// جمعه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲

تماشا کنید:‌ کشف Easter Egg مستر چیف در داخل ایکس باکس وان S

مایکروسافت یک مدل کوچک از تصویر مستر چیف را برروی یکی از قطعات داخلی کنسول ایکس‌باکس وان S، حکاکی کرده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

وب‌سایت آی‌فیکس‌ایت (IFIXIT) که یک سایت فعال در انتشار مقالات و ویدیوهای آموزشی پیرامون نحوه صحیح تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی است، به سان گذشته با انتشار یک دستگاه جدید -اینبار ایکس‌باکس وان S- اقدام به باز کردن آن و ارائه توضیحات مختلف کرده است. این بار اما با توجه به تصاویر منتشر شده توسط این وب‌سایت، ظاهرا مایکروسافت یک تصویر کوچک از مستر چیف را در داخل ایکس‌باکس وان S حکاکی کرده است. این موضوع نخستین بار نیست که توسط شرکت‌های مختلف در کنسول‌ها اعمال می‌شود. در گذشته نیز سونی در اقدامی برروی پیچ کنسول پلی‌استیشن تصاویر معروف دکمه‌های مربع، مثلث، دایره و ضربدر را حکاکی کرده بود.

آی‌فیکس‌ایت در توضیح تصویر نوشته است:

مستر چیف این بار برای محافظت از پایه نگهدارنده درایور دیسک، وارد جهان جدیدی می‌شود. امیدواریم به خوبی آب از درایور دور نگه داشته شود.

پایه‌نگهدارنده جدید قادر است تا جلوی نفوذ آب احتمالی برای ورود به درایور دیسک را بگیرد. ایکس‌باکس وان برخلاف ایکس‌باکس وان S مقاومت پایینی را در برابر ریزش آب برروی کنسول از خود نشان می‌دهد. اکنون اما مایکروسافت با تغییر چینش ساختار، راههای نفوذ آب به درایور را تا حدودی کاهش داده است. با توجه به داخلی بودن حکاکی فوق، پیشنهاد می‌کنیم تا تلاشی برای مشاهده این قطعه نکنید.

در پایین تصویر اشاره شده از یکی از پیچ‌های پلی‌استیشن 4‌ مربوط به نسخه توسعه‌دهندگان است:

PlayStation Screws Inside

در ویدیوی زیر که توسط آستین ایوانز، کاربر یوتیوب منتشر شده، در کنار آموزش نحوه باز کردن ایکس‌باکس وان S می‌توانید تصویر مستر چیف را در دقیقه ۱:۱۲ مشاهده کنید:

| |


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده