نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۲

مرگ یکی از اعضای تیم تولید فیلم Blade Runner 2 در حین کار

یکی از کارگرانی که در پشت صحنه فیلم بلید رانر ۲ (Blade Runner 2) در بوداپست مجارستان مشغول کار بود، در یک حادثه دلخراش جان خود را از دست داد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

صنعت پر زرق و برق فیلمسازی بیش از یک قرن است که نظر مردم را جلب کرده است. فرش قرمز اکران فیلم‌ها و ضیافت جوایز که اغلب مردم فریب زیبایی آن را می‌خورند. در حالی که برای ساخت یک فیلم متحرک کار زیادی انجام می‌شود. صدها نفر و گاهی اوقات هزاران نفر از افراد درگیر ساخت یک فیلم می‌شوند که اکثر آن‌ها را کارگران معمولی تشکیل می‌دهkد. علاوه بر اینکه همیشه بازیگران، کارگردانان و تهیه کنندگان بیش از همه در یک فیلم جلب توجه می‌کنند، کسانی هستند که در پشت صحنه فیلم حضور دارند؛ افرادی همچون کارمندان و کارگران دستیاران تولید، گریمورها، طراح محل فیلمبرداری و پشت صحنه و کارگران ساختمانی که بخش بزرگی از فیلم را به صورت دستی میسازند تا فیلم در مکان‌های واقعی تولید و ساخته شود و این افراد کمتر دیده می‌شوند.

طبق خبری که هالییود ریپورتر منتشر کرده است، یک کارگر ساختمانی مجارستانی ۲۸ ساله که نامش فاش نشده است، در حالی که مشغول جدا سازی اجزای دکور پشت صحنه فیلم Blade Runner 2 در بوداپست مجارستان بوده است، در یک حادثه ناگوار جان خود را از دست داده است. استودیو اریگو در این رابطه بیانیه‌ای منتشر کرده است تا درک درست‌تری از این حادثه فاجعه‌بار داشته باشیم. در این بیانیه آمده است:

در زمان وقوع حادثه، این کارگر زیر سکویی ایستاده بود که صحنه فیلم روی آن ساخته شده بود و به طور ناگهانی این سکو فرو ریخت. علت این حادثه هنوز مشخص نیست و در دست بررسی است.

Blade Runner 2

با وجود استفاده گسترده از جلوه‌های ویژه و فناوری‌های پیشرفته در فیلم‌های امروزی، همچنان از دکور‌ها و پشت‌ صحنه‌های واقعی برای فیلمبرداری فیلم‌ها استفاده می‌شود. با وجود اینکه به نظر می‌رسد لنز دوربین جادویی است، اما اساسا دکور فیلم نقش مهمی را در تولید و ساخت یک فیلم ایفا می‌کند. این اتفاق بدون شک باید شفاف سازی و روشن شود، چرا که در گذشته هم شاهد فجایع مشابه‌ای بوده‌ایم که می‌توان به اتفاقاتی مشابه در پشت صحنه فیلمبرداری سریال The Twilight Zone یا می‌توان به حادثه‌ای که در زمان فیلمبرداری فیلم دونده مارپیچ: علاج مرگ (Maze Runner: The Death Cure) رخ داد که تولید و فیلمبرداری آن تا زمان نامشخصی عقب افتاده است، اشاره کرد. در همین حال، فاجعه‌ای که در دکور پشت صحنه فیلم Blade Runner 2 رخ داده است، در حال حاضر کمی جزئیات علل این حادثه پیچیده شده است، با این وجود تولید و فیلمبرداری این فیلم به استودیو کردا منتقل شده است. بنابراین معلوم نیست اگر این حادثه در زمان فیلمبرداری فیلم Blade Runner 2 رخ می‌داد، چه تاثیری بر روی این فیلم می‌گذاشت، اما در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد این حادثه تاثیری در روند تولید این فیلم داشته باشد.

فیلم Blade Runner 2، ادامه فیلم علمی تخیلی قدیمی بلید رانر (Blade Runner) به کارگردانی ریدلی اسکات، است و ریدلی اسکات این بار در نقش تهیه کننده در این فیلم حضور دارد. کارگردانی این فیلم بر عهده کارگردان پر کار این روزهای هالییود، دنیس ویلنو، کارگردان فیلم‌های زندانیان (Prisoners) و سیکاریو (Sicario است و فیلم دیگر وی به نام ورود (Arrival) هم نوامبر امسال اکران خواهد شد. راجر دیکینس، فیلمبردار تحسین شده، که ۱۳ بار نامزد جایزه اسکار شده است، کار فیلمبرداری فیلم Blade Runner 2 را بر عهده دارد، در این فیلم بازیگرانی چون هریسون فورد، رایان گاسلینگ، جرد لتو، رابین رایت، دیوید باتیستا، لنی جیمز، برخد عبدی، آنا د آرماس و مکنزی دیویس حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت.

فیلم Blade Runner 2 در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۷ (۱۴ مهر ۱۳۹۶) اکران خواهد شد. این فیلم پیش از این قرار بود در ژانویه ۲۰۱۸ به روی پرده برود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده