نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۲

راک‌استار به زودی از پروژه‌های جدید خود رونمایی می‌کند

کمپانی تیک‌-تو، شرکت مالک راک‌استار (Rockstar Games)، در گزارش درآمدهای خود در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۷ به پروژه‌های بعدی این استودیو و میزان سود و ضرر خود اشاره کرد. با این گزارش همراه زومجی باشید.

کمپانی تیک‌-تو (Take-Two) در گزارش سال مالی ۲۰۱۷ خود اعلام کرد به لطف بازی‌های GTA 5 و بخش آنلاین آن، GTA Online، این شرکت سه‌ماهه‌ی نسبتاً پررونقی را گذرانده است. درآمد خالص تیک‌تو در سه ماه منتهی به ۳۰ ژوئن مبلغ ۳۱۱/۶ میلیون دلار بوده که نسبته به بازه‌ی مشابه سال گذشته، ۳۶ میلیون دلار افزایش داشته است.

این شرکت بازی‌های GTA V ،GTA Online ،NBA 2K16 و Battleborn را از عوامل اصلی درآمدزایی خود دانسته است. با این حال استراوس زلنیک، مدیرعامل تیک‌-تو در کنفرانس با سرمایه‌گذاران اعلام کرد عملکرد بازی Battleborn در حد انتظارات نبوده است.

درآمد این کمپانی از فروش دیجیتالی بازی‌ها نیز افزایش داشته و از ۱۵۴ میلیون دلار در سال مالی گذشته، به ۱۷۲/۱ میلیون دلار رسیده است. همچنین فروش عواملی مثل بسته‌های الحاقی یا پول درون بازی‌ها  - چیزی که تیک-تو آن را «هزینه‌های بازگشتی مصرف‌کننده» می‌نامد - با افزایش ۱۸ درصدی همراه بوده و ۳۱ درصد از کل درآمد کمپانی را تشکیل می‌دهد. این شرکت همچنین اعلام کرد GTA Online در زمینه فروش محتوای درون‌برنامه‌ای رکورد جدیدی به جا گذاشته اما از ارائه‌ی آمار دقیقی در این مورد سر باز زد.

البته تیک-تو در این بازه‌ی سه‌ ماهه‌، ۳۸/۶ میلیون دلار ضرر داشته که نسبت به سال گذشته، تقریباً به نصف رسیده است. در این گزارش‌ها همچنین اعلام شد نسخه کنسولی بازی XCOM 2 با سه هفته تأخیر عرضه می‌شود.

اما شاید مهم‌ترین خبر برای ما،‌ پروژه‌های آتی راک‌استار باشد. گرچه در گزارش مالی تیک-تو اطلاعات زیادی از بازی‌های آینده‌ی این استودیو دستگیرمان نمی‌شود، اما تیک-تو اظهار کرده راک‌استار گیمز به سختی مشغول کار روی چند پروژه‌ی هیجان‌انگیز برای آینده است که به زودی رونمایی خواهند شد.

در انتها این کمپانی اعلام کرد از مجموعه‌ی پرطرفدار Civilization تا به امروز بیشتر از ۳۵ میلیون نسخه به بازار عرضه شده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده