نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۲

بازی Deus Ex: Mankind Divided در پی سی با مشکلات جدی روبه‌رو است

نسخه‌ی پی‌سی Deus Ex: Mankind Divided فعلاً با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که روی کیفیت اجرای این بازی و دیدگاه بازیکنان‌اش اثر منفی گذاشته است. با زومجی همراه باشید.

کم‌لطفی کمپانی‌های بازی‌سازی در حق رایانه‌های شخصی پدیده‌ی جدیدی نیست و دیگر عادت کرده‌ایم که در آغاز انتشار بازی‌های چند پلتفرمی (چه بزرگ و چه کوچک)، انتظار اجرا شدن بی‌کم‌وکاست آن‌ها را در پی‌سی نداشته باشیم. در این میان، پس از افت نرخ فریم و دیگر مشکلات آزاردهنده‌ای که در روزهای نخست انتشار No Man's Sky گریبان‌گیر پی‌سی‌بازها شد، اکنون نوبت به نسخه‌ی جدید Deus Ex رسیده تا اسباب نارضایتی گروهی از این گیمرها را فراهم کند.

بازی Deus Ex: Mankind Divided با آنکه در نقد و بررسی‌ها خوش درخشیده، از لحاظ فنی عملکرد خوبی را در پی‌سی به نمایش نگذاشته است؛ به‌طوری که از میان ۳۴۰۰ کاربری که تاکنون Mankind Divided را در فروشگاه استیم (Steam) ارزیابی کرده‌اند، تنها حدود ۶۴ درصد آن‌ها این بازی را به دیگران پیشنهاد می‌کنند. پیاده‌سازی «شتاب‌گیری نشانگر ماوس» به‌شکل نامانوس و نبود امکانی جهت غیرفعال‌سازی آن، متفاوت بودن سرعت جابجایی نشانگر در دو راستای افقی و عمودی، روان اجرا نشدن بازی و برخورد با مقادیر غیرعادی تأخیر ورودی (Input Lag)، از جمله کاستی‌هایی هستند که کاربران استیم در نظرات‌شان به آن‌ها اشاره کرده‌اند. در این دیدگاه‌های گلایه‌آمیز، بهینه‌سازی نامناسب بازی و نقص در سیستم کنترل به‌عنوان مهم‌ترین ضعف‌های نسخه‌ی پی‌سی مطرح شده‌اند؛ ضمن اینکه سوای کاستی‌های فنی، پرداخت‌های درون برنامه‌ای Deus Ex: Mankind Divided هم اصلاً به مذاق طرفداران خوش نیامده است. این وضعیت باعث شده تا اسکوئر انیکس (Square Enix)، ناشر بازی، از سوی بعضی بازیکنان مورد نکوهش قرار بگیرد و بابت رویکرد فعلی‌اش با انواع توهین‌ها روبه‌رو شود.

در آن‌سو، ایداس مونترئال (Eidos Montreal)، سازنده‌ی Mankind Divided، در انجمن‌های استیم پیشنهادهایی را به بازیکنان ارائه داده تا شرایط بهتری را برای آن‌ها فراهم کند. پیشنهادها از این قرار هستند:

  • درایورهای‌تان را بروز کنید
  • قابلیت MSAA را غیرفعال کنید
  • قابلیت Contact Hardening Shadows را غیرفعال کنید
  • Volumetric Lighting را روی یکی از دو وضعیت روشن یا خاموش قرار دهید
  • اگر پردازنده‌ی گرافیکی‌تان (GPU) بیشتر از ۴ گیگابایت رم ندارد، نهایتاً از سطح تنظیمات High استفاده کنید
  • رزولوشن 1080p را به کار بگیرید
  • حالت تمام‌صفحه‌ی انحصاری (Exclusive Fullscreen) را فعال کنید

سازنده و ناشر Deus Ex: Mankind Divided هم‌اکنون سرگرم بررسی کردن شرایطی هستند که در آغاز اجرای بازی و همین‌طور با رسیدن به ایستگاه قطار درون آن، منجر به کرش کردن بازی می‌شود. اسکوئر انیکس همچنین عنوان کرده که منوی بازی با مشکلاتی روبه‌رو است و از این‌رو بازیکنان بهتر است به آنچه که در منو می‌بینند چندان توجه نکنند. مشکل فوق قرار است تا مدتی دیگر با عرضه‌ی یک بروزرسانی از میان برداشته شود.

بازی Deus Ex: Mankind Divided هم‌اکنون برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوزی قابل خریداری است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده