و بن در مرحله گروهی به صورت ویژه‌ای مورد توجه بوده و بعد از این هیرو IO و Mirana با ۹۱ و ۹۰ باز پیک و بن در رده‌های بعدی حضور دارند.

بالاترین درصد پیروزی (بیش از ۱۰ بار پیک):

در بین هیروهایی که بیش از ۱۰ بار انتخاب شدند Ursa با ۷۵٪ پیروزی در مسابقات موفق ترین قهرمان به شمار می رود. بعد از این هیرو Kunkka با ۷۱٪ برد حضور دارد و نکته جالب‌تر مکان چهارم این جدول است که در اختیار Elder Titan با ۶۸.۷۵٪ برد در ۳۲ بار انتخاب است.

کمترین درصد پیروزی (بیش از ۱۰ بار پیک):

هیروی Enchantress با ۱۴ بار انتخاب و فقط ۲۱٪ پیروزی تا به حال بدترین نتیجه ممکن را کسب کرده است. Earth Spirit نیز با ۲۳٪ پیروزی در ۱۳ باری که پیک شده در جایگاه دوم هیروهای ناموفق مرحله گروهی قرار می‌گیرد.

بهترین آمار KDA برای یک هیرو (بیش از ۱۰ بار پیک):

در اینجا نیز هیروی Ursa موفق‌تر عمل کرده و با امتیاز ۶.۷۴ در صدر بالاترین امتیاز KDA قرار می‌گیرد و شاید در مرحله حذفی تعداد بیشتری پیک از این هیرو را شاهد باشیم. اما مکان بعدی شاید برای بازیکنان پابلیک مورد انتظار باشد؛ هیروی Slark که این روزا صدای بازیکنان را نیز در آورده با امتیاز ۶.۲۹ در مقام دوم حضور دارد هر چند با ۴۷٪ پیروزی در بازی‌ها آنچنان نیز انتخاب خطرناکی حداقل برای بازیکنان حرفه‌ای حاضر در TI6 نخواهد بود.

بهترین آمار بازیکنان:

از آنجایی که ممکن است از یک تیم چند بازیکن حضور داشته باشند ما بهترین بازیکن آن تیم را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

EHOME.iceiceice

اگر امتیاز KDA به دست آمده در مرحله گروهی را ملاک انتخاب بازیکنان برتر این بخش از مسابقات TI6 بدانیم iceiceice بدون شک با ۵.۹۵ امتیاز در مقام اول قرار می‌گیرد. این بازیکن توانست با Ehome رکورد ۱۲ پیروزی و ۲ شکست را ثبت کند. iceiceice توانسته در ۴ بار پیک هیروی Naga Siren و ۳ بار پیک هیروی Timbersaw موفق ظاهر شود و در هر هفت بازی پیروز باشد. به نظر می‌رسد اگر او همین روند را بتواند حفظ کند مانند Agreesif از تیم CDEC در سال گذشته Carry شگفتی‌ساز این مسابقات لقب گیرد.

Digital Chaos.Resolut1on

بازیکنی از منطقه CIS واقع در اروپا که بعد از حضور در تیم آمریکایی DC پست خود را از Mid به Carry تغییر داد. بعد از چند ماه نتایج ضعیف بالاخره قبل از آغاز مسابقات Major مانیل او به هدف خود دست یافت و حالا با تیم DC در حال کسب پیروزی‌های پیاپی است. این بازیکن با کسب ۵.۴۹ امتیاز توانست نقش بسزایی را در مرحله گروهی ایفا کند و با تیم خود ۱۱ پیروزی را به دست آورد. Resolut1on توانایی بالایی در بازی با هیروهای مختلف دارد و بیشتر تعداد هیروی پیک شده برای او مربوط به Morphling با ۴ بار پیک است که ۷۵٪ پیروزی را با آن کسب کرده و باید دید این بازیکنان عملکرد خوب خود را در مرحله حذفی نیز حفظ می‌کند یا خیر.

OG.Cr1t

اگر طرفدار تیم OG هستید و فکر می‌کنید که بهترین بازیکن این تیم در مرحله گروهی Miracle است باید گفت آمار مرحله گروهی در این مورد با شما موافق نیست و در عوض Cr1t با کسب ۵.۱۰ امتیاز KDA عملکرد بهتری نسبت به بازیکن 9k Mmr تیم خود داشته است. Cr1t در تمام بازی به خوبی در درگیری انجام وظیفه کرده و آمار ۱۰۰٪‌ برد با هیروهای Elder و Mirana که برای او به ترتیب ۴ و ۲ بار پیک شده نشان می‌دهد با هیروهای روی بورس این تورنمنت می‌تواند به خوبی برای تیم خود پیروزی را به ارمغان آورد.

تهیه شده در زومجی با استفاده از آمار سایت Dota2buff.com


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده