نویسنده: محسن بیگی نیا
// یکشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

بتسدا موافق عرضه ایکس باکس اسکورپیو و پلی استیشن نئو است

به نظر می‌رسد که شرکت بتسدا (Bethesda Softworks) نیز یکی از طرفداران کنسول‌های ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن نئو باشد. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

در حالی که برخی از بازی‌سازها ارتقاء سخت افزاری میان نسلی را منفی ارزیابی کرده‌اند، اما در واقع بسیاری از شرکت‌ها نظرات مثبتی در این خصوص داشته‌اند. آخرین شرکتی که درباره‌ی ارتقاء سخت افزاری صحبت کرده، شرکت بتسدا است و به نظر می‌رسد آنها هم طرفدار این ایده هستند. پیت هاینز، معاون ارشد بازاریابی بتسدا، در گفتگویی با سایت گیم‌اسپات در حاشیه همایش کویک‌کان 2016 (QuakeCon) گفته است:

من فکر می‌کنم این نوع ایده‌ها عالی هستند. منظورم این است که ما طرفدار داشتن یک سخت افزار قوی‌تر هستیم.

در این بازه‌ی زمانی، بسیاری از اتفاقات در مراحل اولیه هستند و بسیاری از جزئیات، حداقل در سطح عمومی، تأیید نشده باقی مانده‌اند. در نتیجه هاینز نمی‌تواند با جزئیات زیادی در مورد اثرگذاری کنسول‌های جدید بر بتسدا صحبت کند. وی گفته است:

اینکه این تغییرات چه اثری بر ما خواهند گذاشت فعلاً در حد حرف است، درست است؟ این کنسول‌ها هنوز عرضه نشده‌اند و ما هنوز در روزهای ابتدایی قرار داریم. هنوز هم باید برای دیدن اثر دقیق آنها صبر کنیم.

هاینز همچنین به این موضوع اشاره کرد که او «طرفدار تمام تغییراتی است که باعث می‌شوند بازی‌ها بهتر به نظر برسند» و هر تغییری که «به توسعه دهندگان ابزارهای بیشتری را برای کار کردن ارائه دهد تا بازیی را که در سر دارند عملی کنند.»

همچنانکه در بالا اشاره شد برخی از افراد انتظار دارند بازی‌سازها، به خاطر اینکه مجبور هستند بازی‌هایشان را برای پلتفرم‌های بیشتری عرضه کنند، واکنشی منفی از خود نشان دهند. در حالی که هاینز مجدداً بیان کرد در روزهای ابتدایی قرار داریم، اما به نظر می‌رسد که وی از ساده‌تر بودن ساخت چندین نسخه از بازی‌ها برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نسبت به ساخت نسخه‌های پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 3 همان بازی‌ها راضی باشد. هاینز این چنین توضیح داد:

ساخت چنین بازی‌هایی برای مثال شبیه به Wolfenstein: The New Order یا The Evil Within نیست. درست است؟ ما مجبور بودیم هر دوی این بازی‌ها را روی پی‌سی، ایکس‌باکس 360، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه کنیم. این کار بسیار دشوار بود. من ترجیح می‌دهم که هیچ بازی‌سازی را دوباره موظف به انجام همچین کاری نکنم، اما اینطور به نظر نمی‌رسد که وضعیت کنسول‌های جدید اینگونه باشد. پورت بازی‌ها مانند پلی‌استیشن 3 به پلی‌استیشن 4 نیست.

اینطور به نظر می‌رسد که، این کنسول [جدید] پلی‌استیشن 4 است، اما اگر شما چنین سخت افزاری داشته باشید کارهای دیگری را هم انجام خواهد داد. یا اگر این کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو باشد، مشابه ایکس‌باکس وان عمل خواهد کرد. اگر شما اسکورپیو داشته باشید کارهای دیگری را هم انجام خواهد داد.

دیگر ناشرین همانند تیک-تو (Take-Two)، یوبیسافت (Ubisoft) و الکترونیک آرتز (EA) نیز نظرات مثبتی در خصوص کنسول‌های جدید داشته‌اند. در همین هفته بود که شرکت الکترونیک آرتز کنسول‌های بین نسلی را «برای صنعت بازی عالی ارزیابی کرد.»


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده