نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۹

قفل امنیتی Denuvo موقتا شکسته شد؛ Doom و Rise of Tomb Raider اولین قربانیان هک Denuvo

این‌طور که به نظر می‌رسد، هکرها موفق شدند بالاخره راهی برای دور زدن و شکستن قفل امنیتی Denuvo پیدا کنند و با رد شدن از حصار امنیتی آن، به اجرای نسخه غیرقانونی بازی‌های Doom و Rise of Tomb Raider بپردازند. برای جزییات بیشتر با زومجی همراه باشید. 

قفل امنیتی Denuvo همان چیزی بود که تولیدکنندگان بازی برای رایانه‌های شخصی به آن نیاز داشتند تا جلوی سونامی بازی‌های غیرقانونی روی این پلتفرم را بگیرند. این قفل امنیتی اتریشی نشان داد که هنوز هم می‌توان جلوی بازی‌های غیرقانونی و صدمه جبران ناپذیر به بازی‌های ویدیویی را گرفت.

اما از روز گذشته اخبار ضد و نقیض زیادی راجع به هک شدن این قفل امنیتی به گوش رسید و گوشه و کنار اینترنت پر از تیترهای هک این قفل امنیتی شد. ما هم در زومجی به رصد اخبار پرداختیم تا بالاخره متوجه اصل موضوع هک شدن این قفل امنیتی شدیم. 

بله، دو عدد از مهم‌ترین بازی‌هایی که از این قفل امنیتی بهره می‌بردند را حالا می‌توان به صورت غیرقانونی بازی کرد. 

این کرک توسط یک هکر بلغاری با نام مستعار Voksi توسعه یافته، کسی که در راستای پیدا کردن راه ورود به هزارتوی Denuvo، نسخه‌های غیرقانونی بازی‌های Doom و Rise of Tomb Raider را روی اینترنت منتشر کرد. این هکر اعلام کرده که در حال کار روی بازی Just Cause 3 و دیگر بازی‌هایی است که از Denuvo استفاده می‌کنند. 

این کرک از یک حفره امنیتی در استیم استفاده می‌کند که به کاربر اجازه می‌دهد تا بازی کامل را به صورت غیرقانونی بازی کند در حالی که استیم این بازی را یک بازی در حالت دمو تلقی می‌کند. 

این‌طور که به نظر می‌رسد، این حفره امنیتی می‌تواند سریعا توسط ولو و تیم استیم رفع شود پس این کرک می‌تواند به زودی ناکارآمد شود. حالا باید در روزهای آینده منتظر باشیم و منتظر بازتاب این خبر و البته جواب استیم در ارائه یک بروزرسانی برای جلوگیری از این حفره باشیم. تا به این لحظه، این کرک را بیشتر می‌توان شبیه یک دور زدن موقتی Denuvo نامید، چیزی که می‌تواند خیلی سریع توسط استیم متوقف شود. 

به هر حال، ما در زومجی به هیچ وجه فرهنگ نادرست استفاده از بازی‌های غیرقانونی و هک شدن این قفل امنیتی را ترویج نمی‌کنیم؛ چیزی که در نهایت می‌تواند به ضرر بازی‌های ویدیویی، متولیان آن و در نهایت مخاطبان باشد. 

نظر شما دراین‌باره چیست؟ آیا شما با هک شدن قفل امنیتی Denuvo موافق هستید؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی و دیگر کاربران در میان بگذارید. 


منبع Over Clock 3D
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده