نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۲

استودیو کوالیشن: در Gears of War 4 گیم پد و ماوس-کیبورد هردو برای ما مهم هستند

سازندگان Gears of War 4 گفته‌اند که گرچه هسته‌ی این بازی بر پایه‌ی استفاده از گیم‌پد شکل گرفته؛ اما آن‌ها هم برای کنترلر و هم برای ماوس و کیبورد اهمیت خاصی قائل‌اند. همراه زومجی باشید.

بازی Gears of War 4 قرار است در کنار کنسول ایکس‌باکس وان برای پی‌سی هم منتشر شود و در رایانه‌های شخصی، بازیکنان می‌توانند علاوه بر گیم‌پد از ترکیب معمول ماوس و صفحه‌کلید هم استفاده کنند. در این میان، طبیعتاً انتظار می‌رود که تأکید سازندگان روی مورد اول، یعنی کنترلر، باشد؛ اما ابزارهای محبوب پی‌سی در این بین چه جایگاهی خواهند داشت؟

رایان کِلِون (Ryan Cleven)، سرپرست تیم طراحی بخش چندنفره‌ی گیرز آو وار 4، اخیراً در گفت‌وگو با وب‌سایت IGN در مورد رویکرد تیم‌اش در برابر ابزارهای ورودی صحبت کرده است. وی طی مصاحبه‌اش خاطرنشان کرد که هم کنترلر و هم ماوس و کیبورد برای استودیو کوالیشن (The Coalition)، توسعه‌دهنده‌ی بازی، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. او به خبرنگار IGN گفت:

قطعاً هدف اصلی ما عملکرد بی‌کم‌وکاست کنترلر [در بازی] است. ما با ماوس و کیبورد سر و کار داریم؛ اما [در هر صورت] هسته‌ی بازی با محوریت کنترلر شکل گرفته است.

کلون صحبت‌های‌اش را این‌طور ادامه داد:

گمان نمی‌کنم که ما… بگذارید این‌طور بگویم: این‌گونه نیست که یکی از این دو مورد برای ما در اولویت قرار داشته باشد. هردوی آن‌ها واقعاً برای‌مان مهم هستند؛ ولی ما باید مطمئن شویم که تجربه‌ی [بازی با] کنترلر، که جزو میراث [و لوازم شاخص] بازی به شمار می‌رود، کاملاً بی‌نقص است.

وی در ادامه گفت:

درواقع ما به دنبال هم‌تراز کردن پی‌سی و ایکس‌باکس نیستیم؛ بلکه هرکدام از آن‌ها در جایگاه مستقل خودشان عملکردی متعادل خواهند داشت. هردوی آن‌ها از هسته‌ی تنظیمات یکسانی بهره می‌برند. بازیکنان پی‌سی می‌توانند در برابر پی‌سی‌بازهای [دیگر] از ماوس و کیبورد استفاده کنند یا آنکه به سراغ کنترلر بروند؛ این دیگر به خودشان بستگی دارد. در ایکس‌باکس، ما بازی را بر پایه‌ی کنترلر بهینه می‌کنیم؛ بنابراین همه‌چیز در همین راستا متعادل‌سازی می‌شود. پس از آن هم اطمینان پیدا می‌کنیم که این دو گروه نمی‌توانند در بخش رقابتی آنلاین [همراه یا علیه یکدیگر] بازی کنند.

تاکنون تنها اولین بازی سری Gears of War و نسخه‌ی Ultimate Edition به پی‌سی راه پیدا کرده‌اند و باقی آن‌ها در انحصار خانواده‌ی ایکس‌باکس قرار داشته‌اند. البته نسخه‌ی چهارم بازی هم با آنکه برای هر دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود، به بازیکنان این دو پلتفرم امکان نمی‌دهد که بخش چندنفره‌ی مشترکی را تجربه کنند؛ هرچند بازیکنان می‌توانند به‌لطف قابلیت Play Anywhere، حالت Versus را در قالب همکاری (Co-Op) بازی کنند.

بازی Gears of War 4 قرار است در ۲۰ مهر (۱۱ اکتبر) برای ایکس‌باکس وان و پی‌سی (ویندوز 10) منتشر شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده