نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

نینتندو اشتباهات خود در عرضه کنسول Wii U را در قبال NX تکرار نخواهد کرد

رجی فیس-امی، مدیر نینتندو آمریکا در جدیدترین مصاحبه خود درباره اشتباهات این شرکت در قبال عرضه نینتندو Wii U و عدم تکرارشان برای نینتندو NX صحبت کرده است. 

نینتندو بعد از زمان طلایی خود که منجر به خلق افسانه‌هایی مثل پوکمون، ماریو و زلدا شد، توانست با عرضه کنسول Wii دوباره موفقیت‌های خود را تکرار کند اما این شرایط برای کنسول بعدی این شرکت یعنی Wii U متفاوت شد و نینتندو نتوانست مطابق انتظارها این کنسول را در دل گیمرها جا کند. 

مدیر نینتندو آمریکا در مصاحبه‌ای با نشریه آلیست‌دیلی اعلام کرده که آن‌ها از تجربیاتی که بر سر عرضه نینتندو Wii U داشتند، درس گرفتند:

هر زمانی که ما یک پلتفرم جدید و یک بازی مهم را عرضه می‌کنیم، در حال درس گرفتن هستیم. ما همیشه از این درس می‌گیریم که چه چیزی خوب عمل کرده و چه چیزی موفق نبوده است. 

یکی از صحبت‌های کلیدی رجی درباره انتقال درست و صریح اطلاعات به مخاطب بوده است. این که چطور درک کنند نینتندو NX یک محصول منحصر به فرد است:

یکی از کارهایی که ما باید در قبال عرضه نینتندو NX خیلی در قبال آن محتاط باشیم و خوب عمل کنیم، انتقال درست به مخاطب است. این‌که قابلیت‌های خوب این کنسول و این‌که چه معانی را برای یک تجربه خوب از بازی‌های ویدیویی دارد درک کنند. 

اما در زمینه محتوا و بازی، او روی فرکانس عرضه و میزان انتشار بازی‌های جدید تمرکز کرد. یکی از مشکلاتی که Wii U از آن رنج می‌برد، کمبود عرضه بازی‌های بزرگ و قابل اشاره به خصوص توسط نینتندو بود:

ما باید در زمینه بازی‌ها بسیار بهتر عمل کنیم و کاری کنیم تا یک روند مستمری از بازی‌های بزرگ داشته باشیم و در نهایت افراد بیشتر و بیشتری را مشتاق کنیم. 

این‌ها درس‌های مهمی هستند که ما از اشتباهاتمان در عرضه نینتندو Wii U گرفتیم، درس‌هایی که در این صنعت مهم و البته مرسوم هستند. شما باید مطمئن باشید که مردم ایده شما را درک می‌کنند و مطمئن باشید که یک آرشیو خوب از بازی‌های بزرگ داشته باشید. 

کنسول بعدی نینتندو که با اسم رمز NX شناخته می‌شود قرار است سال آینده میلادی به بازار عرضه شود اگرچه نینتندو هنوز به صورت رسمی این کنسول را معرفی نکرده است. ساتورو ایواتا،‌ پیش از این که با مرگ خود از دنیای بازی و نینتندو خداحافظی کند، این کنسول را یک ایده کاملا جدید معرفی کرده بود. 

چندی پیش گزارشی در فضای اینترنت منتشر شد که خبر از قابل حمل بودن این کنسول و کنترلرهای جداشدنی می‌داد که می‌تواند برای داشتن تجربه کنسولی، به یک پایه متصل شود. 

همچنین طبق یک گزارش تایید نشده اعلام شده بود که نینتندو در فاصله کمتر از ۶ ماه از عرضه NX، بازی‌های جدیدی از مجموعه پوکمون و ماریو را برای این کنسول منتشر خواهد کرد. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده