نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۸

دلیل تاخیر خوردن بازی‌های Halo Wars 2 ،Scalebound و Crackdown 3 از زبان مایکروسافت

بازی‌های Halo Wars 2 ،Scalebound و Crackdown 3 هر سه برای عرضه در سال ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی شده بودند که پس از مدتی همگی تاخیر خوردند. حال مایکروسافت دلیل این اتفاق را شرح می‌دهد.

Halo Wars 2 ،Scalebound و Crackdown 3 سه مورد از بزرگ‌ترین بازی‌هایی هستند که کمپانی مایکروسافت وظیفه انتشار آن‌ها را برعهده دارد. نقطه مشترک بین هر سه این بازی‌ها، این است که ابتدا قرار بود در سال جاری میلادی قادر به تجربه آن‌ها باشیم ولی هر سه بازی تاخیر خوردند و قرار است در سال ۲۰۱۷ عرضه شوند. حال آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، دلیل تاخیر خوردن این بازی‌ها را شرح داده است:

زمانی که یک بازی مراحل ساخت خود را سپری می‌کند، گاهی ممکن است روند توسعه آن با سرعت خوبی به پیش برود و گاهی هم ممکن است این روند سرعتی پایین‌تر از حد انتظار داشته باشد. ولی این مساله برای ما اولویت نیست و هدف اصلی ما خلق بازی‌ای است که در زمینه گیم‌پلی، گرافیک و داستان عالی باشد.

گرینبرگ در ادامه اعلام کرد که رسیدن به سطح کیفی مورد‌نظر، ممکن است گاهی بیش از حد انتظار طول بکشد:

زمانی که ما برای اولین بار اطلاعات جدیدی از بازی ارائه داده و تاریخ انتشار آن را اعلام می‌کنیم، بر‌اساس اطلاعات موجود از بازی در آن زمان تصمیم‌گیری کرده‌ایم. ولی به مرور زمان، ممکن است تاریخ عرضه بازی تغییر پیدا کند.

البته تاخیر خوردن بازی‌ها یک دلیل دیگر هم دارد؛ اینکه مایکروسافت دوست ندارد تمامی بازی‌های بزرگ خود را همزمان عرضه کند:

ما در ایام تعطیلات و ماه‌های نزدیک به آن شاهد عرضه بازی‌های بزرگی چون Gears of War 4 ،Forza Horizon 3، ReCore ،Dead Rising 4 ،Battlefield 1 و Titanfall 2 خواهیم بود که همین امر باعث می‌شود تعداد بازی‌های این بازه خیلی زیاد باشد. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم تا تاریخ عرضه Halo Wars 2 را تغییر بدهیم و آن را در ماه فوریه عرضه کنیم. در کل هدف ما از این پس این خواهد بود که سعی کنیم در تمام طول سال بازی‌های جذابی داشته باشیم.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده