نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲

استودیو سازنده The Witcher 3 گزارش مالی خود را در نیمه اول سال ۲۰۱۶ منتشر کرد

استودیو سی‌دی پراجکت رد، سازنده سری بازی‌های The Witcher، گزارش مالی خود در نیمه اول سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

به استناد گزارشی که استودیو لهستانی سی‌دی پراجکت رد اخیرا منتشر کرده است،‌ این استودیو در نیمه اول سال ۲۰۱۶ درآمدی معادل ۳۱۹ میلیون زلوتی (واحد پول فنلاند) داشته که برابر با ۸۲/۷ میلیون دلار است. از این میزان درآمد ۱۳۵ میلیون زلوتی آن (۳۵ میلیون دلار) سود است. در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، شاهد هستیم که درآمد و سود CD Projekt RED کاهش داشته است. این استودیو سال گذشته ۵۱۲/۷ میلیون زلوتی (۱۳۳ میلیون دلار) درآمد و ۲۳۶/۳ میلیون زلوتی (۶۱/۲ میلیون دلار) سود داشته است. البته دلیل اصلی درآمد عالی این استودیو در سال گذشته، فروش خیلی خوب بازی The Witcher 3 بود؛ بازی‌ای که امسال هم نقش اصلی را در درآمد سی‌دی پراجکت رد ایفا کرده است.

سی‌دی پراجکت رد با اینکه آمار دقیقی از فروش بازی ویچر ۳ اعلام نکرد، ولی گفت که «عمده درآمد استودیو در نیمه اول ۲۰۱۶ به دلیل فروش خیلی خوب بازی و بسته الحاقی Blood and Wine آن بوده است». اولین بسته الحاقی The Witcher 3 یعنی Hearts of Stone در ماه اکتبر ۲۰۱۵ عرضه شده بود و به همین دلیل هم فروش آن در گزارش مالی نیمه اول سال ۲۰۱۶ احتساب نشده است. این استودیو لهستانی همچنین به میزان ۶۹ میلیون زلوتی (۱۷/۹ میلیون دلار) درآمد هم از طریق فروشگاه GOG داشته که بخش عمده آن به لطف فروش بسته Blood and Wine و البته ادامه فروش بالای بازی‌های پیشین استودیو است.

درآمد سی‌دی پراجکت رد

استودیو سی‌دی پراجکت رد برای ادامه امسال هم بازی‌هایی دارد که با عرضه آن‌ها می‌تواند درآمد بیشتری کسب کند. یکی از این بازی‌ها، نسخه Game of the Year ویچر ۳ است که فردا ۹ شهریور برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی عرضه می‌شود. همچنین بازی کارتی Gwent: The Witcher Card Game هم دیگر محصول استودیو است که نسخه بتای آن در ماه اکتبر و نسخه نهایی هم در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شود. البته این بازی رایگان است و از خرید‌های درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند که در صورت موفق بودن بازی، سازندگان به لطف آن‌ها درآمد خوبی کسب خواهند کرد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده